نگاهی بر دیدگاه های سیاسی اندیشمند جوان شیعه

اگر روزی مطلبی نگاشتیم و یا شخصیتی را تکریم نمودیم، این به معنای تکریم ابدی آن نخواهد بود و آنها تا زمانی که با  شعائر الهی و خطوط قرمز مذهب حَقّه ی اهل بیت علیهم السلام و همچنین با حکومت اسلامی و ولایت فقیه مشکل و یا تقابلی نداشته باشند همواره مورد تأیید و تکریم خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری راه شلمچه، در پی پرسش های متعدد کاربران اینترنتی و جویا شدن طیف های مختلف از نوع تفکر و اندیشه های سیاسی محقق، اندیشمند و مورخ جوان شیعه، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی که تألیفات متعدد و گرانسنگی از وی بر جای مانده و از چهره‌های شناخته شده در عرصه ی ادیان و مذاهب بشمار می روند ، خبرنگار ما در بازدیدی از پایگاه اطلاع رسانی این محقق جوان  و آراء و اندیشه ها و مشی سياسی ایشان را به قلم ایشان مورد بررسی قرار داده که مختصری از آن بدین شرح ذیل می باشد.
از نکات بسیار قابل تأمل در نگاه سیاسی این شخصیت علمی، دلدادگی بی حد و حصر وی به ولایت فقیه و نظام اسلامی است.

آشنایی مختصر  با دیدگاه های حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی

انقلاب اسلامی :
انقلاب اسلامی سرمایه و یادگاری ماندگار و درختی با طراوت و ثمره ای با برکت از  بوستان قرآن و عترت است که با خون پاک شهدا و خونِ دل های دلسوزان دین آبیاری شده و افتخارش آن است که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حرکت نموده و همواره یار مظلومان و مستضعفان و منادی اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ  رُحَماءُ بَینَهُم می باشد.

ولایت فقیه :
ولایت فقیه اصل الاصولی برای همه نسل ها و دوران ها است و تبعیت از مقام شامخ ولی فقیه بر همگان واجب می باشد. علما و فقهای شیعه در طول تاریخ ، همواره بر این امر مهم واقف بودند که ولایت فقیه نشأت گرفته از ولایت رسول خدا و امیرمؤمنان علی علیهما السلام می باشد و در جامعه ی اسلامی می بایست همگان بر مقوله ی ولایت فقیه، وحدت کلمه داشته باشند، چرا که میزان تأیید عمومی افراد با سلایق مختلف ، پیروی بی قید و شرط آنان از مقام رهبری است.

وحدت اسلامی :
وحدت اسلامی حقیقتی انکار ناپذیر است که فقدانش سبب التهاب امت اسلام و تحقّقش مایه ی آرامش و نزول رحمت و برکات و احیای مدینه ی فاضله الهی است. دیپلماسی وحدت یکی از عناصر قدرت نرم جهان اسلام می باشد و در این راستا هرگونه اهانت به مقدسّات اهل تسنن و ایجاد اختلاف و کوبیدن بر طبل تفرقه و نفاق در میان امت اسلام محکوم است.

قدس شریف :
حمایت از قدس و مقاومت، حمایت از ندای غربت اسلام در سرزمین‌های اشغالی است. مسأله فلسطین نمونه بارزی از نتیجه کمرنگ بودن وحدت در میان امت اسلام و فاصله گرفتن از مسیر قرآن و عترت است که امیدواریم با تدابیر زعمای دین و اتحاد و انسجام مسلمین در مقابل رژیم جعلی اسرائیل و استکبار جهانی، این ضایعه و زخم کهنه و دردناک جهان اسلام نیز التیام یابد.

مکاتبات علمی:  
همانگونه که بزرگان و اندیشمندان جهان اسلام بر آن اذعان دارند ، مکاتبات و مناظرات علمی میان ادیان و مذاهب سبب روشنگری و تقویت وحدت حقیقی و پویایی دین می شود و منافاتی با اتحاد و انسجام میان آنها ندارد ، البته می بایست مراقبت نمود که این امور علمی دستخوش سوء استفاده ی معاندان امت اسلام نگردد.

معیار در انقضای سخن:
اگر روزی مطلبی نگاشتیم و یا شخصیتی را تکریم نمودیم، این به معنای تکریم ابدی آن نخواهد بود و آنها تا زمانی که با  شعائر الهی و خطوط قرمز مذهب حَقّه ی اهل بیت علیهم السلام و همچنین با حکومت اسلامی و ولایت فقیه مشکل و یا تقابلی نداشته باشند همواره مورد تأیید و تکریم خواهند بود.

سخن آخر:
ما تا آخرین نفس، خود را سرباز ولایت و خادم قرآن و عترت و رهرو راه شهدا و امام شهیدان می دانیم و به فضل خدا و ائمه ی هدی بر این امر پایبند خواهیم بود .

منبع:savadkoohi.net
پايگاه اطلاع رساني حجت‌الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی

اگر خوشت اومد لایک کن
7
آخرین اخبار