مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی(ره) در خرقان ساوه برگزار شد

سیدمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در جمع مردم متدین خرقان گفت: برخی از کسانی که دم از ملی گرایی می زنند در دوران جنگ تحمیلی یا به خارج از کشور رفتند و یا در داخل نه تنها در معرکه دفاع از وطن شرکت نکردند بلکه با تحلیلهای مغرضانه سعی در تخریب روحیه رزمندگان و مردم مقاوم بودند.

به گزارش راه شلمچه، سیدمحمد حسینی در جمع باشکوه مردم متدین خرقان با گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل اظهار داشت: حکمت برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام  بر این پایه است که رفتار، گفتار، خط فکری و مکتب امام، امروز هم نیاز جامعه ما است و برای حرکت در صراط مستقیم الهی و سامان بخشیدن به وضعیت کشور و خدمت به مردم، منظومه فکری حضرت امام باید همواره مد نظر باشد. 


معاون رئیس جمهور افزود: رهبر معظم انقلاب در ۳۴ سال گذشته پرچم عزت، استقلال، آزادی و پیشرفت را که امام راحل به اهتزاز در آورد، با درایت و صلابت و حمایت مردم انقلابی و ولایی برافراشته نگه داشته است و شعاع تاثیر‌گذاری انقلاب اسلامی سال به سال بیشتر شده است. 


حسینی با اشاره به سرآمد بودن امام خمینی در عصر ما گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، امام حقیقت همیشه زنده تاریخ است، اگرچه در طول تاریخ، شخصیت ها و علمای برجسته ای همچون شیخ طوسی قدعلم کردند و بخاطر جایگاه بالای علمی و اخلاقی در عرصه فقه، عقاید، تفسیر، اخلاق و تربیت شاگردان بزرگ منشأ آثار و برکات بودند اما امام خمینی فراتر از این فعالیتها، با اندیشه والا و همت عالی توانست حکومتی بر مبنای آموزه های اسلامی و مکتب اهل بیت برپا کند و با اقتدار و فراست و با پشتوانه مردم آنرا هدایت کند. 


معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: استقبال باشکوه از امام در ۱۲ بهمن ۵۷  نشان عشق و دلدادگی مردم بود و در این شیدایی و ارادت در مدت ۱۰ سال ولایت امام  علیرغم سختی های فراوان دوران پرتلاطم دهه اول انقلاب که یک نمونه آن جنگ تحمیلی هشت ساله بود، تزلزلی بوجو نیامد بلکه به اذعان همگان بر جمعیت چند میلیونی استقبال کنندگان ۵۷ چند میلیون نفر هنگام مشایعت تا بهشت زهرا در خرداد ۶۸ افزوده شد. 


حسینی گفت: رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس نه تنها با صدام بلکه با قدرتهای جهانی و دهها کشور حامی حزب بعث در نهایت غربت و مظلومیت، جنگیدند و بواسطه برخورداری از  فرماندهی با صلابت، شجاعت و رشادت یعنی امام عظیم الشأن که مانند کوه استوار بود، توانستند از تمامیت ارضی و عزت و شرف ملت ایران دفاع کنند.

 معاون رئیس جمهور افزود: امام راحل از  ایمان راسخ و روحیه اتکال به خداوند برخوردار بود لذا هیچ ترس و دلهره ای در دلش وجود نداشت و با همین روحیه توانست کشتی طوفان زده انقلاب را از هشت سال جنگ تحمیلی با اقتدار و سرافرازی به ساحل آرامش برساند.  


معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام خود را خادم ملت می دانست و بر حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف تاکید جدی داشت و همواره به مسئولان توصیه می‌کرد که مردم را ولی نعمت خود بدانند، گفت: امام بدنبال برچیدن بی عدالتی، فقر، محرومیت و تبعیض در سطح جامعه بود لذا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای خدمت به مناطق محروم، فرمان تشکیل جهاد سازندگی و کمیته امداد را صادر کرد تا به احداث زیر ساختها و رفع نیازهای ضروری مستضعفان بپردازند. 


معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس آحاد مردم مومن و انقلابی که عمدتاً از طبقات متوسط و محروم  بودند در مقابل دشمنان سینه سپر کردند و با خلق حماسه بزرگ، دشمن را عقب راندند و این همه در سایه عشق و دلدادگی به امام راحل بود؛ این در حالی است که در دوران پادشاهان بی کفایت قاجار و پهلوی، بخش های مهمی از قلمرو کشورمان با جنگ و یا بدون جنگ در مناطقی از شمال و شرق و جنوب از ایران جدا شد، که امروز شاهد تبعات منفی آن هستیم، اما مردم با فرماندهی امام راحل اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران عزیز در دست بیگانه بماند. 


حسینی خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که دم از ملی گرایی می زنند در دوران جنگ تحمیلی یا به خارج از کشور رفتند و یا در داخل نه تنها در معرکه دفاع از وطن شرکت نکردند بلکه با تحلیلهای مغرضانه سعی در تخریب روحیه رزمندگان و مردم مقاوم بودند و بعضی از این افراد در اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱ گستاخانه دم از تجزیه طلبی زدند و نشان دادند که ادعای دلسوزی آنها نسبت به ملت ایران دروغی بزرگ است. 


معاون رییس جمهور با بیان اینکه امام راحل با حکمت، شجاعت، قاطعیت و توکل  به خداوند متعال، به ملت ایران در جهان عزت بخشید، گفت:  امروز نام ایران همراه با عزت و اقتدار برده می شود و ایرانیان مظهر مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار محسوب می شوند.  


حسینی خاطرنشان کرد: اگر امروز فلسطینی‌ها پایدار و مقاوم صهیونیستها را مستأصل کرده اند این پایمردی ملهم از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماست؛ و نیز در سوریه عراق امثال سردار دلها که در مکتب امام تربیت شدند با بسیج مردمی داعش خونریز و سفاک را سر جای خود نشاندند. 


حسینی گفت: امام راحل به وعده‌های الهی ایمان و اطمینان قلبی داشت و مردم نمونه های بارزی از امدادهای الهی و غیبی را در دوران پیروزی انقلاب اسلامی از جمله در ماجرای طوفان طبس و شکست آمریکا شاهد بودند و یا  سخن ماندگار امام در فتح خرمشهر که فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، یک واقعیت بود که بدون یاری خداوند این پیروزی میسر نبود.

 معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در نظام ولایت فقیه بن‌بست معنا و مفهومی ندارد گفت: در عرصه جنگ ترکیبی، رسانه‌ای، روانی و اقتصادی و صحنه های تهدید و تحریم  دشمنان هر جا مشکلی پیش می آید هدایت ها و درایت رهبر معظم انقلاب ، مشکل گشا بوده و راهها باز می شود و این استمرار همان مسیری است که امام راحل آن را ترسیم کرده است. 


حسینی ضرورت توجه به مواضع و دیدگاه های امام راحل و توجه به وصیت نامه حضرت امام  را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: چون سخنان امام برگرفته از اسلام ناب و مکتب اهل بیت است لذا امروز هم گره‌گشا و مفید است و مطالعه و مرور دیدگاه های امام خمینی قدس سره در مسائل داخلی، خارجی و خدمت به مردم و اجرای عدالت برای همه مردم بویژه مسئولان ضروری است. 


حسینی توجه به توصیه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض را حائز اهمیت دانست و گفت:  خوشبختانه امروز آیت الله رئیسی از چنین روحیه ای برخوردار است و در مبارزه با هرگونه  فساد و ویژه خواری با هیچکس رودربایستی ندارد و یقینا  این روحیه، مایه دلگرمی مردم بوده و اعتماد مردم به نظام را افزایش می دهد. 


حسینی گفت: آیت الله رئیسی با تلاش خستگی ناپذیر همراه با درایت و هوشمندی و با روحیه مشورت پذیری از صاحب نظران و نخبگان و تعامل سازنده با سایر قوا به دنبال بهبود وضعیت مردم و پیشرفت و آبادانی کشور است و همواره تاکید دارد که همه مدیران باید با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی در مسیر سر و سامان بخشیدن به امور مردم تلاش کنند.


 معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه  ۸ سال کوتاهی و تعلل همراه با تورم بالا و رشد اقتصادی ناچیز باعث شده که مشکلات فراوانی روی هم انباشته شود و دولت مردمی به رغم اقدامات گسترده و همه جانبه در عرصه‌های مختلف، هنوز تا رفع مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد اما دولت مصمم است این مسیر را تا رسیدن به نتیجه به نفع مردم ادامه دهد. 



معاون رئیس جمهور در امور مجلس اضافه کرد: متاسفانه در دولت گذشته روابط کشور حتی با کشورهای دوست و همسایه از جمله تاجیکستان که از اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوانی برخوردار هستیم آسیب دید و با مخالفت تاجیکستان امکان عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای را از دست داده بودیم، زیرا اجماع کشورهای عضو لازمه پذیرش یک کشور است و به مخالفت تنها یک کشور کار متوقف شده بود، اما امروز با سیاست خارجی متوازن و تعامل حداکثری، زمینه توسعه ارتباطات کشورمان با سایر کشورها و مجامع منطقه ای و جهانی در حال افزایش است. امروز  کشورهایی مانند چین آمادگی دارند تا محصولات دانش بنیان و بخش کشاورزی کشورمان را خریداری کنند و باید از این فرصت برای رشد و تقویت تولید و افزایش درآمدهای کشور استفاده کرد. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشورمان از ظرفیت‌های گسترده و متنوعی در بخش های مختلف به ویژه معادن برخوردار است، گفت: در شرایط کنونی ضرورت دارد دستگاههای دولتی و بخش خصوصی با احساس مسئولیت حضور فعالی در صحنه تولید و صادرات داشته باشند و با تسهیل جلب مشارکت و همراهی مردم و نیز برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، گام های بلندی در مسیر رشد و شکوفایی روزافزون کشور و ایجاد تحول پایدار در زندگی مردم برداشته شود. 



حسینی تاکید کرد: لازمه تحرک و پویایی برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی است و مدیران دولت مردمی باید از چنین روحیه ای برخوردار باشند تا بتوان مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر نهاد. 



معاون رئیس جمهور در پایان در پاسخ به مطالبات و درخواست های مردمی اظهار داشت: در جلسه شورای اداری در جریان مشکلات اصلی مردم این منطقه قرار گرفتم و اطمینان داشته باشید که موارد مطرح شده، از طریق مسئولان مربوطه  با جدیت پیگیری خواهد کرد.



 در این مراسم که معاون سیاسی استاندار مرکزی، امام جمعه زرندیه، فرماندار ساوه و زرندیه، شهرداران و اعضای شورای شهر و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، حاج محسن طاهری و کمیلی مداحان اهل بیت و آقای فیض شاعر متعهد با قرائت اشعاری نغز و زیبا به تجلبل از مقام منیع امام خمینی پرداختند. 

 همچنین حجت الاسلام سبزی نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن خیرمقدم بر استمرار حرکت در خط امام و رهبری تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور در جریان این سفر همچنین از مرکز بهداشتی و درمانی شهدای پرندک بازدید و در گفت و گوی نزدیک با مسئولان و پرسنل درمانگاه در جریان مطالبات مربوط به ضرورت شبانه روزی شدن آن قرار گرفت.
اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار