ایران چگونه به فینال جام ملت‌های آسیا می‌رسد؟

پرونده رقابت‌‌های جام ملت‌های آسیا 2023 در مرحله گروهی، عصر امروز (پنجشنبه) بسته شد و تیم‌های صعود کننده به مرحله بعد حریفان خود را شناختند و ملی‌پوشان ایران برای رسیدن به فینال جام ملت‌ها باید سه بازی سخت را پشت سر بگذارند.                                    

به گزارش راه شلمچه، عصر امروز پنجشنبه(5 بهمن 1402) تیم‌های فوتبال کره جنوبی و مالزی از گروه E به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه عجیب سه بر سه مساوی شد و  تیم کره جنوبی پس از بحرین به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا شد. مالزی با یک امتیاز از این بازی در قعر جدول قرار گرفت و حذف شد.

در بازی دیگر این گروه نیز بحرین با پیروزی یک بر صفر برابر اردن به دور یک‌هشتم نهایی صعود کرد و حریف ژاپن در دور بعد رقابت‌ها شد. کره‌ جنوبی نیز برابر صدرنشین گروه F عربستان خواهد رفت.  

در گروه F عربستان مقابل تایلند به نتیجه بدون گل متوقف شد و با 7 امتیاز تیم اول و تایلند با 5 امتیاز دوم این گروه شد.

تیم ملی ایران در صدر جدول گروه C جام ملت‌های آسیا قرار گرفت باید از ساعت 19:30 چهارشنبه شب هفته آینده (یازدهم بهمن‌ماه) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه مقابل تیم ملی سوریه قرار بگیرند و پس از آن هم در دور یک‌چهارم نهایی یک رقابت فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز و البته دشوار را انجام بدهند.

ملی پوشان ایران در صورت پیروزی مقابل سوریه و سه روز پس از این بازی، باید در روز شنبه، چهاردهم بهمن‌ماه در ورزشگاه البیت به مصاف برنده دیدار تیم‌های بحرین و ژاپن بروند و رقابت جذاب و سخت‌ترین بازی خود را انجام بدهند تا شانس خود را برای رسیدن به نیمه نهایی امتحان کنند.

شاگردان قلعه‌نویی در صورت برتری مقابل یکی از تیم‌های بحرین یا ژاپن، به طور قطعی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در روز چهارشنبه، هجدهم بهمن‌ماه، با یکی از تیم‌های «قطر یا فلسطین) یا «ازبکستان یا تایلند» دیدار خواهند کرد تا بازی سرنو‌شت‌ساز برای رسیدن به فینال را انجام بدهند. 

عبور ایران از این مسیر سخت، آنها را در روز 21 بهمن به فینال جام ملت‌های آسیا می‌رساند تا تقابل در دیدار پایانی را احتمالا برابر یکی از تیم‌های عربستان سعودی، استرالیا، کره جنوبی و حتی تیم‌های شگفتی‌سازی مثل عراق انجام بدهند.

این یک مسیر سخت برای ملی پوشان ایران تا فینال جام ملت‌های آسیا است که البته غیرممکن نیست و می‌توان به شاگردان قلعه‌نویی امید داشت تا ناکامی ادوار گذشته برای تیم ایران را جبران کنند و به جام برسند.

 

 

 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار