امیری سوادکوهی:

سیدالشهداء در میان مدعیان محبت مظلوم است

در پی سخنان نسنجیده ی یکی از مداحان ترک زبان درباره ی امام حسین علیه السلام و انقلاب اسلامی ایران، و فرافکنی های بدور از انصاف که سبب بدبینی جامعه نسبت به مبانی اسلام و انقلاب می شود، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نویسندگان جوان شیعه در یادداشتی کوتاه چنین سخنانی را خطرناک توصیف کرد که راه را بر شیادان و مدعیان دروغین مذهب هموار خواهد کرد.

به گزارش راه شلمچه، متن این یادداشت بدین شرح می باشد:


... اینکه یک مداح! ، بر اساس ذوقیات ناپخته ی خود امام حسین علیه السلام را شهید انقلاب اسلامی پندارد و انقلاب اسلامی را همان پرچم توحیدی بر دوش سیدالشهداء در روز عاشورا تلقی کند و به در و دیوار بزند که تمام پیامبران و امامان آمدند تا جمهوری اسلامی ما به نتیجه برسد، این سخن، یک غلط فاحش و اشتباه بزرگی است که از کم اطلاعی و بیسوادی، نه تنها امام حسین ارواحنافداه و اهداف والای آن حضرت را تحریف می کند، بلکه فرهنگ بی بدیل سیدالشهداء را در ذوقیات جاهلانه ی خود به اسارت می برد، این در حالی است که با این سخنان بی ریشه، انقلاب اسلامی که وامدار خون سیدالشهداء ارواحنافداه است را تخریب و امر را بر همگان مشتبه و جهل مقدس و بدعت نهان در ورای احساسات خود را فریاد می زند.


این بیانات نسنجیده هیچ ریشه ی روایی و اصالت حدیثی نداشته و تنها راه را بر شیادان و مدعیان دروغین مذهب هموار می کند.


نباید با احساسات و تخیل، مبانی اصیل مذهب را کمرنگ و برای قوّت انقلاب به قیاس و سخنان بی ربط روی آورد.


شایسته است این کلید واژه های افراط گرایانه و خطرناک در کلام را کنار بگذاریم که به صلاح مملکت و اسلام نخواهد بود.ولایت خط قرمز ما است، ما در باب اهل بیت علیهم السلام با احدی تعارف نداریم و در مقابل بدعت های نوظهور بی خردان افراط گرا محکم  می ایستیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار