اعتراف یک دلقک!

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت در حال حاضر به پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ فکر نمی‌کند، زیرا تا ۳ سال دیگر آمریکایی وجود نخواهد داشت.

 به گزارش راه شلمچه، ترامپ در این باره گفت: افراد خوب زیادی به من می‌گویند [انتخابات] سال ۲۰۲۰ را فراموش کنید. شما پیروز خواهید شد، شما در نظرسنجی‌ها بسیار بالا هستید، شما پیروز خواهید شد اما من می‌گویم ما تا ۳ سال دیگر کشوری نخواهیم داشت. 

وی افزود: این مرد (بایدن) این کار را در ۹ ماه انجام داد؛ او کشور ما را ویران کرد. من می‌گویم «آمریکا را دوباره باعظمت کنید» که بن‌مایه من بود و قرار بود آمریکا را بزرگ نگه دارد... آمریکا بزرگ نیست. آمریکا در تمام دنیا مایه خنده است. 

ترامپ در ادامه، از عملکرد بایدن در عملیات خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد کرد و حمله انتحاری در کابل را که به کشته شدن بیش از ۱۸۰ نفر از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی در اواخر آگوست منجر شد، «تراژدی وحشتناک» خواند. 

ترامپ همچنین بایدن را به خاطر رکوردشکنی تعداد افرادی که در تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا در مرز ایالات متحده و مکزیک بازداشت شده‌اند، مقصر دانست. 

وی در بخش دیگری از سخنانش در طول این مصاحبه گفت موضوعی که حامیانش بیش از هر چیز دیگری می‌خواهند درباره آن صحبت کنند، ادعاهای رد شده وی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات سال ۲۰۲۰ است. 

او گفت: «آنها می‌خواهند این مشکل برطرف شود، زیرا بدون آن نمی‌توانند کشوری داشته باشند. من می‌گفتم مرزها، شما باید مرز داشته باشید - ما مرز نداریم - اما ما انتخابات هم نداریم، مطبوعات آزاد و منصف نداریم. بنابراین این کشور راه درازی در پیش دارد. 

ترامپ همچنین در این مصاحبه مدعی شد دلیل اینکه مطبوعات درباره «کلاهبرداری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰» نمی‌نویسند این است که او و متحدانش به اثبات آن بسیار نزدیک هستند». 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در توضیح این ادعا گفت: «آنها نمی‌خواهند فاش شود. هر کاری می‌کنند تا جلوی آن را بگیرند. چیزی که آنها می‌خواهند سکوت است». 

 به نشریه «نیوزویک»،این اظهارات ترامپ در حالی است که وی از زمان شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در موقعیت‌های مختلف از احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خبر داده اما هنوز به صورت رسمی آن را اعلام نکرده است. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیرا مدعی شد در انتخابات ۲۰۲۴ همه رقبای خود را کنار خواهد زد. پیش از این نیز «جف وان درو» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری‌خواه با انتقاد شدید از سیاست‌های اقتصادی جو بایدن و کاملا هریس گفت این افراد (مقامات دولت) هیچ فهمی از اقتصاد ندارند. جو بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ما است و بلایی که او و هریس بر سر این کشور می‌آورند باورکردنی نیست. «بایرن دونالد» دیگر نماینده جمهوری‌خواه و عضو کمیته نظارت بر بودجه مجلس نمایندگان نیز درباره تورم اخیر ایجاد شده در اقتصاد آمریکا گفت: بایدن در اشتباه است. وی چیزی از اقتصاد نمی‌فهمد؛ کسی در کاخ سفید هم چیزی نمی‌فهمد. می‌توانیم بار دیگر بهبود اقتصاد را تجربه کنیم، فقط او باید از سر راه کنار برود و آسیبی به اقتصاد وارد نکند. با کاری که وی انجام می‌دهد، تلاش می‌کند میراثی از خود بر جا بگذارد ولی چیزی که بر جا می‌گذارد، فقط برای آمریکا یک فاجعه است. 

 

* همه نظرسنجی‌ها علیه بایدن

نکته جالب توجه درباره اظهارات ترامپ اینکه نظرسنجی‌های عمومی مختلف نیز بر این اصل تاکید دارد که بایدن در وضعیت بدی قرار دارد.

 به عنوان مثال در نظرسنجی تازه واشنگتن‌پست/ ‌ای‌بی‌سی نیوز، از مردم سوال شد: «بایدن حدود 10 ماه است رئیس‌جمهور شده است. آیا شما می‌گویید او در این مدت کار‌های بزرگی انجام داده یا به اندازه کافی، نه خیلی زیاد، کم یا هیچ کاری نکرده است؟» نتایج این نظرسنجی نشان داد ۶۳ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند بایدن از زمان آغاز به کار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا «کار خیلی زیادی» انجام نداده یا «هیچ کاری» نکرده است. در مقابل، ۲۷ درصد معتقدند بایدن «مقدار کافی» کار انجام داده و ۸ درصد هم معتقدند «کار‌های بزرگی»کرده است. این نظرسنجی اضافه می‌کند از جمله عوامل مهم، مساله اقتصاد و افزایش شدید تورم در آمریکاست به طوری که ۷۰ درصد می‌گویند اقتصاد آمریکا وضعیت بدی دارد. این در حالی است که بهار گذشته ۵۸ درصد مردم معتقد بودند وضع اقتصاد آمریکا بد است. حدود نیمی از مردم آمریکا، بایدن را مستقیما در افزایش تورم -‌که بالاترین میزان تورم در ۳۱ سال گذشته است- مقصر می‌دانند. از سویی سطح رضایت مردم از بایدن در زمینه مدیریت کلی اقتصاد آمریکا به ۳۹ درصد کاهش یافته است. این نظرسنجی ۷ تا ۱۰ نوامبر (۱۶ تا ۱۹ آبان) انجام شد و در آن از ۱۰۰۱ فرد بزرگسال سوال شد و ضریب خطای آن مثبت یا منفی ۳/۵ درصد است. 

علاوه بر این اخیرا نتایج یک نظرسنجی در ایالت آیووا نشان داد در یک رقابت فرضی در سال ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اختلاف ۱۱ درصد از جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پیشی می‌گیرد. بر اساس یک نظرسنجی جدید دیگر، ترامپ در انتخابات آتی جو بایدن را شکست می‌دهد. نظرسنجی مؤسسه معتبر «راسموسن» نشان داد اگر امروز انتخابات ریاست‌جمهوری جدید برگزار شود، ترامپ، بایدن را با ۱۰ درصد فاصله شکست می‌دهد و با جمع‌آوری ۵۱ درصد آرا در مقابل ۴۱ درصد رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود. با این حال با توجه به وضعیت جسمی ترامپ و نگرانی‌ها از زوال عقل بایدن، مشخص نیست در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا کدام ۲ چهره از حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به رقابت خواهند پرداخت. 

 

* معاینه بایدن در بیمارستان نظامی «والتر رید»

همزمان با افزایش انتقادات از بایدن به واسطه مشکلات اقتصادی آمریکا، رئیس‌جمهور کهنسال آمریکا در کمتر از یک سال از ریاست‌‌جمهوری خود به اشکال مختلف گاف‌های بزرگ لفظی و اخلاقی از خود نشان داده است؛ رفتارهایی که سبب شده مساله درمان او به شکل جدی مطرح شود. دیروز «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا امروز (جمعه) برای معاینه به بیمارستان نظامی واشنگتن رجوع می‌کند.

 به گفته سخنگوی کاخ سفید، بایدن صبح دیروز (به وقت محلی واشنگتن‌دی‌سی) به بیمارستان «والتر رید» رجوع کرد. ساکی در توئیتری در این باره نوشت: «امروز صبح رئیس‌جمهور به منظور [انجام] یک معاینه فیزیکی معمول به مرکز درمانی والتر رید خواهد رفت». سخنگوی کاخ سفید توضیحات بیشتری درباره رجوع بایدن ۷۸ ساله به این بیمارستان نظامی وابسته به پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ارائه نداد. بیمارستان والتر رید همان بیمارستانی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از ابتلا به ویروس کرونا به این مرکز درمانی رفت و در آن مداوا شد. از زمانی که جو بایدن رسما وارد کارزار مقدماتی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ شد، به دلیل گاف‌های مکررش گمانه‌زنی‌های زیادی درباره وضعیت سلامت جسمی و ذهنی‌اش شده است. رسانه‌ای شدن رجوع بایدن به بیمارستان والتر رید در شرایطی انجام شده که روز پنجشنبه نیز نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد مردم آمریکا دغدغه جدی نسبت به وضعیت جسمی بایدن دارند. نظرسنجی «پالتیکو / مورنینگ کانسالت» نشان داد تنها ۴۰ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند بایدن از سلامتی خوبی برخوردار است و ۴۶ درصد فکر می‌کنند او از نظر روانی وضعیت مناسبی دارد. 



منبع؛ وطن امروز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار