وصیت شهید فرامرزی به پسرش: کاری داشتی اسمم را صدا کن!

  شهید مدافع‌حرم محسن فرامرزی وقتی می‌خواست برای دفاع از حرم به سوریه برود، به پسرش قول داد بعد از شهادتش او را تنها نگذارد، او شهیدی بود که همرزمانش او را کپی برابر اصل شهید صیاد می‌دانستند.                                    

به گزارش راه شلمچه، شهید مدافع‌حرم محسن فرامرزی قبل از رفتنش به سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به پسر بزرگش، محمدرضا گفته بود: من فقط یک سفر برای رضای خدا می‌روم که شاید برنگردم. اگر برنگشتم هیچ وقت فکر نکن من تو را تنها می‌گذارم و سرت را جلوی هیچ‌کس پایین نینداز. اگر به کمک نیاز بود یک حمد بخوان و سه بار اسم من را صدا بزن و مطمئن باش به کمکت می‌آیم. 


شهیدی که کپی برابر اصل شهید صیاد بود

دوست شهید درباره روحیه و اخلاق شهید فرامرزی بیان می‌کند: به محض ورود به دانشکده افسری در سال ۱۳۷۸ و با دیدن اولین ملاقات، شیفته اخلاق آقا محسن شدم. من بچه شهرستان بودم و او بچه تهران. اما هیچ زمانی هیچ برتری‌ای برای خودش قائل نبود.

  

از ترم دوم به بعد بود که همکلاسی‌ها به خاطر برخورد خوب محسن از فرمانده گروهان خواستند که او به عنوان ارشد کلاس باشد. از آنجایی که ارشد اختیارات زیادی داشت، اما این قدرت هیچ تأثیری بر او نگذاشت و بیشتر با بچه‌های کلاس صمیمی شد. بچه‌ها هم با دل و جان از او اطاعت‌پذیری می‌کردند.

طبق قانون دانشکده هر دانشجو فقط یک ترم می‌توانست ارشد باشد، اما به دلیل مدیریت و اخلاق خوب محسن و با رضایت بچه‌ها در ترم بعد هم به عنوان ارشد انتخاب شد. یک روز یکی از اساتیدمان به آقا محسن گفت: من چند سال در خدمت شهید صیاد شیرازی بودم. هر چه در وجود شهید صیاد دیدم، در وجود شما هم می‌بینم؛ نظم، انضباط، خوش‌خلقی و ذکاوت هوشی شما مانند صیاد شیرازی است.

 

به گزارش فارس، شهید مدافع‌حرم محسن فرامرزی از اعضای تیم حفاظت آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه تهران بود. او طی عملیات مستشاری به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه در ۳۰ آذرماه سال ۱۳۹۴ به شهادت رسید. او در زمان شهادت، دانشجوی کارشناسی ارشد فقه و حقوق، دارای سه فرزند به نام‌های محمدرضا، فاطمه و محمدطاها بود. مزار مطهرش نیز در گلزار شهدای یافت آباد قرار دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار