آقا مهدی، «خوش‌سیرت» گیلانی‌ها

سی و پنج سال پیش آستانه اشرفیه داغدار سردار خوشنامی شد که سابقه حضور در 16 عملیات، 13 بار جانبازی داشت.

به گزارش راه شلمچه، سی و پنجمین یادواره سردار شهید مهدی خوش سیرت روز دوشنبه(6تیرماه) با سخنرانی امیرحسین  قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در گلزار شهدای آستانه اشرفیه برگزار شد.

قبل از این مراسم، معاون رئیس جمهور در دیدار با خانواده‌های شهدا فرمانداری آستانه اشرفیه از آزاده سرافراز حسین هادی پور و خانواده شهیدان خوش سیرت، پسند، حسین پور، عشوری و نرجس خانعلی زاده  تجلیل کرد.

به گزارش راه شلمچه، سردار شهيد مهدی خوش سيرت 19شهريور سال 1339 در روستای چوركوچان شهرستان آستانه اشرفيه به دنیا آمد. تحصيلات دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در زادگاهش شهرستان آستانه اشرفيه پشت سر گذاشت و در سال 1358 موفق به اخذ ديپلم شد و پس از آن لباس مقدس سربازی را به تن كرد و چون رزمنده ای در خنثی نمودن توطئه های نوكران و جيره خواران استكبار جهانی در منطقه گنبد، حضوری دلاورانه داشت.

شهید خوش‌سیرت قبل از پایان خدمت سربازی به عضویت بسیج در آمد و در دوران دفاع مقدس در عمليات‌های افتخار آفرين و غرور آميز طريق القدس، فتح المبين، بيت المقدس، فتح خرمشهر، رمضان،  مسلم ابن عقيل، محرم، والفجر4، والفجر6، هور العظيم، قدس، بدر، والفجر8، كربلای2 ، كربلای5 و نصر4 حضور داشت.


آقا مهدی مسئوليت های خويش را در جبهه از فرماندهی دسته آغاز  و پس از گروهان و گردان، با رشادت و مديريتی كه از خود نشان داده بود به فرماندهی تيپ دوم محرم و معاونت فرماندهی لشكر قدس گيلان برگزيده شد. اعتقاد راسخش به اسلام ، امام و انقلاب و شاگردي اين مكتب انسان ساز هدفي را برايش ترسيم كرده بود كه براي رسيدن به آن سر از پا نمي شناخت و بهترين دليل اينكه پس از 13 بار مجروحيت در عملياتهاي مختلف ، هيچگاه در استراحت كامل بسر نبرد بلكه پس از ترميم مختصر، دوباره خود را به صحنه مبارزه و جهاد رساند و در جمع لشكريان اسلام قرار گرفت. 

سردار خوش‌سیرت پس ازسال‌ها حضور مستمر در جبه‌های جنگ، سر انجام ساعت 11:30 صبح 6تیر ماه سال 1366 در عمليات نصر 4  فتح ماووت عراق به شهادت رسید.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار