گزارش تصویری نمازجمعه این هفته تهران

نمازجمعه این هفته تهران امروز( 18 آذر ماه) به امامت حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در بخشی از خطبه‌های امروز گفت: رهبر انقلاب در جمع اعضای شورای عالی فرهنگی با تاکید بر ارتقای نقش این نهاد در کشور به مقوله اسراف اشاره کردند. فرهنگ اسراف خصوصا اسراف در مصرف حامل‌های انرژی برق و آب در کشور ما نهادینه شده است که یکی از مهمترین مسائل و چالش های فرهنگی سیایسی و اقتصادی کشور است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: برنامه ششم تمام شد و مصرف کشور سالانه به طور متوسط به صورت معناداری افزایش یافت. متوسط رشد سالانه مصرف گاز طبیعی در ایران در طول 10 سال گذشته بالغ بر 4/6 درصد در سال بوده است. سیاست ها ابلاغ شد و در پایان برنامه ششم که پایان یافت تا مصرف کشور نصف شود این یعنی اصلاح الگوی مصرف. در سال ابلاغ سیاست های کلی، مصرف حامل های انرژی در کشور معادل 3 میلیون و 347 هزار بشکه در روز بوده است. در سال 1389 معادل 3 میلیون 348 هزار بشکه در روز مصرف حامل های انرژی امروز مصرف حامل های انرژی به حدود 6 میلیون در روز افزایش داشته است که بخش زیادی از آن به خارج کشور قاچاق می شود یا آن را می سوزانیم یا بستر قاچاق آن را مهیا می‌کنیم.

  

وی خطاب به قوای سه گانه گفت: اگر با مردم صادقانه سخن بگوییم و با مردم به گفتگو بشینیم، می‌توانیم به تصمیم درست برسیم. اول دنیای مردم را آباد کنیم و سپس آخرت آن‌ها را.

اشاره می‌شود قبل از خبطه‌های امروز عباسی مداح اهلبیت(ع) به مناسبات ایام فاطمیه(س) به ذکر مصیبت پرداخت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار