۸۵ هزار دانش آموز گنبدی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۸۵ هزار دانش آموز دختر و پسر گنبدکاووسی در ۵۷۰ آموزشگاه این شهرستان با برگزاری مراسم نمادین و نواختن زنگ مهر و مقاومت بر سر کلاس درس حاضر شدند.

به گزارش راه شلمچه، زنگ مهر و مقاومت ویژه بازگشایی مدارس در گنبدکاووس روز شنبه به صورت نمادین در هنرستان دخترانه کار و دانش بهاران این شهر و باحضور امام جمعه، فرماندار،  مدیران و نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی نواخته شد.


مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم با تبریک بازگشایی مدارس و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، گفت: درسایه رشادت و ایثارگری جوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتاد.


کمال الدین نظرنژاد افزود: درسال تحصیل جدید و پس از ۲ سال شیوع کرونا ۸۵ هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم به همراه ۱۰ هزار نوآموز (پیش دبستانی) در ۵۷۰ آموزشگاه مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس شهرستان حاضر شدند.


وی اضافه کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی چندین آموزشگاه جدید در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس افتتاح می‌شود ضمن اینکه استخر دانش آموزی این شهرستان نیز تا آبانماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.    

 نظرنژاد از آغاز فعالیت آموزشی در ۲ مدرسه روستای غراولر با ۳۶ دانش آموز و روستای هجرت با ۶ دانش آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی به همراه مردمی‌سازی و استفاده بیشتر از ظرفیت اولیای دانش آموزان در تحقق اهداف آموزش و پرورش از راهبردهای اصلی نظام تعلیم و تربیت در دولت سیزدهم است.


حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با تسلیت ایام پایانی ماه صفر و تبریک بازگشایی مدارس، گفت: با حضوری شدن مدارس پس از ۲ سال شیوع کرونا، نشاط اجتماعی به جامعه باز می‌گردد.


نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را مهم دانست و گفت: این تقارن فرصتی خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان ارزش‌های آن دوران به نسل نوجوان و جوان است.


امانقلیچ شادمهر همچنین ترویج معنویت و ایجاد اشتغال را از اهداف گام دوم انقلاب دانست و افزود: آموزش و پرورش می‌تواند با توانمندسازی علمی، اخلاقی و مهارتی نسل آینده، پیشگام تحقق اهداف باشد.


وی اضافه کرد: با تلاش نیروهای جوان و نخبه این سرزمین، ایران جزو کشورهای برتر علمی جهان است و جوانان ما الگویی برای جوانان کشورهای اسلامی هستند.


شادمهر ادامه داد: کمک به آموزش و پرورش و تامین نیازهای سخت و نرم افزاری آن یک وظیفه عمومی است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید به نظام تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف کمک کنند.


نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین از کمک مجلس برای نوسازی، تامین تجهیزات آموزشی و اداری مدارس خبر داد و گفت: ۷۰ هزار آموزگار طرح "مهر آفرین" که سال‌هاست مشغول آموزش به دانش آموزان هستند، بتدریج جذب آموزش و پرورش می‌شوند.


وی بیان داشت: علاوه بر این آموزش و پرورش برای جبران کسری ۲۵۰ هزار معلم، درسال جاری ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب خواهد کرد.


شادمهر، تنها مسیر توسعه کشور را آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دانست و گفت: مسیر این توسعه ابتدا از مدرسه آغاز می شود که باید همه تلاش‌ها برای ارتقای آموزشی و پرورشی نسل آینده صورت گیرد.


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان هم در این مراسم گفت که امروز ۴۰۰ هزار دانش آموز دختر و پسر این استان در ۲ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه فعالیت تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.


رضا طبرسا افزود: برای بازگشایی مطلوب مدارس گلستان در آغاز سال تحصیلی جدید از چند ماه قبل هشت کارگروه در اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد تا مقدمات بازگشایی مدارس به بهترین شکل ممکن فراهم شود.


وی اضافه کرد: از سال گذشته آموزش و پرورش گلستان کار ساخت یا تکمیل ۴۴ پروژه ورزشی در مدارس استان را با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال شروع کرد که برخی از آنها از جمله سه زمین چمن مصنوعی در گنبدکاووس افتتاح و بقیه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار