امیری سوادکوهی:

دهه ی مهدویة، مرهم زخم های کهنه ی روزگار

بیاییم هر کدام از ما برای مولای غریب خود، چراغی از نای محبت روشن کنیم و در احیای شناخت آن امام همام، دهه ی فرخنده ی مهدویة را باشکوه برگزار نماییم، چرا که این دهه ی نورانی مرهم زخم های کهنه ی روزگار است.

به گزارش راه شلمچه، همزمان با آغاز جشن سراسری دهه فرخنده ی مهدویة، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی همه ی فطرت های پاک از تمامی ادیان و مذاهب را به برگزاری هرچه باشکوه تر این دهه ی فرخنده دعوت کرد. 

متن زیبای ادبی این یادداشت را در زیر می‌خوانید:
دهه ی فرخنده ی مهدویة فانوسی از جنس عشق و وفاداری برای زدودن تاریکی های کوچه پس کوچه های عصر غیبت امام زمان ارواحنافداه است. بیاییم هر کدام از ما برای مولای غریب خود، چراغی از نای محبت روشن کنیم و در احیای شناخت آن امام همام، دهه ی فرخنده ی مهدویة را باشکوه برگزار نماییم، چرا که این دهه ی نورانی مرهم زخم های کهنه ی روزگار است.


در روزگاری که همه ی مردم هر کدام به نوعی در سختی و تلخی های دنیایی خود غوطه ورند و بلاها از هر طرف آنها را احاطه نموده و از هیچ کس کاری بر نمی آید آن زمان است که فطرت پاک بشری در قلب خود یک غوث و یک منجی و یک فریادرسی را فریاد می‌زند تا بتواند خویشتن را از منجلاب حوادث روزگار برهاند و سرشت پاک خویش را از دریچه ی موعود به سر منزل مقصود برساند، دهه ی فرخنده ی مهدویه آغاز تلألوی آفتابی نهان از افق توحید بر مدار نبوت است که از شاهراه ولایت از پس ابرهای قیرگون غربت و غبار مظلومیت عترت جهان بشریت را روشن و دلها را به سمت و سوی منجی فطرت های پاک رهنمون می سازد... وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها!.


هر آنکس که در کویر تفتیده و عطش چشیده ی ،فراق آتش خشکسالی دوران غیبت سینه اش را بریان ، واله و حیران در جستجوی پناهگاهی سرگردان باشد تنها ندای «فَحَرِّک شَفَتَیک» است که او را به تَبَصبص و خاکساری درگاه با کرامت موعود امم امیدوار و باران رحمت مهدوی اش را بر آبراه های خشکیده ی مسیرش ساری و جاری می‌کند. عاقبت بخیر می‌شود چشمی که به انتظار رسیدنِ کشتی نجات به ساحل امید می نشیند... و عریضه در دست با زمزمه ی اَلمُستَغاثُ بِکَ یا صاحِبَ الزَّمَانِ سیراب از لبیک منجی می شود.
اِغتَنِمُوا الفُرَص فَإِنَّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب !

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار