این «لشکر ویژه» نه فیلم دارد و نه کتاب!

سردارانی چون؛ سردار کمیل، سردار علی اکبرنژاد، سردار میرشکار، سردار شالیکار، سردار رستمیان و ... کجایند که مطالبه کنند و دفاع کنند که لشکر حماسه ساز ویژه 25 کربلا هنوز گمنام است..

به گزارش راه شلمچه، دفاع هشت ساله ایران اسلامی تاریخ ساز بود و در حساس‌ترین دوران انقلاب را با دستان خالی باعث غروز تاریخ شد.

دفاع مقدس هرگز به اندازه آنچه باید روایت می‌شد، شایسته و بایسته روایت نشد و رسانه‌های کشور هر سال نسبت به پرداختن حماسه‌های دوران مقدس کاهلی کردند و در زمان گرامی‌داشت آن، به‌شکل کلیشه‌ای و تکراری رجوع می‌کنند به آرشیو خبر تا بر اساس سنت هرساله دوران جنگ را فقط فراموش نکنند.

اخیرا بحث حذف نام شهدا در تابلوی خیابان و کوچه‌های شهرها بود که این پروژه هم به دلیل کمرنگ جلوه دادن حماسه‌های دوران دفاع مقدس به‌وجود آمد که اگر همین‌طور ادامه یابد خدا می‌داند چه سرنوشتی در انتظار فرهنگ ایثار و مقاومت کشور خواهد بود!

نپرداختن به حقیقت دوران هشت ساله دفاع مقدس توسط رسانه‌های مکتوب و جمعی، گمنامی رزمندگان مازندران و "لشکر ویژه 25 کربلا "هم در نوع خود قابل تأمل است.

در قلب این لشکر فرماندهانی چون حاج حسین بصیر، طوسی، خداداد، شیرسوار، بهداشت، نژاداکبر، عالی و ... نقش مؤثری در این لشکر داشتند. فرماندهان لشکر مازندرانی‌ها بی‌ادعا اما توانمند بودند که خیلی وقت‌ها آنها را با رزمنده عادی هم اشتباه می‌گرفتند.

عملیات والفجر 8 و تصرف شهر بندری فاو در سال 64 شاید اولین حضور قدرتمندانه و حماسه کم نظیر رزمندگان لشکر 25 کربلا بود که اولین نیروهایی بودند که به شهر فاو رسیدند و این فرمانده مازندرانی‌ها بود که پرچم امام رضا(ع) را بر بالای مناره مسجد فاو به اهتزاز در آورد.

مازندران در بخش نیروهای ارتش نیز چهره‌های پرافتخاری هم‌چون شهیدان کشوری، شیرودی، منفردنیاکی، خلعتبری، مهدوی و ... دارد، در سال‌های آغازین جنگ که ایران هنوز نیروهایش آماده دفاع نبودند، شهیدان کشوری و شیرودی با هلی‌کوپترهای خود به شکار تانک می‌رفتند و در حقیقت خلاء نیروهای زمینی را در مقابل ارتش عراق پُر می‌کردند، به‌طور دائم می‌آمدند، مجهز می‌شدند، موشک می‌بستند و به شکار تانک می‌رفتند.

با همه افتخارات بی بدیل مازندران در سابقه هشت ساله دفاع مقدس اما از نظر رسانه‌ای بسیار ضعیف عمل شد و در حق آنان درست ادا نشد که نه فیلم مستند قابل قبولی و نه کتابی تولید و انتشار شد و امروز آنچه انگشت اتهام را باید نشانه گرفت قطعا سردارانی هستند که باید پاسخگو باشند. سردارانی چون؛ سردار کمیل، سردار علی اکبرنژاد، سردار میرشکار، سردار شالیکار، سردار رستمیان و ... کجایند که مطالبه کنند و دفاع کنند که لشکر حماسه ساز ویژه 25 کربلا هنوز گمنام است و آثار ارزش‌های یاران و هم‌قطاران دوران دفاع مقدس آنها مظلومانه به وادی فراموشی سپرده شد!


اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار