آقای رئیسی! صدای تشکل‌های جامعه فرهنگی کشور هم شنیدنی است

از میان گزینه‌های مطرح شده برای وزارتخانه‌های دولت سیزدهم اما گزینه‌ای برای وزارت آموزش و پرورش باید ویژگی‌های بسیار فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

به گزارش راه شلمچه، در روزهای آینده و به احتمال زیاد روز پنجشنبه 14 مرداد پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی در مجلس شورای اسلامی، لیست کابینه دولت سیزدهم را جهت رأی اعتماد به مجلس تقدیم می‌کند.

هر چند در باره گزینه‌های احتمالی برای وزارت‌خانه‌های دولت آینده فقط در حد گمانه‌زنی است و اطلاعات درستی در دست نیست اما شاید مهترین وزارتخانه‌های دولت جدید اقتصاد، نفت، صنعت و وزارت آموزش و پرورش باشد که دستگاه تعلیم و تربیت در دولت آینده بسیار اهمیت دارد که وزیر آن چه کسی باید باشد.

شاید مضحک‌ترین گزینه‌های احتمالی برای وزارت آموزش و پرورش نام وزیر فعلی باشد که با توجه به عملکرد ایشان در دولت دوازدهم چه ویژگی‌هایی می‌تواند برای وزارتخانه پر جمعیت و پر مشغله دستگاه تعلیم و تربیت در نظر گرفت که مجددا از محسن حاجی‌میرزایی برای وزارت آموزش و پرورش دولت رئیسی نام برد!

حمیدرضا حاجی بابایی را هم از گزینه‌های احتمالی وزارت آموزش و پرورش نام بردند که بعید است دولت آینده نخواهد یک نیروی جدید و تازه نفسی را برای این وزارتخانه در نظر بگیرد که حاجی‌بابایی در زمانی که وزیر آموزش و پرورش دولت دهم بود عملکرد قابل دفاعی نداشته و امروز جامعه فرهنگی کشور بعید است از این اتفاق رضایتی داشته باشند.

 گزینه‌های دیگری را هم نام برده می‌شود که با توجه به سابقه مدیریتی آنها آنچنان که باید برای وزارت آموزش و پرورش ساخته نشدند و انتظار می‌رود که دولت رئیسی برای سکان‌دار وزارت آموزش و پرورش بهترین گزینه را انتخاب کند که در حال حاضر شاید بهترین وزیر دستگاه تعلیم و تربیت فردی جوان که روحیه جهادی داشته باشد و هم اشراف کاملی به فضای آموزش و پرورش داشته باشد و دیگر اینکه بهترین برنامه را برای 4 سال آینده ارائه دهد.

جامعه فرهنگیان و مخصوصا تشکل‌های فرهنگی کشور متشکل از نیروهای جوان و باتجربه‌ای هستند که سابقه مدیریت دستگاه آموزش و پرورش کشور را در کارنامه خود دارند و قطعا در باره گزینه ایده‌آل برای وزارتخانه آموزش و پرورش می‌توانند کمک زیادی به رئیسی داشته باشند و به نظر می‌آید صدای آنان هم شنیدنی باشد.

 جامعه اسلامی فرهنگیان، کانون تربیت اسلامی، جمعیت فرهنگیان جوان، جمعیت اسلامی فرهنگیان از جمله تشکل‌های فرهنگی کشور هستند که در سال‌های اخیر ضمن ارائه برنامه‌های مهم به دستگاه تعلیم و تربیت کشور، پیگیر مطالبات به حق فرهنگیان در راستای تربیت و آموزش دانش آموزان کشور بوده‌اند که انتظار می‌رود آیت‌آلله رئیسی و یا تیم انتخاب وزیر آموز و پرورش با مشورت از برگزیدگان این تشکل‌های فرهنگی از تجربه آنها استفاده کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار