کرونا فرصتی برای ارائه الگوهای خدمت به محرومین

خادمیاران افتخاری حضرت رضا (ع) بایددر جهت رفع محرومیت و کمک به نیازمندان اهتمام بیشتری ورزند وباطرح های ابتکاری الگویی را برای محرومیت‌زدایی ارائه دهند.

خادمیاران افتخاری حضرت رضا (ع) بایددر جهت رفع محرومیت و کمک به نیازمندان اهتمام بیشتری ورزند وباطرح های ابتکاری  الگویی را برای محرومیت‌زدایی ارائه دهند.


به گزارش راه شلمچه، سهیل صالحی مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران بابیان اینکه خادمیاران افتخاری امام رضا (ع) در استان خدمات شایسته‌ای به محرومین ارائه می‌دهند اما برای مشارکت گسترده در این جشنواره فعالیت‌ها را از حالت روتین خارج نمی‌نمایند، افزود: هدف از جشنواره خدمت، تحقق منویات مقام معظم رهبری در منشور هفتگانه آستان قدس رضوی درزمینهٔ اثرگذاری فرهنگی و ارائه خدمت به محرومین و نیازمندان و معرفی الگوهای برتر خدمت به محرومین و نیازمندان است که خادمیاران می‌توانند در بخش جشنواره خدمت در سامانه ثبت کنند.


صالحی تصریح کرد: فعالیت‌های تخصصی خادمیاران در سراسر کشور و ایجاد انگیزه برای نیروهای توانمند و شاخص در حوزه فعالیت‌های تخصصی خادمیاران و تقدیر از فعالان عرصه خدمت از دیگر اهداف جشنواره است.


وی بابیان اینکه، هدف از برگزاری جشنواره خدمت، الگوسازی از فعالیت‌های برتر و موفق خادمیاران سراسر کشور و تبادل تجربیات و تقدیر از زحمات خادمیاران است، افزود: ارائه طرح‌های ابتکاری از سوی کانون‌های خادمیاری از برنامه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.


مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، بیان کرد: این جشنواره امکان ثبت نظرات و دیدگاه‌های تخصصی و موضوعات مرتبط خدمت و همچنین ثبت تجربیات و ابتکارات خادمیاران در عرصه‌های عملی و انجام خدمت در قالب جشنواره را دارد.


وی ادامه داد: جشنواره خدمت سه محور اصلی شامل گزارش فعالیت‌های الگویی، دیدگاه‌ها و نظرات و بخش ویژه دارد که خادمیاران رضوی باید پس از مراجعه به سامانه خادمیاری، بخش شرکت در جشنواره خدمت را انتخاب کرده و یکی از سه محور اصلی جشنواره را برگزینند.


صالحی بابیان اینکه، خادمیاران می‌توانند از یک تا چند مطلب را در سامانه درج نمایند و محدودیتی برای درج الگوها در بخش‌های مختلف ندارند، گفت: تاکنون هزار و 116 اثر توسط خادمیاران استان مازندران ثبت شد که از این تعداد 33 اثر مورد تایید بوده و منتشر شد.


وی اذعان کرد: بر اساس آمار، مازندران رتبه دوم کشور را در جشنواره خدمت به خود اختصاص داد.


وی بابیان اینکه موضوع‌های آثار مورد تایید و انتشاریافته از مازندران درزمینهٔ آموزشی، فرهنگی، هنری، جذب خادمیار، ابتکار در جذب کمک‌های مردمی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی است، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا فعالیت خادمیاران رضوی در استان به‌دوراز تجمع‌های مردمی در حال انجام است و به لطف خداوند متعال و عنایت ویژه حضرت رضا (ع) برکات زیادی در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس را شاهدیم.


 
صالحی با تأکید بر اینکه خادمیاران باید از این شیوه جدید خدمت‌رسانی به محرومین برای ارائه و ثبت الگوهای خدمت در این جشنواره بهره بگیرند، بیان کرد: استان مازندران دارای ۱۵ هزار و 696 خادمیار است که در سامانه خادمیاری بارگاه ملکوتی امام رئوف ثبت‌نام کردند تا در بخش‌های مختلف به محرومین کمک‌رسانی کنند بنابراین انتظار است با ارائه الگوهای برتر در جشنواره در جهت محرومیت‌زدایی گام‌های رو به رشد و مؤثری بردارند.


وی بابیان اینکه شهرستان‌های بابل، ساری، جویبار، بابلسر، فریدونکنار و محمودآباد به ترتیب بیشترین آثار را در جشنواره خدمت ثبت کردند، گفت: طرح‌های کمک مؤمنانه، سفره مهربانی، نسیم مهر رضوی و ... نمونه‌هایی از اقدامات شایسته خادمیاران رضوی در جبهه مقابله با کرونا است که می‌طلبد از این طرح‌ها الگوهایی برای جشنواره خدمت ارائه شود.


صالحی در بخشی از سخنانش به اهمیت ثبت گزارش فعالیت خادمیاران در سامانه خادمیاری آستان قدس اشاره کرد و افزود: با توجه به تعطیلی موقت شیفت حرم، خادمیاران از ثبت گزارش در این سامانه غافل نشوند چراکه تحقق شیفت‌های حرم بستگی به ارائه گزارش عملکرد خادمیار و تایید نهایی آن از سوی مسئولین استان دارد.


گزارش از قربان نوروزی همکار راه شلمچه در مازندران

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار