خطر تخریب مذهب به بهانه ی تقریب مذاهب

امیری سوادکوهی از محققان و نویسندگان جوان شیعه: سیره ی حسنه ی تمامی بزرگان شیعه در مقوله ی تقریب چنین بود که آنرا در جایگاه خود امری قابل توجه پنداشته، ولکن در آن وادی هیچگاه مواضع اصیل شیعی خود را قربانی لبخند های معنادار اهل خلاف نمی کردند...

به گزارش راه شلمچه، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نویسندگان جوان شیعه که مقالات متعددی در باب حقیقت وحدت نگاشته است، تأکید کرد، حتی در همایش ها و اجلاسیه های تقریبی نیز می بایست از حریم ولایت دفاع کرد و پاسبان مذهب اهل بیت علیهم السلام باشیم. 

متن یادداشت کوتاه این محقق برجسته به شرح زیر است:


اعتقادات اصیل شیعی نباید ذبح افکار بیمار و متزلزلی شود که برای رسیدن به اهداف و افکار تقریبی خویش، تک بعدی عمل نموده و به بهانه ی پیشروی در قلمرو تقریب مذاهب، حقیقت و اصالت مذهب حقه ی اهل بیت علیهم السلام را تقطیع و امر را بر مردم مشتبه سازند و با نقاب تقریب، ناخواسته به تخریب اعتقادات مسلّم و ریشه دار شیعه و تحریف هدفمند تاریخ بپردازند.


سیره ی حسنه ی تمامی بزرگان شیعه در مقوله ی تقریب چنین بود که آنرا در جایگاه خود امری قابل توجه پنداشته، ولکن در آن وادی هیچگاه مواضع اصیل شیعی خود را قربانی لبخند های معنادار اهل خلاف نمی کردند و از اصول مذهب عدول ننموده و اصنام قریش را مقدس نمی خواندند و سایر مذاهب را به وحدت بر محور قرآن و عترت دعوت می نمودند. فتأمل!

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار