دیدگاه ظهره وند، در مورد وزرای سابق و فعلی امور خارجه؛ «جلیلی انقلابی، ظریف وابسته بود و عبدالهیان خام»

متخب مردم تهران در مجلس، با مقایسه قرار دادن عملکرد روئسای سابق دستگاه دیپلماسی در دولتهای دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم گفت: اگر نگوئیم ظریف خائن است، قطعاً خیانت در کار وی مشهود بود و متاسفانه برخی از کارشناسان دولت انقلابی نیز پا جا پای آنها گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی راه شلمچه: "ابوالفظل ظهره وند"، منتخب مردم پایتخت در مجلس دوازدهم و دیپلمات سابق ایران در گفتگو با برنامه "صندلی سبز بهارستان"، در پاسخ به سوالی درباره تناقض دولت سیزدهم در احیای برجام گفت: آقایانی که امروز در وزارت امور خارجه هستند همان تفکر برایشان قائل است که در دوره حسن روحانی بود، که در پارادایم های خود نیز عمل میکنند. این روش نه تنها برای ما دستاوردی نداشت، بلکه کشور را وارد نا امنی امنیتی و وابستگی کرد، دقیقاً همان کاری بود که هاشمی رفسنجانی کلید آن را زد و بعد محمد خاتمی دید جواب نداد  ادعا کرد، شاید مشکل توسعه سیاسی است، در حالی که فرآیند این روند شکست را حسن روحانی تکمیل کرد و نتیجه آن را مشاهد نمودیم.

این دیپلمات با سابقه با انتقاد شدید از اینکه، "چرا باید هنوز همان بدنه دولت سابق در تصمیم گیرهای سیاست خارجی فعال باشند؟،" اظهار داشت: علت و پاسخ این سوال را میتوانیم در برفرجام نرسیدن دولت سیزدهم در برجام جستجو کنیم، یعنی ابراهیم رئیسی مجبور است با این بدنه  چند صد هزاری که به هیچ عنوان تجربه قوی ندارند کار کند و در آخر  هم بگویند، مشکل تحریم‌است.

راه حل برجام، الگو گرفتن از گروههای مقاومت است

منتخب مردم تهران در ادامه افزود: همه دولتها با دیپلماسی ضعیف و ناکارآمد بهانه های واهی همچون تحریم را پیش می کشند، اما کی تحریم کرده؟؟ پلیس آمریکا، پلیس آمریکا که پایش را روی گردن جورج فلوید گذاشته؟ جورج فلوید کیست؟ ایران اسلامی است. مگر جان فلوید توانست پلیس آمریکا را راضی کند؟ بنابراین ما با دیدن این واقعیت های دولت ایالات متحده، باید دنبال الگو برداری در حوزه مقاومت و مواضع رهبر معظم انقلاب باشیم.

سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان اضافه کرد: امروز در منطقه نیروهای مقاومت با جانفشانی و مجاهدت خود  استکبار را وادار کردند که دنبال مذاکره با آنها باشد، پس نتیجه قطعی این است، که  تضعیف میدان بر دیپلماسی در آسیاسی مرکزی به هیچ عنوان جایگاهی ندارد.

ظهره وند، با تاکید بر اینکه کشور نیازمند تغییر حکمرانی جدید و عدم تکرار تجربه های تلخ گذشته است، خاطر نشان کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم هر آنچه  وابستگی  بود انجام شد، اما دیدیم ثمری نداشت. من معتقدم تجربه تلخ گذشته را تکرار نکنیم و همان راهی که شهدای ما پیموده اند  (یعنی راه مقاومت) را در پیش بگیریم.

معاون سابق شورای عالی امنیت ملی، به سوال مجری برنامه که درباره عملکردِ سه وزیر امور خارجه پیشن (جلیلی، ظریف و عبدالهیان) پرسید هم در اظهار نظری گفت:  "سعید جلیلی"،  نماد یک فرد انقلابی است و همانگونه که بارها تاکید داشتم، موفقیت های زیادی را در دوران وی کسب نمودیم، منجمله کشاندن اروپاها به پای مذاکره بُرد بُرد و خرید زمان.

نماینده مجلس دوازدهم، اتخاذ سیاستِ "محمد جواد ظریف"، در منصب وزیر دولت حسن روحانی را نیز بابِ انتقاد خود قرار داد و تصریح کرد: وی نمادِ وابستگی است، من نمیگویم ظریف نفوذی بود، این یک اعتقاد می باشد، وقتی شما می بیند که این شخص میگوید ما در یک کنسرواتواری هستیم که رهبری آن با آمریکاست، وقتی امضای جان کری برای ما سند محسوب می شود، وقتی شما تعامل با نایاک دارید، وقتی شما بجای تقویت قدرت موشکها به دنبال توقف قدرت نظامی و تقویت مذاکره های بی فرجام هستید، وقتی شما میخواهید میدان را تضعیف و دیپلماسی ضعیف و شکننده را جایگزین آن کنید، بنده نیز بعنوان یک سیاستمدار هیچگونه تفسیری جز آنکه بگویم اگر ظریف خائن نیست، ولی خیانت در کار وی مشهود بود را ندارم.

ظهره وند، راجع به رئیس کنونی دستگاه دیپلماسی کشور، در پاسخی کوتاه فقط به این جمله بسنده کردکه "امیر عبدالهیان آماده نیست و امیدوارم آماده شود."

انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار