«شنبه های جهانی ام البنین سلام الله علیها»

 حجت الاسلام و المسلمین امیری سوادکوهی در یادداشتی بر سنّت زیبایی که به نام حضرت ام البنین سلام الله علیها از نجف اشرف و کربلای معلی آغاز و جهانی شد، اشاره داشت.

به گزارش راه شلمچه، این سنت حسنه، جریان اطعام دهی در روزهای شنبه به نام مبارک همسر باوفای امیرالمؤمنین علی علیه السلام و مادر با فضیلت قمر بنی هاشم علیه السلام است.
متن این یادداشت بدین شرح می باشد.

شنبه های ام البنینی میراث ماندگاری است از ضیافتخانه ی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که سفره ی ادب و سخاوت را در پهنای کره ی خاکی پهن نموده تا زمینیان را در امتداد سائلان کوی هل اتی، به تکه نانی از دستان یداللهی حضرت ابوفاضل ارواحنافداه منزلت بخشد تا فرشتگان مقرب الهی را در حسرت تکه نانی از سفره ی با کرامتِ مادر نجابت در تلاطم قرار داده تا شفای دلهای فطرس های آسمان باشد.

شنبه های ام البنینی جلوه ای از نزول سوره ی مهربانی در سرزمین های آخرالزمانی است که هر دم آیه ی و یطعمون الطعام... را بر خاکیان افلاکی فرود می فرستد و سفره ی با کرامت رسول خدا، علی مرتضی، فاطمه ی زهرا، امام مجتبی و سیدالشهداء علیهم السلام را یادآور می شود.

شنبه آغاز هفته و روز رحمة للعالمین، پیامبر اعظم و بزرگ سفره دار جهان هستی است که تمام مخلوقات عالم به یمن او روزی می خورند و بر او و خاندان طاهرینش درود می فرستند. إِنَّ اللّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً. از اینرو شنبه را برای این روز انتخاب نمودند.

همه در ضيافتخانه ی رسول خدا صلی الله علیه و آله مقیم هستیم و به یُمن امیرالمؤمنین ارواحنافداه و حضرت زهرا سلام الله علیها و فرزندان پاکشان نفس می کشیم و جیره خوار آن کوچه ی معطریم. سفره دار این دارالضیافه نیز بانوی ادب، پناهگاه ایتام آل محمد علیهم السلام، حضرت ام البنین علیهاالسلام است که بساط این رزق گسترده بدستان بریده ی قمر منیر بنی هاشم پهن می شود.

در همهمه ی فرشتگان و صلوات های عرشیان و فرشیان، از گستره ی سفره ی جهان شمول نبوی و علوی، رزق مادرانه ی حضرت ام البنین علیهاالسلام در میان عاشقان کوی امیرالمؤمنین ارواحنافداه تقسیم می شود... و تو ای میهمان سفره ی عاشقی! با جان و دل در کنار این سفره بنشین و نوش جان کن... و برای ظهور منتقم غربت این زمزمه دعا کن که می گفت: ز کوچه ها همه جا بوی طعام می آمد...ولی به جان تو بابا گرسنه خوابیدم!؛ کاش ام البنین آنجا می بود و از شما پذیرایی کرد.

اللهم طال الانتظار. عجل لولیک الفرج.
امیری سوادکوهی _ دارالضیافه ام البنین سلام الله علیها

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار