آموزش و پرورش در انتظار وزیر جهادی و انقلابی

پس از رای اعتماد حداکثری مجلس به کابینه سیزدهم و بازماندن گزینه پپیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، جای خالی وزیر موقتا با سرپرست پر شده تا گزینه جدید رئیس جمهور برای تصدی نظام تعلیم و تربیت به بهارستان معرفی شود.

به گزارش راه شلمچه، پس از رای اعتماد حداکثری مجلس به کابینه سیزدهم و بازماندن گزینه پپیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، جای خالی وزیر موقتا با سرپرست پر شده تا گزینه جدید رئیس جمهور برای تصدی نظام تعلیم و تربیت به بهارستان معرفی شود.

 

اما در این مدت خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد. استقرار سامانه جدید «سیدا» در این وزارت‌خانه که اقدام قابل تقدیری بوده، در مرحله اجرا با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده و در روزهای منتهی به مهر ماه و بازگشایی مدارس، روند آغاز سال تحصیلی جدید را با معضلاتی همراه کرده است.

 

تغییر سامانه و فرآیندهای اجرایی مربوط به آن از جمله لزوم درج اطلاعات و ثبت نام توسط اولیا، قطعی‌های مکرر، عدم انطباق با ساختارهای سازمانی و رابط کاربری نه‌چندان مطلوب باعث شده تا مدارس متعددی هنوز موفق به ثبت اطلاعات دانش‌آموزان خود در این سامانه نشوند.

 

اهمیت موضوع آنجایی مضاعف می‌شود که تعریف کلاس‌های درسی، برنامه هفتگی و تخصیص دانش‌آموز به معلم در سامانه شاد، همگی منوط به تعریف اولیه دانش‌آموزان در سامانه بوده و تا این اقدام ابتدایی صورت نگیرد، عملا امکان آغاز آموزش مجازی نیز وجود ندارد.

 

گذشته از این گزارش‌ها حاکی است که هنوز حجم زیادی از کتب درسی حتی در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ نیز توزیع نشده و در روزهای اندک باقیمانده تا پایان هفته نیز بعید است که چنین پروژه‌ای به سرانجام برسد.

 

گفته می‌شود تغییر دولت باعث شده تا در تعدادی از استان‌ها، مدیران کل آموزش و پرورش هیچ جدیتی برای بازگشایی موفق مدارس در مهر ماه نداشته و بسیاری از مدیران مدارس به علت بی‌عملی ادارات کل استان و شهرستان در ساماندهی پروژه مهر با مشکلات جدی روبرو هستند.

 

به گزارش رجانیوز، شیوع کرونا آسیب‌های بسیار جدی به کیفیت آموزش وارد کرده و گستره دانش‌آموزان محروم از تحصیل در سال‌های گذشته تا پنج میلیون نفر ارزیابی می‌شود. به نظر می‌رسد دولت سیزدهم باید تعیین تکلیف هر چه سریعتر وزارت آموزش و پرورش را در اولویت خود قرار داده و کم‌کاری و اهمال در دوره انتقال دولت را با کار جهادی و انقلابی به سرعت ترمیم و بازسازی کند. 

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار