هزار میلیارد ریال، پروژه های دهه فجر گنبدکاووس

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس، اعلام کرد که در ایام دهه مبارک فجر امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزایی دراین شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، مهندس عبدالقدیر کریمی روز شنبه در نخستین روز از ایام دهه فجر در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: برای عملیات اجرایی این طرح‌ها که ۷۰ درصد آن ها افتتاحی است، حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده یا خواهد شد که ۷ هزار و ۷۲۳ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال آن توسط بخش خصوصی هزینه می‌شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس افزود: از مجموع طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی دهه فجر شهرستان، ۲۲۴ پروژه شامل ۱۲۶ پروژه عمرانی و ۹۸ پروژه اقتصادی با هزینه ۶ هزار و ۳۸ میلیارد و  ۶۶۸ میلیون ریال بهره برداری و ۳۰ پروژه دیگر شامل ۲۶ طرح عمرانی و چهار طرح اقتصادی با پیش بینی هزینه سه هزار و ۵۰۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال، آغاز عملیات اجرایی است.

مهندس کریمی با بیان اینکه با افتتاح طرح های دهه فجر امسال برای ۹۰۶ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود، اضافه کرد: علاوه بر این طرح‌ها، تعدادی طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال نیز در ایام دهه فجر امسال افتتاح می‌شود که با مجموع پروژه های از پیش اعلام شده این شهرستان، ارزش کل طرح‌ها به حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی، افتتاح دو فارم از مجموعه پرورش مرغ و تولید تخم‌مرغ کاسپین طلایی به ظرفیت تقریبی ۹۰۰ هزار قطعه‌ای با اعتبار سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، افتتاح پل دوم روستای گدم آباد با هزینه ۶۰ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی مجموعه گردشگری، خدماتی و اقامتی به ارزش تقریبی دو هزار میلیارد ریال را از مهمترین طرح‌های دهه فجر گنبدکاووس اعلام کرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد که با بهره‌برداری کامل مراحل زنجیره تولید تخم مرغ گنبدکاووس تا تابستان سال آینده،این شهرستان به تنهایی ۲۰ درصد تولید تخم مرغ کشور را تامین می‌کند.

عبدالقدیر کریمی همچنین افزود، دیگر طرح‌های قابل افتتاح یا طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، در بخش‌های مختلف از جمله آب، برق، گازرسانی، کشاورزی، صنعت، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، منابع طبیعی، راهداری و حمل و نقل و حوزه دیگر دستگاه‌های خدمات رسان گنبدکاووس است.

وی اضافه کرد: در دهه فجر امسال همچنین ۶۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی که افزون بر ۱۶۰ برنامه آن شاخص است در مناطق مختلف شهر و روستاهای گنبدکاووس باحضور اقشار مختلف مردم و مدیران برگزار می‌شود.

کریمی با تبریک دهه فجر و گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن در ۱۲ بهمن سال ۵۷، گفت که رشد و توسعه گنبدکاووس درچند سال اخیر با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی، خوب بوده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی، نگاه حاکم دربین مدیران گنبدکاووس را متناسب با جایگاه این شهرستان درسطح استانی و ملی و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های شهرستانی، استانی و کشوری و همچنین استفاده از ظرفیت نیکوکاران دانست و افزود: این نگاه در کنار تعامل و همراهی خوب مدیران، ائمه جمعه شهرستان و اعضای شورای تامین سبب رشد و توسعه گنبدکاووس شده است.

نماینده عالی دولت در گنبدکاووس، وحدت و صمیمت بین گروه‌های مختلف مردم و مسوولان و اقوام ساکن در شهرستان و پرهیز از ورود به حاشیه‌ها را از دیگر عوامل رشد و توسعه گنبدکاووس برشمرد و ادامه داد که این رویه همچنان مورد توجه مدیران و مردم قرار دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار