اسرائیل با ننگ کودک‌کشی به گور می‌رود

ارتش اسرائیل که به دلیل تلفات سنگین، با موجی از انتقادات در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه است، برای جبران مافات جنایات خود را در غزه تشدید کرده است.

به گزارش راه شلمچه، رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که نتانیاهو به بایدن گفته قصد دارد وارد خاک غزه شود، آن‌هم بعد از ریختن هزار تن بمب و تخریب برج‌های مسکونی و مساجد غزه. این شاید برای التیام از ننگ ویرانی شهرک‌های صهیونیستی و فتح چندین منطقه از اراضی اشغالی به دست رزمندگان حماس باشد، اما ناظران نوشتند ورود به غزه که هیچ، نتانیاهو حتی اگر خاک غزه را هم شخم بزند و توبره کند، ننگ سخت‌ترین شکست تاریخ و غرق‌شدن در طوفان‌الاقصی از دامن اسرائیل و او پاک نخواهد شد. دیشب ارتش اسرائیل هم یک‌روز بعد از امریکا اعتراف کرد «نشانه‌ای از نقش ایران در حمله حماس وجود ندارد». هرچند پیام هنوز به کارگران رسانه‌ای آن‌ها در بی‌بی‌سی و اینترنشنال نرسیده، چه آن‌ها هنوز روی نقش ایران در این جنگ متمرکز شده‌اند! نقش واقعی ایران در این کارزار آنجاست که وقتی حزب‌الله چند خمپاره به طرف صهیونیست‌ها پرتاب کرد، آن‌ها یاد ده‌هاهزار موشک زوم‌شده حزب‌الله روی اسرائیل افتادند و به سرعت همان حرف امریکا را که ایران ورودی به این جنگ نداشته بازگو کردند. درعین‌حال نقش دیگری هم برای ایران می‌توان ترسیم کرد، وقتی برخی منابع گزارش دادندعربستان سعودی به امریکا اطلاع داده است تمامی مذاکرات عادی‌سازی رابطه با اسرائیل را پایان داده است.

جنایات ارتش صهیونیستی در غزه که این منطقه را با خاک یکسان کرده است، اما نتوانسته گروه‌های مقاومت را از نفوذ در عمق سرزمین‌های اشغالی بازدارد. سومین روز عملیات «طوفان الاقصی» هم برای مبارزان فلسطینی با دستاورد‌های جدیدی همراه بود، تل‌آویو زیر رگبار موشکی حماس قرار گرفته است و گنبد آهنین هم بیش از خود مقامات تل‌آویو سرگیجه گرفته و توانی برای رهگیری موشک‌های غزه از خود نشان نمی‌دهد. علاوه بر تلفات گسترده، در بدنه ارتش صهیونیستی هم شکاف‌ها در حال گسترش است و گفته می‌شود هزاران نفر از نیرو‌های ذخیره از دستورات مقامات تل‌آویو تمرد می‌کنند؛ نیرو‌هایی که قرار است نتانیاهو با کمک آن‌ها غزه را اشغال کند و نسبت به این نافرمانی مدنی هشدار داده است. با وجود ناتوانی صهیونیست‌ها در برابر گروه‌های مقاومت، نخست وزیر اسرائیل از رؤیا‌های خود برای تغییر در خاورمیانه سخن می‌گوید، اما این برنامه نیاز به ارتشی قدرتمند دارد که در حال حاضر از عهده تل‌آویو خارج است و درخواست کمک تسلیحاتی از امریکا هم حقیقت درونی آن را نشان می‌دهد.
درحالی که مقامات رژیم صهیونیستی مدعی هستند که برای جنگ طولانی با گروه‌های مقاومت در غزه آماده می‌شوند، اما هرچه این درگیری‌ها طولانی می‌شود، تلفات اشغالگران هم به همان میزان افزایش می‌یابد. رزمندگان مقاومت فلسطین روز دوشنبه، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، شهر‌های قدس اشغالی، اشدود و عسقلان را با ۱۰۰ موشک هدف حمله قرار دادند. ارتش صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در مرکز اراضی اشغالی خبر داد. شبکه سی‌ان‌ان نیز از شنیده شدن صدای انفجار‌هایی در مرکز اراضی اشغالی و حومه تل‌آویو خبر داده است. منابع صهیونیستی گزارش دادند شماری از موشک‌ها به اطراف قدس اشغالی و در مجاورت فرودگاه صهیونیستی «بن‌گوریون» در تل‌آویو اصابت کردند. به گزارش الجزیره، گردان‌های قدس اعلام کردند که تل‌آویو با رگبار موشک هدف قرار گرفت. در عین حال گفته شده است که سامانه گنبد آهنین در تلاش است دسته‌های موشکی را رهگیری کند، اما در این اقدام چندان موفق عمل نمی‌کند.
وی تأکید کرد که رزمندگان مقاومت موفق شدند وارد شهرک صهیونیستی «مفکاعیم» واقع در جنوب فلسطین اشغالی شوند و با حملات خود، شماری از صهیونیست‌ها را از پای درآورند و برخی دیگر را زخمی کنند. بر اساس گزارش «یدیعوت آحارانوت»، شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به هزار نفر می‌رسد و تعداد افرادی که به دست نیرو‌های حماس به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است. در بین کشته‌ها، ۹ شهروند امریکایی هم به چشم می‌خورد.
شمار اسرای رژیم صهیونیستی هم همچنان در حال افزایش است که این مسئله به شدت مقامات تل‌آویو را نگران کرده است. در این باره روزنامه یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست‌های به اسارت درآمده به دست رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده به دست جهاد اسلامی و اسارت ده‌ها صهیونیست دیگر از سوی گروه‌های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود. شبکه القدس به نقل از ابوعبیده، سخنگوی القسام، گزارش داد که نیرو‌های این گروه موفق شدند گروه تازه‌ای از نیرو‌های رژیم صهیونیستی را اسیر کنند و با خود به نوار غزه انتقال دهند. به گفته مقامات اسرائیلی، در بین اسرای حماس چند امریکایی هم وجود دارند.
اسرا اکنون برگ برنده مقاومت در نبرد با اشغالگران قدس است و می‌توانند در دوره پس از پایان نبرد، بر سر پرونده اسرا با تل‌آویو مذاکره کنند. یکی از مقامات جهاد اسلامی در این باره گفته که با توجه به تعداد زیاد اسرای صهیونیست می‌توانند آن‌ها را با اسرای فلسطینی مبادله کنند و به اسرای در بند رژیم صهیونیستی نوید داد که از هم اکنون خود را آزاده بدانند.

شکاف در ارتش اسرائیل 
هرچند گروه‌های مقاومت غزه روز به روز بنیه دفاعی خود را تقویت می‌کنند و توانسته‌اند به موازنه بازدارندگی در برابر دشمن دست پیدا کنند، اما برخی منابع مقاومت فلسطینی روز دوشنبه اطلاع دادند که همکاری بعضی گروه‌ها در بدنه ارتش اسرائیل یکی از کلید‌های غافلگیری خیره‌کننده صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی بوده است. به گزارش تسنیم، این گروه‌ها در ارتش اسرائیل اطلاعات بسیار مهمی را از اماکن حساس و پنهان این رژیم در اختیار مقاومت فلسطین قرار داده بودند. در تأیید این اخبار می‌توان به گزارش رسانه‌های صهیونیستی در تشدید شکاف در بدنه ارتش این رژیم اشاره کرد. رسانه‌های صهیونیست دیروز اعلام کردند که بحران تمرد در ارتش اسرائیل در اعتراض به لایحه جنجال‌برانگیز تغییرات قضایی مدنظر کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، از بخش نظامیان ذخیره به بخش نیرو‌های کادری و اصلی گسترش یافته است. آلون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی به «کانال ۱۳» رژیم صهیونیستی گفت: «در یگان‌های زبده ارتش، فرماندهان با افسرانی که می‌گویند نمی‌خواهند در ارتشی که اعضای کابینه و اعضای کنست به آن اهانت می‌کنند، خدمت کنند، نمی‌دانند چگونه باید برخورد کنند. این افسران خواهان برگزاری جلسه و مستند کردن سخنان و هشدارهای‌شان هستند تا همگان بدانند که آن‌ها هشدار‌های لازم را داده‌اند.» نیرو‌های ذخیره ستون فقرات ارتش اسرائیل را تشکیل می‌دهند و در زمان بحرانی استفاده از این نیرو‌ها در دستورکار قرار می‌گیرد، اما از زمان قدرت‌گیری تندرو‌ها در تل‌آویو، نافرمانی در بین نیرو‌های ذخیره و خلبانان صهیونیستی افزایش یافته است؛ اقدامی که خشم نتانیاهو را برانگیخته است و نسبت به نظامیانی که از حضور در محل کار خود خودداری کنند، هشدار داد و گفت که این اقدام آنها، امنیت اسرائیلی‌ها را به خطر می‌اندازد و کابینه با آن برخورد خواهد کرد. با این ارتش در حال افول، نتانیاهو از آرزو‌های همیشگی خود سخن گفت و مدعی شد: «خاورمیانه را تغییر می‌دهیم. ما کار را آغاز کرده و این امر زمان بر است و خاورمیانه را تغییر خواهیم داد.»

گدایی تل‌آویو از امریکا 
مقامات اسرائیلی که همیشه خود را قدرت اول نظامی در خاورمیانه می‌دانستند و نسبت به برتری هوایی خود فخر می‌فروختند هنوز سه روز از عملیات فلسطینی‌ها نگذشته که با بحران تسلیحاتی مواجه شده‌اند. روزنامه واشنگتن‌پست دیروز در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: «مسئولان اسرائیلی چندین درخواست از واشنگتن کردند که از جمله آن درخواست موشک برای سامانه گنبد آهنین و مهمات و افزایش همکاری در زمینه تبادل اطلاعات درخصوص فعالیت نظامی احتمالی در جنوب لبنان است.» آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که واشنگتن خواسته‌های رژیم صهیونیستی را برای دستیابی به کمک‌های نظامی اضافی برای انجام عملیاتی در نوار غزه بررسی می‌کند. کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا دستور ارائه کمک‌های اضافی به رژیم صهیونیستی به دنبال حمله حماس به اراضی اشغالی را داده است. این درحالی است که دیروز امریکا ناو هواپیمابر «یواس‌اس جرالد آرفورد» را برای حمایت از اسرائیل به شرق مدیترانه منتقل کرد. شبکه المیادین هم گزارش داد که اولین هواپیمای امدادی نظامی از یکی از پایگاه‌های امریکایی در اردن به اسرائیل رسید.
دولت بایدن با اینکه با تندرو‌های صهیونیست بر سر تحولات سیاسی اسرائیل، اختلاف‌نظر جدی دارد، اما با این حال خود را متعهد به حمایت از این رژیم می‌داند. باتوجه به اینکه این بار حجم تلفات اشغالگران بیش از حد تصور بود این نگرانی‌ها در واشنگتن به وجود آمده است که با ورود دیگر گروه‌های مقاومت منطقه، عرصه برای تل‌آویو تنگ‌تر شود و به همین خاطر خود را به مرز‌های فلسطین رسانده‌اند تا در صورت بحرانی شدن شرایط منطقه، کمک‌های خود را به رژیم صهیونیستی ارسال کنند. اما تحرکات امریکا در اطراف سرزمین‌های اشغالی، واکنش تند گروه‌های مقاومت را در پی داشته است. حماس به اعزام ناو هواپیمابر امریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، واکنش نشان داد و گفت: «ما هراسی از اعزام ناو هواپیمابر امریکا به منطقه نداریم، این اقدام مشارکت واقعی در حمله و تعرض به مردم فلسطین است و واشنگتن باید تبعات چنین اقدامی را درک کند.» روسیه هم که با دقت تحولات فلسطین را رصد می‌کند، در مورد هرگونه دخالت «طرف سوم» در جنگ میان اسرائیل و حماس هشدار داد. برخی منابع هم به نقل از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ادعا کردند که اگر امریکا به اسرائیل کمک کند، مسکو هم به فلسطین کمک خواهد کرد.
از سوی دیگر، درحالی که مقامات امریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند در این شرایط بحرانی، عربستان سعودی را به سمت عادی‌سازی روابط با تل‌آویو بکشانند، اما این تحرکات راه به جایی نبرده است و بر اساس گزارش روزنامه جروزالم‌پست، عربستان سعودی به وزیر خارجه امریکا خبر داد که ریاض به تمام مذاکرات برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل پایان می‌دهد.

وحشی‌گری در غزه 
ارتش اسرائیل که به دلیل تلفات سنگین، با موجی از انتقادات در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه است، برای جبران مافات جنایات خود را در غزه تشدید کرده است. به گزارش الجزیره، جنگنده‌های صهیونیستی یک‌شنبه شب و روز دوشنبه مناطقی از غزه را بمباران کردند که طی آن ده‌ها نفر از فلسطینیان شهید و زخمی شدند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ۴۹۳ نفر در بمباران شدید مناطق مسکونی در غزه به شهادت رسیده‌اند. همچنین بر اساس آمارها، بیش از ۲ هزار نفر نیز در حملات اسرائیل به غزه زخمی شده‌اند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ما یک‌شنبه شب بیش از ۵۰۰ هدف راهبردی گروه‌ها را در نوار غزه هدف قرار دادیم و بیش از هزار تن مواد منفجره روی این منطقه ریختیم.» این مقام صهیونیستی ادعا کرد: «حدود ۸۰۰ هدف را در غزه برای حماس و جهاد اسلامی منهدم کردیم.»
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در خاور نزدیک (آنروا) در اطلاعیه‌ای گفت که تاکنون بیش از ۱۲۳هزار و ۵۳۸ نفر از ساکنان غزه مجبور شده‌اند خانه‌های خود را در پی بمباران ترک کنند. با وجود جنایات گسترده در غزه از زمین، هوا و دریا، اسرائیل نمی‌تواند شکست از گروه‌های مقاومت را جبران کند، چرا که هیمنه ارتش این رژیم از بین رفت و از این پس جهانیان با دید حقارت‌آمیز به صهیونیست‌ها نگاه خواهند کرد.
گزارش‌ها حاکی از این است که ارتش اشغالگر، بسیاری از مناطق غزه را هدف قرار داده است و صد‌ها خانه تخریب شده‌اند. دشمن صهیونیستی ادعا کرده که برای آغاز عملیات زمینی در غزه آماده می‌شود. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از دستور خود برای محاصره کامل منطقه غزه خبر داد و گفت که طبق دستور او نباید هیچ آب و برق و سوختی وارد این منطقه شود. سایت صهیونیستی واللا هم اعلام کرد که نتانیاهو به بایدن اطلاع داده که نیرو‌های اسرائیل قصد دارند وارد غزه شوند. ارتش اسرائیل هم ادعا کرد که حدود ۱۰۰ هزار نظامی ذخیره را در جنوب اسرائیل مستقر کرده که در حال تدارک برای اجرای عملیاتی زمینی در غزه هستند.
این نیرو‌ها درحالی قرار است عملیات زمینی در غزه انجام دهند که از کمبود تجهیزات گلایه دارند. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند نظامیان ذخیره که از سراسر فلسطین اشغالی به جنگ فراخوانده شدند، در رسانه‌های اجتماعی به شکایت از این موضوع پرداخته‌اند که ارتش تل‌آویو به درستی برای عملیات در مقیاس بزرگ پیش‌بینی شده، مجهز نیست.

         


                                

منبع: روزنامه جوان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار