امیری سوادکوهی خطاب به مداحان:

مجالس اهل بیت را به موسیقی و جریان های سیاسی آلوده نکنید!

 امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه بر ضرورت حفظ اصالت میراث معنوی عاشورایی، مداحی و مرثيه خوانی تاکید کرد.

به گزارش راه شلمچه، حجت الاسلام والمسلمین در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در شهر مقدس قم با اشاره به حدیث شریف ثقلین گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله در حدیث ثقلین، قرآن و عترت را بعنوان دو گنجینه ی بی بدیل الهی برای نجات امت معرفی و بر حفظ حرمت آن دو ثقل نبوی در میان امت تأکید کرد. 

وی افزود: از اینرو می توان گفت احکامی که درباره ی قرآن صامت صادر شده است، بر قرآن ناطق نیز ساری و جاری می شود و از آنجایی که علی بن ابی طالب از نگاهی دیگر افضل و بالاتر از قرآن است می بایست با تعمقی بیشتر به موضوع ولایت و حفظ حرمت آن اهتمام داشت.


سوادکوهی در ادامه تأکید کرد: از نگاه ما همانطور که فقهای عالیمقدار قرائت قرآن را با آلات موسیقی جایز نمی دانند و ما را از چنین اشتباه بزرگی نهی می کنند، یقیناً نام مبارک امیرالمؤمنین ارواحنافداه و ذکر فضائل عترت با موسیقی و لهویات شایسته ی جایگاه قدسی و نورانی شان نیست.


این محقق جوان تصریح کرد: عقل سلیم نمی پذیرد استغاثه ها و مدح هایمان خطاب به آل الله آلوده به لهو الحدیث باشد. انصاف این است که احساسات و سلایق شخصی خود را کنار بگذاریم و بر مبنای ثقلین قدم برداشته و حرمت نگه داریم و فرزندان خود را از میراث اصیل و ماندگار مداحی اهل بیت علیهم السلام دور نسازیم و در جهل مقدس روزگار غرقشان نکرده و با ابزارهای دون شأن اهل بیت علیهم السلام مأنوس شان نکنیم که عاقبت چنین راه هایی ختم به خیر نخواهد شد.


امیری سوادکوهی در خاتمه خطاب به مداحان اهل بیت علیهم السلام گفت: جلسات فضائل و مصائب عترت را خرج جریان های سیاسی و انتخاباتی نکنیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار