«دیپلماسی اقتصادی» دست پُر رامین مهمانپرست برای انتخابات 1400

سخنگوی وزارت امورخارجه دولت احمدی‌نژاد: مردم احساس می‌کنند یک رویکرد جدید، حرف جدید، چهره‌های جدید که دیگر بحث جناحی را کنار بگذارند و دید ملی داشته باشند، باید وارد عرصه سیاست شوند.

به گزارش راه شلمچه، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه دولت احمدی‌نژاد در یک ویدئویی اعلام کرد برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 با برنامه سیاسی و اقتصادی ثبت‌نام خواهم کرد.

مهمانپرست ظاهرا با شعار و نگاه تازه‌ای برای عرصه انتخابات ریاست جمهوری آماده شده، گفت: برای دولت آینده دو موضوع مهمی وجود دارد و برای مردم هم بسیار حائز اهمیت است، بحث دیپلماسی خارجی و بحث دوم هم دیپلماسی اقتصادی است و به خصوص بحث دیپلماسی اقتصادی و حتما باید از اولویت‌های دولت آینده باشد چون راه نجات کشور با تکیه بر بخش خصوصی و با تکیه بر تولید و توجه به صادرات دیپلماسی اقتصادی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که داشتم و با توجه به مشکلاتی که در داخل می‌بینیم را ریشه‌یابی کردیم و برنامه‌هایی که چند سال با آن کار کردیم را فکر می‌کنیم حرف‌هایی را در این باره برای مردم داشته باشیم و یک امید واقعی و برنامه‌های اجرایی را ارائه دهیم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه دولت دهم با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی آماده کردیم، گفت: با این شرایط تصمیم گرفتم برای ریاست جمهوری 1400 ورود کنم و چند سالی است که با این برنامه ها و طرح ها داریم کار می‌کنیم. با تیم بسیار متخصص در زمینه‌های مختلف کار کردیم. آمارها و برنامه‌ها همه واقعی و دقیق و کارگروه‌های تخصصی که به وجود آمده به ما کمک می‌کند و اگر فرصت رقابت پیدا کنم و بتوانم حرف‌های جدید خودم را برای مردم بزنم حتما تکرار رویه های گذشته نخواهد بود.

رامین مهمانپرست یکی از مشکلات کشور را دو جریان شناخته شده سیاسی بیان کرد و گفت: این دو جریان فرصت اداره کردن کشور را دائما بین خودشان داشتند و ادامه آن روند شاید تنواند آن تحول بزرگ را ایجاد کند. شاید مردم احساس کنند یک رویکرد جدید، حرف جدید، چهره‌های جدید که دیگر بحث جناحی را کنار بگذارند و دید ملی داشته باشند، باید وارد عرصه سیاست شوند.

 وی ادامه داد: ما در وزارت خارجه یاد گرفتم به دنبال منافع ملی باشیم ما هر کدام ممکن است گرایش سیاسی داشته باشیم و این طبیعی است ولی در عمل صحنه سیاست خارجی، صحنه منافع ملی بوده و با همه دوستان با گرایش های مختلف کار کردیم و فکر می‌کنیم راه نجات کشور، یک رویکرد ملی، دنبال کردن منافع ملی، استفاده از همه نیروهای متتخصص کارآمد، سالم دلسوز که انشالله با طرح و برنامه هایی که آماده کردیم به صورت جدی در صحنه حضور خواهیم داشت.

 به گزارش راه شلمچه،

رامین مهمانپرست سال 1339 در تهران به‌دنیا آمد و سال 1355 وارد دانشگاه صنعتی شریف شد در این دانشگاه توانست مهندسی نرم‌افزار را کسب کند وی همچنین کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دارای مدرک MBA است.

مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان و لیتوانی است.

رامین مهمانپرست در ۹ آبان ۸۸ به عنوان دستیار ویژه وزیر خارجه و سخنگوی جدید این وزارتخانه معرفی شد. پیش از وی حسن قشقاوی سمت سخنگو را عهده‌دار بود. پس از انتصاب علی اکبر صالحی به عنوان وزیر امور خارجه در سال ۱۳۸۹، مهمانپرست علاوه بر عهده‌دار بودن مسئولیت سخنگویی با حکم وزیر امور خارجهٔ وقت به ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه منصوب شد.

وی همچنین سابقه فعالیت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و قزاقستان و مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی و معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه را دارد. 

مهمانپرست ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) با حضور در وزارت کشور به منظور کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد. همچنین در تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۹۸ برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده بود.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار