گنبدی‌ها با افتتاح ۲۱۷ پروژه به استقبال هفته دولت می‌روند

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تبریک فرارسیدن هفته دولت ( ۲ تا هشت شهریور) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت که طی این هفته ۲۱۷ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا در این شهرستان مرزی افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، مهدی دهرویه شامگاه سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت بیان داشت: برای عملیات اجرایی این تعداد طرح که ۱۷۸ پروژه آن قابل بهره برداری و ۳۹ طرح دیگر آن آغاز عملیات اجرایی است، در مجموع هفت هزار و ۴۲۶ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال از منابع ملی، استانی و بخش خصوصی هزینه شده و خواهد شد.


وی افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت در گنبدکاووس که توسط ادارات و نهادهای مختلف انجام شده برای ۷۹۵ نفر از جوانان و جویندگان کار در این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شده است.


دهرویه، شروع عملیات اجرایی درمانگاه خاتم الانبیاء، گازرسانی به سه روستا و عملیات اجرایی بوستان ویژه بانوان را از جمله طرح‌های قابل کلنگ زنی گنبدکاووس در هفته دولت برشمرد و گفت: در این هفته خط تولید مرغ گوشتی مادر، سلیوی نگهداری غلات، مجتمع خدماتی و رفاهی، سه حلقه چاه آب آشامیدنی و ساختمان پلیس راه آهن اینچه برون نیز به بهره برداری می رسد.


به گفته وی، در هفته دولت امسال ۵۸ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی درمناطق شهری و روستایی گنبدکاووس اجرا خواهد شد.


فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین به برخی اقدامات تحولی دولت و مدیران ملی، استانی و شهرستانی آن طی یکسال اخیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: رفع مشکل قطع برق، تامین منابع آبی و جبران ۲۲۰ لیتر بر ثانیه کسری آب آشامیدنی، ساماندهی حوزه آرد و نان، برپایی ۱۹ میز خدمت مدیران در مناطق روستایی و محلات کمتر برخوردار و نیز چند مراسم ملی با موضوع تقریب مذاهب و مقاومت اسلامی، تامین زمین مورد نیاز احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی، آموزشی کردن چهار بیمارستان دولتی از اول مهرماه جاری، شناسایی ۷۰ هکتار زمین متعلق به ادارات و نهادهای دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و برگزاری جلسات رفع موانع تولید از جمله این اقدامات بوده است.


دهرویه افزود: گنبدکاووس ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و سوارکاری دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و جذب اعتبارات ملی و استانی برای تامین زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری از آنها برای رشد و توسعه و جبران عقب ماندگی‌های این شهرستان استفاده کرد.


وی به مصوبات سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان هم اشاره کرد و گفت: سهم گنبدکاووس از اعتبارات سفر مبلغ ۱۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال است که در دو بخش اعتبارات ملی و تسهیلات بانکی طی مدت سه سال تخصیص خواهد یافت.


دهرویه از ادارات و نهادهای گنبدکاووس خواست پیگیر جذب اعتبارات سفر و هزینه کرد آن برای طرح ها و پروژه‌های ابلاغی شوند.
وی همچنین از سفر "علی نیکزاد" نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به گنبدکاووس طی چند آینده خبر داد.


رضا شجاعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس هم در این نشست با تبریک روز خبرنگار و نقش این قشر در آگاهی بخشی و روشنگری به جامعه، گفت: این اداره در راستای ارتقای دانش خبرنگاران اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری و فراهم کردن دیدار خبرنگاران با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و برگزاری مراسم استانی روز خبرنگار در این شهرستان نمود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار