اعتراض شدید امیری سوادکوهی نسبت به ادبیات افراط گرایانه در صدا و سیما

در پی سخنان یکی از مجری مداح های صدا و سیما در برنامه حسینیه معلی و رعایت ننمودن ادب و جایگاه والای امیرالمؤمنین علی علیه السلام در کلمات و قیاس مقام شامخ علوی یا مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نویسندگان شیعه در یادداشتی به این نوع سخنان شبهه برانگیز واکنش نشان داد.

به گزارش راه شلمچه،  بخشی از متن این یادداشت بدین شرح می باشد:
... وای بر آن مداح بی معرفتی که پس از سال ها حضور در هیئت از کمترین ادب به ساحت مقدس امیرالمؤمنین محروم باشد و آنچنان نام مبارک مولا را کنار نام دیگران می برد که گویا فرقی میان معصوم و غیر معصوم نیست!. چرا شأن امیر عوالم وجود را تنزّل می بخشید؟ چرا خود را در جهنم قیاس می سوزانید؟
وی در ادامه خطاب به خطبا و اهل ولا تاکید کرد: بیاییم در مقابل جریان های انحرافی و تندرو که در لباس مذهب، دائماً در حال قیاس، تنزل مقام شامخ ولایت و القای شیطانی آن در جامعه هستند بایستیم. عزت، در دفاع از امیرالمؤمنین است نه ملاحظه ی رفاقت با فلان مداح و فلان جریان!.
سکوت در مقابل بدعت، خیانت است. بی تفاوت نباشیم. فتأمل!.

شایان ذکر است مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بارها نسبت به چنین جریاناتی ابراز برائت فرموده و نسبت به افراط گرایی برخی مداحان نسبت به ایشان تذکر دادند و فرمودند : بنده تنم می لرزد وقتی نام من را کنار نام امیرالمؤمنین علی علیه السلام می برند...
اصرار جریان های انحرافی و تندرو در برخی مجامع مذهبی در واقع در مقابل رهبری است و می بایست مراقب و در مقابل این جریان و جنگ نرم دشمن بود که به نام تجلیل از رهبری، دشمنی نامحسوس با ایشان رقم نخورد که استاد امیری سوادکوهی بارها این جریان را تاکید نمودند.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار