«شعبان یزید» تعزیه‌خوان مطرح مازندرانی درگذشت

 «شعبان جوادی» ملقب به «شعبان یزید» تعزیه خوان پیشکسوت بندپی بابل دار فانی را وداع گفت.

به گزارش راه شلمچه از بابل، حاج شعبان جوادی تعزیه‌خوان مطرح و پیشکسوت مازندرانی معروف به «شعبان یزید» اهل بندپی غربی بابل در سن 93 سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت. این مرحوم یکبار به‌عنوان پیرغلام کشوری هم شناخته شد.

محسن جوادی فرزند این مرحوم به خبرنگار ما گفت: پدر از سن 13 سالگی به تعزیه‌خوانی روی آورد و از سن بیست سالگی هم نقش یزید را در تعزیه‌ها می‌خواند.

 اخلاق بسیار خوب مرحوم شعبان جوادی در بین اهالی منطقه برجسته بود و همچنین انسانی مرتب و بسیار منظمی بود.

محسن جوادی یکی از مداحان و تعزیه‌خوان شناخته شده بابل و همچنین رئیس اداره آموزش و پرورش بندپی غربی است که تنها فرزند آن مرحوم است که تعزیه‌خوانی از پدر به ارث برده و البته نوه‌های مرحوم جوادی هم بی بهره نیستند و مکتب تعزیه و مداحی را پیشه خود کردند.

جوادی به وصیت پدر اشاره کرد و گفت: همواره به ما نصیحت می‌کردند دو چیز را فراموش نکنیم؛ خدا و قانون مملکت را هرگز نباید فراموش کنید و اگر از این دو بترسید دیگر ترسی از دنیا نباید داشته باشید . 

وی گفت: به یاد نداریم پدرمان دروغ گفته باشد و پدر حتی یک روز نماز قضا و یا روزه قضا نداشت و آنچه به‌یاد دارم هرگز بدون وضو لباس تعزیه را بر تن نمی‌کرد. 

محسن جوادی همچنین با ذکر وصیت دیگر پدر که بعد از مرگم گریه نگنید و لباس سیاه نپوشید، گفت: اعتقاد پدرم این بود که در تمام عمرش نه به کسی ظلمی کرد و نه به کسی بدهکار بود و موقع جان دادن هم خودش شهادتین را گفت و درست پس از آخرین لا اله الا الله  اذان صبح امروز 14 آذر به دیار حق شتافت و لباس تعزیه‌اش را که بیش از هفتاد سال با آن تعزیه می‌خواند را روی تابوت گذاشتیم و تشییع شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار