گزارش سفر «سیدمحمد حسینی» به استان گلستان

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  در ادامه برنامه‌های سفرهای استانی خود، روز چهارشنبه(28 تیرماه 1402) وارد استان گلستان شد.

به گزارش راه شلمچه، معاون رئیس جمهور در جریان این در جلسه‌ای با استاندار مهمترین مسائل و مشکلات استان گلستان و روند اجرای مصوبات سفرهای استانی را مورد بررسی قرار داد.

حسینی همچنین در دیدار اساتید و اعضای شورای مرکزی کانون دانشگاهیان استان گلستان، آنان را به حضور فعال در عرصه امیدآفرینی و تبیین اهمیت مشارکت فعال مردم در انتخابات فراخواند و گفت: اساتید متدین و متعهد به عنوان یک گروه مرجع وظیفه خود می دانند همچون انتخابات گذشته پیشگام جهاد تبیین برای ترغیب مردم به مشارکت فعال و گسترده در انتخابات و انتخاب اصلح باشند. 


سیدمحمد حسینی در جمع سوگواران حسینی در حسینیه‌ی سیستانی های مقیم گلستان

وی در این مراسم با تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: محرم و صفر فرصت مغتنمی برای شناخت و یاداوری ابعاد حماسی و عبرت های عاشورا است تا بر مبنای آن وظایف و مسئولیت‌های خطیر خود را بدرستی تشخیص داده و با عمل به آن از تکرار تجربه‌های تلخ تاریخی جلوگیری کنیم. 

سید محمد حسینی در همایش منادیان محرم و در جمع فرهیختگان، معتمدان و نخبگان سیستانی مقیم استان گلستان با تسلیت  ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مردم سیستان از دیرباز دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت و سرور و سالار شهیدان و اولین قیام کنندگان برای خونخواهی امام حسین (ع) هستند که همواره در مودت و اطاعت خاندان عترت ثابت قدم بوده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ایام محرم ضمن برقراری ارتباط عاطفی با مصائب اهل بیت باید از ابعاد حماسی و بصیرتی عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی درس بگیریم.

 

حضور معاون رئیس‌جمهور در صحن امام زاده عبدالله(ع) گرگان

 سیدمحمد حسینی همراه با علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان، در صحن امامزاده عبدالله و در جمع عزاداران سالار شهیدان حضور یافت و ضمن زیارت و شرکت در مراسم سینه زنی و سوگواری طی سخنانی با بیان ضرورت معرفت ابعاد شخصیت اباعبدالله الحسین و مودت اهل بیت، اظهار داشت: حادثه بزرگ کربلا صرفاً موضوعی مربوط به گذشته و غیر مرتبط با سرنوشت امروز جامعه نیست بلکه آثار حماسه حسینی در همه دوره ها و برای همه ملت‌هاست لذا هر سال عزای حسینی با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امام حسین (ع) نه تنها بین دوستداران اهل بیت بلکه در بین پیروان سایر ادیان و مذاهب نیز از جایگاه رفیعی برخوردار و مورد توجه و احترام است،  اظهارات متعددی از سوی چهره های مختلف در خصوص حماسه حسینی مطرح شده که عظمت آن را نشان می دهد؛ علاقه‌مندان به تاریخ معاصر با نام خسرو گلسرخی مبارز و اعدامی دوره پهلوی آشنا هستند، وی در دادگاه ستم‌شاهی گفت: «من که یک مارکسیست لنینیست هستم برای نخستین بار عدالت اجتماعی را در مکتب اسلام جستم» و ادامه می دهد: «... هر چند یزید گوشه‌ای از تاریخ را اشغال کرد ولی آنچه که در تداوم تاریخ تکرار شد راه مولا حسین و پایداری او بود، نه حکومت یزید... ما نیز چنین اسلامی را، اسلام حسینی و اسلام علی را تایید می کنیم».

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: ادوارد براون مستشرق انگلیسی نیز درباره امام حسین (ع) می‌گوید: «آیا قلبی پیدا می‌شود که وقتی درباره کربلا سخن می‌شنود آغشته با حزن و درد نگردد؟»؛ همچنین مشهور است که  ماهاتما گاندی پدر استقلال هند در این باره می‌گوید: «من زندگی امام حسین شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‌ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده‌ام و بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی امام حسین را سرمشق خود قرار دهد».

حسینی در پایان با ابلاغ سلام آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی با رویکرد عدالت محوری و تحولگرایی و با برنامه ریزی بی وقفه تلاش و مجاهدت می‌کند تا با رفع مشکلات، رضایت عمومی را جلب کند که رضای الهی، خدمت به انقلاب و نظام اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی نیز در این جهت است.


دیدار صمیمی معاون رئیس‌جمهور با خانواده شهیدان کیخا در استان گلستان 

سید محمد حسینی در منزل شهیدان کیخا در فاضل‌آباد حضور یافت و در دیدار صمیمی با پدر و مادر شهیدان والامقام عزت الله و اکبر کیخا و جمعی از مدیران استان گفت: این افتخار خانواده شهدا است که فرزندان برومند خود را بر اساس آموزه‌های مکتب امام حسین (ع) و شهدای کربلا تربیت کرده‌اند و سبب عزت و سرافرازی ایران اسلامی شده‌اند.

حسینی تکریم و بزرگداشت والدین  شهدا را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: همه ما مدیون ایثار و جانفشانی شهیدان و صبر و استقامت خانواده معظم شهدا هستیم لذا خود را مقید می دانیم در سفرها و مناسبت های مختلف به دیدار خانواده‌های بزرگوار شهیدان شتافته تا ضمن تجدید میثاق با شهیدان از صفا، معنویت و روحیه‌ی ولایی و انقلابی آنان انرژی بگیریم و فراموش نکنیم که اقتدار، امنیت و عزت ایران عزیز مدیون فداکاری و جان‌نثاری شهیدان عالی‌مقام است. 

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی در ۴۴ سال گذشته در مقابل همه دشمنی‌ها و توطئه ها، راست قامت و استوار ایستاده و با قدرت به راه خود ادامه داده به برکت خون شهیدان است که باید  قدردان و ادامه دهنده راه شهیدان و پای‌بند به آرمانها و وصایای آنان باشیم. 

حسینی تاکید کرد: پرچم عزت، افتخار و سربلندی که شهیدان بر افراشته‌اند با همت و مجاهدت دولت و ملت همیشه در اهتزاز خواهد بود و در این عرصه همه می توانند نقش آفرین باشند.

در این دیدار حاج حسین کیخا پدربزرگوار شهیدان با بیان خاطراتی از فرزندان شهید خویش بر ادامه راه شهیدان در پیروی از ولی فقیه و تلاش برای تداوم مقتدرانه انقلاب اسلامی تاکید کرد.

شایان ذکر است که شهید علی اکبر کیخا ۱۰ اردیبهشت ۶۱ در سن ۱۶ سالگی در عملیات بیت المقدس و شهید عزت الله کیخا ۱۰ اردیبهشت سال ۶۶ در سن ۲۶ سالگی در منطقه ماموت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار