سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان:

دلسوزان انقلاب برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجاهدت کنند

سیدمحمد حسینی با گرامی‌داشت حماسه نهم دی ماه، گفت: مردم اصفهان در این عرصه نیز پیشگام بودند و یک روز زودتر یعنی در ۸ دی ماه دست به راهپیمایی گسترده در محکوم کردن فتنه گران زدند، این فتنه بعد از ۸ ماه بلوا و آشوب با درایت رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت و آگاهی مردم ایران اسلامی خاتمه یافت.

به گزارش راه شلمچه از اصفهان، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس سخنران پیش از خطبه‌های امروز(8 دی‌ماه 1402) نماز جمعه اصفهان بود.

وی در ابتدا با بیان اینکه استان اصفهان دیار عالمان و اندیشمندان،  شاعران و ادیبان، هنرمندان و فرزانگان، سرداران و شهیدان والامقامی چون شهید خرازی و احمد کاظمی است، اظهار داشت: مردم این خطه در مقاطع مختلف نهضت اسلامی و دفاع مقدس پیشگام حرکت‌های انقلابی بوده و با بینش و آگاهی بالای خود در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های گوناگون نقش آفرین بودند.

معاون رییس جمهور با اشاره به حضور شهید احمد کاظمی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در امدادرسانی به مردم زلزله زده بم در پنجم دی ماه ۱۳۸۲ خاطرنشان کرد: این اقدام نشان می‌دهد که سرداران و رزمندگان ما در هر موقعیتی که لازم باشد برای خدمت به مردم حضور فعال دارند.

معاون رئیس جمهور با گرامیداشت حماسه نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: مردم اصفهان در این عرصه نیز پیشگام بودند و یک روز زودتر یعنی در ۸ دی ماه دست به راهپیمایی گسترده در محکوم کردن فتنه گران زدند، این فتنه بعد از ۸ ماه بلوا و آشوب با درایت رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت و آگاهی مردم ایران اسلامی خاتمه یافت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات یازدهم اسفند ماه اظهار داشت: اقشار مختلف مردم و از متدینین و نمازگزاران و دلسوزان انقلاب انتظار می‌رود که تلاش و مجاهدت مضاعفی در این رابطه داشته و مردم را به حضور و مشارکت فعال و گسترده در آن دعوت کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انتخابات در همه دوره‌ها  مهم و حائز اهمیت است اما امسال که شاهد تحولاتی در منطقه هستیم قطعاً ایران قوی با وحدت و مشارکت گسترده در تعیین سرنوشت خود، پشتوانه محکمی برای ملت‌های مقاوم منطقه است.

حسینی تاکید کرد: در جریان ظلمی که به مردم غزه می‌شود رهبر معظم انقلاب از کشورهای اسلامی خواستند که شریان حیاتی است رژیم صهیونیستی را قطع کنند چرا که رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایت جنگی و بمباران مراکز مسکونی و درمانی حتی دسترسی به آب و نان و دارو را هم با مشکلات جدی مواجه کرده است و در مقابل باید کشورهای اسلامی و مسلمان برای توقف این جنایت‌ها دست به دست هم داده و منسجم باشند. بی‌تردید اگر کشورهای اسلامی همانند مردم سلحشور یمن وارد عمل می شدند قطعاً رژیم صهیونیستی و حامیانش نمی‌توانستند ظلم و جنایت خود را ادامه دهند.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از دستاوردها و عملکرد های چشم گیر دولت مردمی، تبیین و اطلاع رسانی از آن را موجب تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه دانست و اظهار داشت : در شرایطی که عده‌ای تلاش می‌کنند با برجسته کردن برخی نقاط منفی و سیاه نمایی مردم را دلسرد و ناامید کنند آیت الله رئیسی تاکید دارند که باید با خدمات و اقداماتی که برای مردم ملموس و مشهود باشد اعتماد و سرمایه اجتماعی نظام را ارتقا داد و امید به آینده می‌تواند احساس مسئولیت و مشارکت را در بین مردم افزایش دهد.


معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: برای ایجاد امید در جامعه همه باید احساس مسئولیت کرده و با جهاد تبیین، دستاوردها و اقدامات بزرگی که با تلاش شبانه روزی و بی وقفه دولت به رغم همه گرفتاری‌ها و معضلاتی که با آن مواجه بود، بدست آمده را به مردم اطلاع داد.

حسینی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در شرایطی آغاز به کار کرد که کشور در عرصه‌های مختلف با مشکلات و معضلات فراوانی مواجه بود اما این دولت با روحیه امید و مدیریت جهادی و انقلابی تلاش کرده تا با افزایش درآمدهای کشور مشکلات و گرفتاری‌های مردم را یکی پس از دیگری حل و فصل کند. در این مدت به فضل الهی ‌برنامه ها و پروژه‌های مختلفی اجرا و در خدمت مردم قرار گرفته است. 

در این راستا رهبر معظم انقلاب در شهریور ماه گذشته و در هفته دولت فرمودند که بر اساس گزارش نهادهای مختلف ۵۰ دستاورد بزرگ  دولت را فهرست کرده اند و از دولت سیزدهم به عنوان دولت کار و فعالیت یاد کردند. دولت کار و فعالیت یاد کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت با همه توان و  با روحیه خستگی‌ناپذیر و شبانه روزی در خدمت مردم است البته هنوز ضعف‌ها و کاستی‌هایی نیز وجود دارد اما باید توجه داشت که وقتی در کشور یک دهه رخوت حاکم بوده و بسیاری از پروژه‌های زیربنایی و عمرانی معطل و راکد مانده بودند، نمی توان کمبودهای بجامانده را به سرعت جبران کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی گفت: دولت فقط با احیای حدود ۶ هزار ۵۵۳ واحد تولیدی و صنعتی که عمدتاً راکد و نیمه راکد بودند بالغ بر ۱۴۵ هزار شغل در سراسر کشور ایجاد کرده است و در استان اصفهان ۴۳۲ واحد تولیدی احیا شده که اشتغال جوانان و تحصیلکردگان را به همراه داشته است.

حسینی افزود: نرخ بیکاری از آغاز دولت تاکنون  ۱.۷ درصد کاهش یافته و از ۹.۶ به ۷.۹ رسیده است و شرایط روز به روز در حال بهتر شدن است.

وی به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون زمین برای ساخت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است و این روند با قوت در حال پیگیری است.

حسینی گفت: در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت جوانان و نخبگان در این حوزه تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در سراسر کشور فعال شده است و دولت بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بدنبال توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها است و در سطح استان اصفهان تعداد شرکت‌های دانش بنیان رشد ۲۱ درصدی داشته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در حوزه غلبه بر تنش آبی در مناطق مختلف کشور اظهار اشت:  زمانی که دولت شروع به کار کرد تقریباً استان‌های مختلف کشور با معضل و تنش آبی مواجه بودند و دولت برای غلبه بر این مشکل، اقدامات کوتاه مدت و دراز مدت را در پیش گرفته است و بر این اساس مشکل برخی مناطق با اقدامات شبانه روزی دولت برطرف گردید و برای تامین آب پایدار نیز ۵ طرح عظیم انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس در دستور کار دولت قرار دارد که عملیات اجرایی این پروژه‌ها با سرعت در حال انجام است و با اجرایی شدن این ۵ پروژه  انتقال آب به استان های سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، بخش های از هرمزگان و کرمان و یزد صورت خواهد پذیرفت.

 حسینی تلاش دولت برای کنترل رشد نقدینگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: نرخ رشد نقدینگی در مهر ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۲.۸درصد بود و امروز به ۲۶.۲ کاهش یافته است. دولت با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی مختلف تلاش دارد تا این نرخ را هرچه بیشتر کاهش دهد.

 دولت همچنین در راستای اصلاح نظام مالیاتی، کسانی که به رغم برخورداری از سرمایه‌های کلان با ترفندهای مختلف فرار مالیاتی داشتند را شناسایی کرده و  با این کار درآمدهای کشور را افزایش داده است.

حسینی گفت: دولت همچنین با سیاست خارجی فعال و انعقاد قراردادهای اقتصادی با کشورها و پیوستن به اتحادیه‌های اقتصادی،  زمینه صادرات محصولات کشورمان را تسهیل کرده است و در جریان ۲۵ سفر رئیس جمهور بالغ بر ۲۲۲ سند و تفاهمنامه امضا شده که با جدیت در مسیر اجرا قرار دارد و می‌تواند تبعات و نتایج اقتصادی فراوانی برای کشورمان داشته باشد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشن کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای ۴۸ پروژه پیشران اقتصادی و صنعتی با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار، احداث سکوی نفتی  در فاز ۱۱ پارس جنوبی که پیش بینی شده  معادل ۵ میلیارد دلار درآمد برای کشور داشته باشد از دیگر اقدامات دولت برای افزایش درآمدهای کشور است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس همچنین به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان و احداث و افتتاح مراکز درمانی و بیمارستان اشاره کرد و گفت: دولت در شرایطی آغاز به کار کرد که روزانه ۷۰۰ نفر به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دادند و کشورمان با کمبودهای فراوانی در حوزه امکانات و تجهیزات درمانی مواجه بود اما در همین مدت با اهتمام ویژه دولت چندین بیمارستان بزرگ که بعضاً بیش از ۳۰ سال به صورت نیمه تمام رها شده بودند تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است. 

همچنین در همین مدت ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن، از استان اصفهان هستند. معاون رئیس جمهور اضافه کرد: دولت به منظور تولید برق، احداث نیروگاه‌های متعددی را در مناطق مختلف کشور آغاز کرده است. 

همچنین در حوزه توسعه خطوط ریلی، آزادراه و بزرگراه، ترانزیت و گردشگری طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی آغاز شده که بخشی از آنها افتتاح و در خدمت برنامه قرار گرفته است.

حسینی تاکید کرد: با اهتمام دولت و همگرایی و همدلی که بین قوای سه گانه و نهادهای انقلابی و نظامی ایجاد شده، تلاش همه جانبه‌ای برای رفع مشکلات مردم و توسعه آبادانی کشور به راه افتاده است و تبیین و اطلاع رسانی از دستاوردها و موفقیت‌های نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف می‌تواند، وحدت و همبستگی در کشور را هرچه بیشتر تقویت کند. 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار