آمریکا سه سال دیگر فرو می‌پاشد

رئیس‌جمهور سابق امریکا گفت: «داریم به سمت انتخابات آتی در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ پیش می‌رویم [اما] کشوری برای ما نخواهد ماند. در انتخابات تقلب شد و تا ۳ سال دیگر برای ما کشوری باقی نخواهد بود. نگویید که نگفتم».

به گزارش راه شلمچه، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پیش‌بینی کرد نظام ایالات‌متحده تا ۳ سال دیگر فرومی‌پاشد. دونالد ترامپ در گفت‌و‌گوی سه‌شنبه گذشته خود با شبکه نیوزمکس که یک رسانه آنلاین محافظه‌کار است، به مصاحبه‌کننده‌اش «شان اسپایسر» از سخنگویان کاخ سفید در دولت خود گفت ایالات‌متحده ۳ سال دیگر وجود نخواهد داشت، اگرچه به شکلی متناقض اعلام کرد ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری 3 سال دیگر (۲۰۲۴) شرکت کند!

ترامپ که کماکان مدعی تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ توسط حزب رقیب یعنی دموکرات‌هاست، در این گفت‌و‌گو همچنین از سراشیبی وحشتناک 8 ماهه در آمریکا - از زمان آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن- گفت و نتیجه‌گیری کرد با این سقوط بی‌سابقه عمر نظام حاکم بر آمریکا رو به به پایان است. او گفت: «داریم به سمت انتخابات آتی در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ پیش می‌رویم [اما] کشوری برای ما نخواهد ماند. در انتخابات تقلب شد و تا ۳ سال دیگر برای ما کشوری باقی نخواهد بود. نگویید که نگفتم».

در ادامه اسپایسر پس از اشاره به اینکه ترامپ گفته درباره انتخابات 2024 تصمیم گرفته و هوادارانش خوشحال خواهند شد، از رئیس‌جمهور سابق پرسید چه زمانی ممکن است برنامه‌های خود را اعلام کند؟

ترامپ از پاسخ مستقیم اجتناب کرد اما به مجری قول داد از این تصمیم راضی خواهد بود و همچنین گفت آمریکا اکنون مایه تمسخر است. جالب اینکه برخی کاربران فضای مجازی گفتند ترامپ با اظهارنظر درباره 8 ماه پیش در واقع خود را زیر سوال برد، زیرا در آن زمان خودش در کاخ سفید بود(!) 

ترامپ در آخرین مصاحبه قبل از این به طور ضمنی به شبکه فاکس‌نیوز، مهم‌ترین رسانه جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران از قصدش برای مشارکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفته بود و مدعی شده بود مخاطبان شبکه از آنچه قصد دارد درباره مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کند، بسیار خوشحال خواهند شد. 

او همچنین ضمن انتقاد شدید از جو بایدن مدعی شد «3-2 سال پیش» احتمالا مردم آمریکا از چشم‌انداز پیروزی ترامپ در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خوشحال نبودند اما با توجه به تغییراتی که در حال حاضر در ایالات‌متحده در حال رخ دادن است، نظر آنها درباره این موضوع تغییر کرده است. 

 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار