آبروریزی جدید در فدراسیون فوتبال ایران!

فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال ایمیلی به فدراسیون فوتبال ایران، پاسخ نامه دوم این فدراسیون درباره تغییر اساسنامه و فرآیند برگزاری انتخابات را داده است که طی آن رسوایی تازه ای در سطوح عالی مدیریت این فدراسیون نمایان شده است.

به گزارش راه شلمچه، گویا فدراسیون فوتبال ایران دو اساسنامه مختلف در داخل و نهادهای بین المللی ارایه داده بود و با این شیوه مشغول فریب افکارعمومی بوده است و شاید به همین خاطر مدتها اساسنامه خود را روی سایت رسمی اش بارگزاری نمی کرد.

 فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، در پاسخ به نامه ارسالی از سوی فدراسیون فوتبال ایران درباره تغییرات صورت‌گرفته در اساسنامه این فدراسیون ای‌میلی ارسال کرده که متن آن به‌شرح زیر است:

موضوع: نامه شما (فدراسیون فوتبال ایران) مورخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۰

سرپرست دبیرکلی عزیز

ما دریافت مکاتبات شما را در مورخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۰ که حسب وظیفه در ادامه به محتوای آن پرداخته می‌شود، تأیید می‌کنیم.

در این نامه، ما احتراماً یک بار دیگر توجه شما را به این واقعیت معطوف می‌کنیم که فدراسیون‌های عضو فیفا مکلف به تصویب اساسنامه‌ای هستند که در راستای مقررات اساسنامه استاندارد فیفا باشد و مفاد مندرج در بند ۱۵ اساسنامه فیفا در آن رعایت شده باشد. اسناسنامه کنونی فدراسیون فوتبال ایران، اما مطابق با این مقررات نیست.

علاوه بر این به‌نظر می‌رسد که میان نسخه‌های فارسی و انگلیسی اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مستندات مربوط به فرآیند ثبت‌نام کاندیدا‌ها برای تصدی پست خالی (ریاست فدراسیون) که در تاریخ سوم فوریه سال ۲۰۲۰ از سوی فدراسیون فوتبال ایران در اختیار AFC قرار گرفت، ناهماهنگی‌هایی وجود دارد.

ضمناً مایلیم به این موضوع هم اشاره کنیم که سند مرتبط با فرآیند انتخاباتی که شما به مکاتبات فوق‌الذکر پیوست کرده‌اید، نشان‌دهنده وجود یک کمیته انتخابات مستقل که توسط نهاد مشروع فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران منصوب شده باشد، نیست و علاوه بر آن مقرراتی که در خود انتخابات می‌بایست رعایت شود نیز در آن تنظیم نشده است، بلکه در درجه اول به موضوعاتی مربوط به صلاحیت کاندیدا‌ها و اعلام کاندیداتوری ارتباط دارد.

طبق اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال ایران، وزیر ورزش و جوانان یکی از اعضای رأی‌دهنده مجمع عمومی است، از این رو ما لازم می‌دانیم به شما بند ۱۴ ماده ۱۹ قانون فیفا را یادآوری کنیم که می‌گوید تمامی فدراسیون عضو فیفا موظف هستند که امور خود را به‌صورت مستقل و بدون دخالت و تأثیرپذیری از طرف سوم مدیریت کنند.

در پایان تکرار می‌کنیم که با وجود تجدیدنظر صورت‌گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و پروسه انتخابات که از ماه آگوست سال ۲۰۱۹ اجرایی بوده است، فدراسیون فوتبال ایران بازخورد لازم را که در نهایت مستندات تجدیدنظرشده را تأیید کند، ارائه نکرده است.

از این رو ما از شما درک موارد فوق را تقاضا داریم و لازم می‌دانیم تأکید کنیم که موضع مشترک و محکم فیفا و AFC این است که فدراسیون فوتبال ایران می‌بایست پیش از برگزاری انتخابات، اساسنامه‌ای جدید اتخاذ کند و مطابق آن فرآیند انتخاباتی و موارد مربوط به مجمع عمومی را انجام دهد.



منبع؛ تابناک

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار