پیام تسلیت جامعه اسلامی فرهنگیان کشور به‌مناسبت درگذشت منیره نوبخت

جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با صدور بیانیه‌ای درگذشت «منیره نوبخت» یکی از پنج عضو موسس جامعه اسلا می فرهنگیا ن کشور را تسلیت گفت.

به گزارش راه شلمچه، جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با صدور بیانیه‌ای درگذشت مرحومه منیره نوبخت عضو اسبق شورایعالی انقلاب فرهنگی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و یکی از پنج عضو موسس جامعه اسلامی فرهنگیان کشور را تسلیت و مصیبت وارده و از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحومه علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز ایشان صبر و سلامتی مسألت کرد.

اشاره می‌شود منیره نوبخت سال  ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد  نماینده دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی از تهران بود.

وی فعالیت‌های شغلی را از سال ۱۳۵۵ با حق‌التدریسی در مدارس دخترانه منطقه ۱۲ تهران آغاز کرد. وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت معاون دبیرستان دخترانه علوی تعیین شد و سپس از مهر ۱۳۵۸، ریاست دبیرستان اسدی را برعهده گرفت. او در همین سال با ابلاغ شهید رجایی، وزیر آموزش و پرورش وقت، با حفظ سمت به عنوان مشاور آموزشی و پرورشی مرکز تربیت معلم دختران و در سال ۱۳۵۹ به عنوان مسئول تربیت معلم دختران منصوب شد و تا سال ۱۳۶۴ در این سمت باقی ماند. وی در این سمت، به دستور شهید رجایی، مرکز تربیت معلمان پرورشی دختران را تأسیس کرد. نوبخت در سال ۱۳۶۴، همزمان با تأسیس دفتر فرهنگ اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی، به آن دفتر مأمور شد. نوبخت در سال ۱۳۶۵ به سمت مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی دختران و با حفظ سمت، به عنوان معاون آموزشی مدرسه عالی شهید مطهری منصوب شد. او در اواخر سال ۱۳۶۶ به مدرسه رفاه مأمور شد و دوره راهنمایی را در مدرسه رفاه تأسیس کرد و خود مدیریت آن را برعهده گرفت. وی پس از چندی، دوره دبیرستان مدرسه رفاه را نیز تأسیس کرد. نوبخت در سال ۱۳۶۸، مجدداً به مرکز تربیت معلم بازگشت و مسئولیت مرکز تربیت معلم دینی و عربی دختران (شهدای مکه) را برعهده گرفت. به علاوه مسئولیت امور آموزشی دوره‌های راهنمایی و دبیرستان مدرسه رفاه را نیز برعهده داشته است.

منیره نوبخت از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۲ عضو حزب جمهوری اسلامی ایران بود. و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ به عنوان مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی مشغول بود. وی فعالیت‌های سیاسی را در جامعه اسلامی فرهنگیان و جامعه زینب ادامه داد و در شورای مرکزی این دو تشکل عضویت یافت. وی در سال ۱۳۷۱ به عنوان کاندیدای جامعه روحانیت مبارز در انتخابات چهارمین دوره قانون‌گذاری شرکت کرد و موفق شد از سوی مردم تهران به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب گردد. همچنین در سال ۱۳۷۵ در دوره پنجم نیز مجدداً به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافت.[۲] وی در دوره‌های چهارم و پنجم، عضو کمیسیون‌های آموزش عالی، آموزش و پرورش و تدوین آیین‌نامه بود. از دیگر سمت‌های او در دوران نمایندگی مجلس عبارت است از: عضو و مخبر کمیسیون زنان، جوانان و خانواده؛ نماینده ناظر مجلس در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و عضو شورای فرهنگ عمومی کشور وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی.

پس از پایان دوره پنجم مجلس (۳ خرداد ۱۳۷۹)، نوبخت به شورای عالی انقلاب فرهنگی منتقل شد و تا سال ۱۳۸۷ ریاست شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان را برعهده داشت. وی از سال ۱۳۸۸ تا شهریور ۱۳۹۲، عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات بود. وی در سال ۱۳۹۱ پس از بازنشستگی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان مشاور سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی و نماینده این سازمان در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان تعیین شد. علاوه بر آن، وی مدیرعامل «سازمان زنان انقلاب اسلامی» نیز می باشد. این سازمان به پیشنهاد وی در سال ۱۳۹۱ تأسیس گردید و تحت حمایت سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی فعالیت می‌کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار