کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس در دیدار با رئیس‌جمهور:

نگذارید کشاورزان و دامداران زمین‌گیر شوند/ نوری و 10 نفر مانند او نمی‌توانند مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند قطعا نیاز به عزم و اراده ملی است / الان باید با قدرت پای کار بیایید



به گزارش راه شلمچه، عصر پنجشنبه(4آذر) در ادامه نشست مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با آیت‌الله رئیسی دیدار کردند.

پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان‌های گلستان، گیلان و مازندران هر یک جداگانه با اشاره به ظرفیت‌های و توانمندی‌های استان‌های یاد شده، دغدغه‌های خود را در زمینه مشکلات معیشتی، کم‌آبی، اشتغال، زیست‌محیطی و ضرورت اجرای عدالت در نظام پرداخت مطرح کردند.

علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این نشست به بیان مشکلات کشاورزان و دامداران شمالی پرداخت و گفت: به خاطر گرانی‌های سرسام‌آور نهاده‌های کشاورزی و دامی، کشاورزان و دامداران را زمین‌گیر خواهند شد و اگر الان اقدامی نکنید سال آینده این قشر زحمت کش حاضر نیستند شغل‌شان را ادامه دهند و نیاز به حمایت جدی دولت دارند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور همچنین با اشاره به وضعیت فعلی آموزش و پرورش تأکید کرد: آقای نوری(وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش) و 10 نفر مانند ایشان نمی‌توانند مشکل دستگاه تعلیم و تربیت کشور را حل کنند و قطعا نیاز به عزم و اراده ملی است و جنابعالی که بعد از 10 سال به شورای عالی آموزش و پرورش حضور پیدا کردید الان هم باید با قدرت پای کار بیایید تا مشکلات آموزش و پرورش که ریشه در بی توجهی دولت سابق دارد را حل کنید.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در 16 سال گذشته حدود 10 وزیر و سرپرست آمدند و میانگین عمر هر وزیر کمتر از دو سال است و باید در این دولت این مشکلات بر طرف شود و مجلس هم این آمادگی را دارد تا به کمک آموزش و پرورش بیاید و رتبه‌بندی معلمان و مخصوصا پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخته شود.

 اشاره می‌شود کریمی‌فیروزجایی شب گذشته پس از نشست با رئیس‌جمهور به تشریح جزئیات این نشست پرداخت و به خبرنگاران گفت: به زودی با دستور رئیس جمهور سازمان ملی پسماند در کشور آغاز به کار خواهد کرد و این سازمان ملی با محوریت استان‌های شمالی فعالیت خواهد کرد.

نماینده مردم بابل بحث پسماند را از اولویت‌های نظام مسائل شمال دانست وافزود: تمرکز فعالیت‌های مربوط به این حوزه موجب تسریع مدیریت پسماند خواهد شد.

وی همچنین از فقدان مکانیزم عادلانه توزیع اعتبارات به عنوان مشکل اساسی یادکرد وافزود: به دستور رئیس جمهور بودجه سال آینده بر اساس عدالت محوری بین استان‌ها توزیع خواهد شد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار