دیوانه بازی‌های احمق‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا ادامه دارد

 دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در واپسین روزهای حضور خود در کاخ سفید، تصمیمی تازه برای کوبا بگیرد.

به گزارش راه شلمچه، دولت « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در واپسین روزهای حضور خود در کاخ سفید ، کوبا را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که ترامپ روز دوشنبه این اقدام را انجام خواهد داد و دلیل آن اقدام کوبا در پناه دادن به کسانی است که از آمریکا گریخته‌اند.

نیویورک تایمز چند روز پیش در گزارشی خبر داده بود: «این اقدام (قرار دادن کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم) تشکری از آمریکایی‌های کوبایی‌تبار و دیگر لاتین‌تبارهای مخالف کمونیسم در فلوریدا خواهد بود؛ کسانی که به شدت از رئیس‌جمهور ترامپ و هم حزبی‌های جمهوری‌خواهش در انتخابات (ریاست جمهوری و کنگره) نوامبر حمایت کردند».

با افزوده شدن یک کشور به لیست آمریکایی حامیان تروریسم، به طور خودکار تحریم‌های واشنگتن علیه دولت آن کشور اعمال می‌شود.

ایران، سوریه و کره شمالی در فهرست کنونی ادعایی آمریکایی‌ها برای «کشورهای حامی تروریسم» قرار دارند.

بعد از سخنان سال ۲۰۱۵ باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اعلام عادی سازی روابط واشنگتن با هاوانا بود که وزارت خارجه ایالات متحده، کوبا را از فهرست حامیان تروریسم خارج کرده بود. دولت آمریکا در سال ۱۹۸۲ در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» برای اولین بار کوبا را در لیست تروریسم قرار داده بود.

بعد از توافق بین آمریکا و کوبا در دولت اوباما و تعهد هاوانا به انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی در کوبا، واشنگتن تحریم‌های اقتصادی، محدودیت‌های رفت و آمد و تجارت بین دو کشور را رفع کرد و سفارت آمریکا در کوبا را بعد از چند دهه تعطیلی، بازگشایی کرد و باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ به کوبا رفت.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، دولت آمریکا مواضع تندی علیه کوبا اتخاذ کرد و بار دیگر به تشدید فشارهای سیاسی، اقتصادی و تهدید نظامی علیه کوبا روی آورد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار