اعتقادات صحیح را از علامه مجلسی ها را بیاموزیم

حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی نسبت به ورود افراد غیر متخصص در حوزه ی دین هشدار داد و جوانان را به مراقبت از اعتقادات صحیح شیعی، تبعیت از ولایت و اهتمام به مبانی دقیق مذهب با آثار علمای اصیلی چون علامه مجلسی ها دعوت کرد.

به گزارش راه شلمچه، متن این یادداشت را در زیر می‌خوانید:

فاجعه ی اسفناک ورود افراد غیر متخصص در دایره ی مبانی دقیق اعتقادی و مباحث کلان مذهب و مداخله ی بدون اشراف بر مهمترین مسائل تاریخی و بازگویی قاطعانه ی آن برای نسل جوانی که بیگانه ی از ظرائف و دقائق آن است، سخن از خیانت بزرگ و نفوذ همه جانبه ی جریانی در بدنه ی جامعه ی اسلامی دارد که به راحتی با تريبون هایی که در اختیار دارند هر سخن ناپخته و مطلب بی پایه و اساسی را بعنوان نظریه ی محکم و اندیشه ای نوین بر جامعه تحمیل نموده و جهل و بدعت را بعنوان اصل الاصول و سخنی محکم و مستدل در میان مخاطبان خود ترویج می کنند.
نسل جوان ما می بایست ملتفت باشد هر طنینی که در آن حقیقت معارف عترت بر مشام نرسد و بخواهد با بافته های عنکبوتی و تخیلی، همگان را در معادلات بی ریشه ی خود گرفتار کند، آن سخنان یاوه ای بیش نبوده که در امتداد کلمات شیطانی حسبنا کتاب الله خودنمایی نموده و از حنجره ی جهنمی غاصب دوّم خارج و قلب مبارک امیرالمؤمنین ارواحنافداه و آل الله را جریحه دار کرده است.
ارائه ی تئوری های بدون تتبّع و فقاهت و منهای تأیید قرآن و عترت ، مانند جسم بدون روح است که پس از مدتی پوسیده و جامعه را متعفن و مخاطبان دیرینشان نیز منزجر از دین و آیین خواهند شد.
شایسته است بدانیم که اعتبار تمامی بیانات اعتقادی به محوریت عترت، با پشتیبانی علم و دقت و تفقّه در دین و در پرتو فحص آثار گرانسنگ اکابر علمی شیعه از جمله علامه مجلسی ها میسر است... همان مجلسی هایی که هيچ يك از دانشمندان گذشته و متأخرين آنها، در جلالت قدر و عظمت شأن و جامعيت بپاى او نرسيدند. او شخصاً در تمام علوم وارد بوده و از هر علمى بهره‏اى وافر داشته است… او را فقيه و محدّثى اخبارى، حكيمى الهى، مهندسى رياضى، واعظى مطّلع، متكلّمى زبر دست، داراى علوم غريبه، و فنون نادره، با ذوقى سرشار، و قريحه‏اى سيّال، و قلمى سريع مى‏بينيم، و چنانچه بخواهيم از روى انصاف و كمال بى‏ طرفى اين معانى را در كسى مجسّم كنيم، حقا كسى جز علّامه مجلسى را نخواهيم ديد!

حال برخی روشنگرنماها می بایست مراقب باشند که با سخنان کذایی، خواسته یا ناخواسته کمک کار یهود در تضعیف مذهب نباشند.
معاندان نیز بیدار شوند! که شاید به زعم خویش چند صباحی به نام مذهب و به کام سیاست ، بتوانند بافته های خود را به جامعه القا و اعتقادات مردم را براساس سیاست های اتاق فکرشان متزلزل کنند، ولی روزی مبانی پوشالی شان بر همگان آشکار و رسوا خواهد شد... هرچند که با سخنان غیرتخصصی شان ، بانی انحراف و سردرگمی هزاران نفری شده اند که روز قیامت تعدادشان را با پشیمانی و ذلت خواهند شمرد. فتأمل!

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار