گزارش یک مستندساز از ترور شهید فخری‌زاده

راه شلمچه- محمدرضا سابقی؛ جواد موگویی کارگردان مستند نفوذی نوشت:

۱- سرِ دوربرگردان بلوار امام، نیسان بدون سرنشین و مجهز به مسلسل اتوماتیک پارک شده بود؛ درست زیر ترانس برق.

مواد منفجره نیز در نیسان جاسازی شده.

آن دستِ بلوار نیز خودروی سانتافه با ۴سرنشین در انتظار بوده. بعلاوه ۴موتورسوار و دو تک‌تیرانداز.

۲- خودروی «اسکورت۱» عبور می‌کند.

خودروی دکتر با همسرش که به دوربرگردان می‌رسد، مسلسل اتوماتیک شلیک می‌کند. سه گلوله به دست و پای دکتر فخری‌زاده اصابت می‌کند. وی پیاده می‌شود.

خودروی «اسکورت۲» می‌رسد. حامد اصغری پیاده می‌شود، خود را روی دکتر می‌اندازد و ۴گلوله می‌خورد. ناگهان نیسان با ریموت منفجر می‌شود. همزمان سرنشینان سانتافه و موتورسواران شلیک می‌کنند‌؛ ۱۲نفر همزمان. تیم حفاظت زیرآتش گلوله قرار می‌گیرد.

۳-هیچ‌یک از تروریست‌ها دستگیر یا کشته نمی‌شوند!

۴-مجروحین به درمانگاه آب‌سرد منتقل می‌شوند. اما برق درمانگاه قطع است! برق منطقه از نیم‌ساعت قبل قطع شده و تمام دوربین‌ها خاموش بوده! و هیچ فیلمی ضبط نشده!

۵-هلیکوپتر می‌آید اما به دلیل انفجار ترانس و کابل‌های برق در بلوار، نمی‌تواند در بلوار بنشیند. بناچار مجروحین را به انتهای بلوار در پارک الغدیر می‌آورند تا سوار هلیکوپتر کنند. ولی دانشمند کشورمان در بیمارستان بقیه‌الله تمام می‌کند.


چند نکته از نگارنده:

۱- یک تیم ۱۲نفره عملیاتی حداقل ۵۰نفر پشتیبانی لازم دارد. چگونه یک «گروهان تروریستی کامل» در پایتخت ایران بزرگ و مفتخر به داشتن بهترین امکانات امنیتی (حال اینکه از نظر اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی با مدیریت فوق کارآمد! اصلاح طلبان و اصولگرایان کجای جهان هستیم و در چه بد حالگئیم! بماند..) اما سوال اینجاست که این تروریست های جنایتکار در امن ترین کشور خاورمیانه و حتی می توان گفت ، دنیا ، چگونه با تمام تجهیزات عملیات کردند؟!


۲- ترور در روز تعطیل، و در محل ویلای سوژه در هنگام تعطیلات با خانواده، یعنی ظاهرا با اشراف کامل بر ساعت و مکان دقیق عبور و مرور و حتی برنامه خانوادگی هموطن عزیزمان، و نیز جاگذاری خودروی انفجار مجهز به مسلسل خودکار و انتظار ۱۲نفر مهاجم تروریست صورت گرفته یعنی سوژه در تور کامل اطلاعاتی دشمنان انقلاب اسلامی بوده..‌؟


۳- حفاظت چند حلقه دارد. و محافظ آخرین حلقه آن است. وقتی حلقه‌های اطلاعاتی شکسته شده محافظ "بنده خدا"راهی جز «تن دادن» به گلوله و کشته شدن ندارد..


۴- به نظرم نبایستی این ترور و انفجار نطنز را فرض بعید به ناکارآمدی وزیر مربوطه تقلیل داد و پای توافقات ذلت آور برجام را پیش کشید.! هر چند 

ترور شهید اردشیرحسین‌پور در زمان وزارت غلامحسین اژه‌ای، ترور شهید علی‌محمدی، شهید شهریاری، شهید رضایی‌نژاد و شهید احمدی‌روشن در زمان وزارت مصلحی و ترور فخری‌زاده در زمان وزارت علوی انجام گرفته است.


این از نظر هر بیننده ای یعنی اینکه شاید سیستم اطلاعاتی سالهاست حفره دارد؛ حفره‌ای بزرگ.. که باید بر حسب فرمایش رهبری انقلاب ، سربازان متعهد و متخصص انقلابی و فداکار، انقلاب مقدس شهیدان و ایثارگران در همه رده های امنیتی به دنبال نابودی آن باشند.

اگر اجازه نمی دادیم مثلا" حفره های بزرگ اقتصادی به چاه های "ویل" و مدیران سربراه!  به نجومیخوران سیری ناپذیر از سفره انقلاب تبدیل شوند، در حوزه اقتصادی دچار این مصیبت عظمی و گره های نسبتا" کور!!  و گرفتاری های ملت بزرگ نبودیم که ..

اما دردهای سخت و جانکاه "ملت ما" درمان دارد..

فقط اگر بعضی از مسئولان و مدیران صداقت داشتند و اندکی شهامت ..


جدال‌های جناحی بر سر برجام ننگین، و قس علیهذا دامیست برای سرپوش گذاشتن بر این حفره. باید دور زد، برگشت و درخت شکوهمند و تناور انقلاب عزیزمان را از شر علف های هرزه پاکسازی کرد

اگر خوشت اومد لایک کن
14
آخرین اخبار