روح الامینی:

بهبود شرایط جوانی جمعیت، موجب افزایش درآمدهای سازمان تامین اجتماعی می شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با رفع پدیده سالمندی در کشور، سازمان تامین اجتماعی می تواند هزینه های ارائه خدمات و توسعه خدمات را پوشش دهد و همچنین پایداری منابع خود را نیز در آینده تثبیت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی راه شلمچه: "عبدالحسین روح‌الامینی" نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از غرفه «خانواده ما» سازمان تأمین‌ اجتماعی، برپایی چنین غرفه هایی را  یک رویداد بزرگ فرهنگی توصیف و خاطر نشان کرد: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی، طی دو سال گذشته تلاش‌های خوبی برای اجرای آن صورت گرفت و بودجه‌های خوبی به این قانون تخصیص داده شد که اگرچه به طور کامل محقق نشد، اما کمک کرد رشد منفی موالید که در سال 98 بیش از 20 درصد بود به حدود 2 درصد برسد؛ با این حال با آن چیزی که مطلوب است هنوز فاصله وجود دارد و برای عبور از این چالش جمعیتی، تلاش‌های بیشتری لازم است.

منتخب دوره دوازدهم مردم تهران در مجلس، با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها نسبت به این موضوع تکالیف و مسئولیت‌هایی دارند، اظهار داشت: این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی در بحث‌های فرهنگی و انجام تکالیف تعیین‌شده در مسئله جمعیت پیشتاز شده است، خبر خوبی است و امیدواریم که این اقدامات در ادامه مسیر استمرار داشته باشد. در بحث جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها تکالیفی تعیین شده که برخی برای ارائه گزارش کار می‌کنند و برخی عملیات‌های میدانی واقعی انجام می‌دهند. سازمان تأمین‌اجتماعی در این خصوص گام‌های مثبتی برداشته که راه‌اندازی این غرفه یکی اقدامات مثبت این سازمان در جهت ترویج حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی از این حیث که یک صندوق بازنشستگی و بیمه اجتماعی است، باید با افزایش ورودی‌های جدید نسبت به پایداری منابع خود اقدام کند و موضوع جوانی جمعیت از این جهت به سازمان تأمین‌اجتماعی مربوط است که با افزایش جمعیت جوان کشور می‌تواند با کسب درآمد بیشتر، هزینه‌های ارائه خدمات و توسعه خدمات را پوشش دهد.

روح الامینی تاکید کرد: در واقع سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک صندوق بین‌نسلی از تحولات جمعیتی متأثر است بنابراین فارغ از تکالیف قانونی که برای این سازمان تعیین شده، نفس جوان‌سازی جمعیت برای سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و قاعدتاً این سازمان باید در این راستا فعالیت جدی داشته باشد.

انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار