آن بسیجیان که نماد مردم سالاری بودند چه شدند؟

راه شلمچه- محمدرضا سابقی؛ هفته بسیج یادآور دوران پر شکوه دفاع مقدس است . «احساس مسئولیت» ، «غیرت و جوانمردی» ، «ایثار و فداکاری» ، «شجاعت و شهامت» ، «آگاهی و دانایی ومعرفت و بصیرت» ، «فهم عمیق از دین» ، «سادگی و بی آلایشی» و «صفا و معنویت» از ویژگیهای یک «بسیجی دهه شصت یا همان بسیجی دوران دفاع مقدس» است. 


آنچه ما را در جنگ سخت و جانفرسای تحمیلی پیروز و موفق کرد «مدیریت جهادی و تفکر بسیجی».(فوق الذکر) بود .


«هنر امام راحل» و نویسندگان دانا و در صحنه نبرد و فرماندهان پاک و سلحشور  و البته بزرگترین پیام شهیدان عظیم الشان دفاع مقدس این بود که: در جوانان میهن این باور را ایجاد کردند که: «می شود .. و ما میتوانیم ..» 


میشود با «دست خالی» در برابر «ابرقدرت ها! و دشمنان تا دندان مسلح» ایستاد و آنها را از سرزمینهای اشغالی وطنمان بیرون راند.


میشود با ایمان راسخ و قدرت «خلاقیت و تدبیر» تحریم های ظالمانه را «بی اثر» کرد .


میشود دشمن ستمگر و اربابان دژخیمش را مجبور به «پذیرش استقلال و تمامیت ارضی» کشور کرد.


میشود از «چالش تهاجم دشمن» ، فرصت «تربیت فرماندهان دلاور» و  ساخت تجهیزات مورد نیاز» را بدست آورد..


آری مدیریت جهادی به روش رزمندگان اسلام دفاع مقدس و تفکر بسیجی میتواند «معجزه» کرده و بزرگترین موانع را از پیش رو بردارد و کمبودها را به پشت سر بگذارد؛  زیرا :


در این نگاه انقلابی ، «مسئولین ساده و پاک زیستند» . برای «رسیدن به قدرت» ، لابی نمی‌کنند .هرگز به دنبال «حقوقها و املاک نجومی» نیستند . و تا «فرد توانمند تری» هست مسئولیت قبول نمی‌کنند. و صلاحیت دیگر شایستگان را به رسمیت می شناسند.


در نگاه آنان ، «مردم ستون دین» و «صاحبان اصلی انقلاب» اند . «رضایت مردم» را «رضایت خدا» دانسته و برای بدست آوردن آن ، شب و روز در تلاشند .


اهل «باند بازی و تخریب» و «تهمت و دروغ» نیستند . «اخلاص و صداقت» و «پاکدستی و عشق به خدمت» به مردم در آنها نهادینه شده است .


دوگانه های موهوم : «خدا - انسان» ، «دین - آزادی» ، «ولایت - عدالت» ، «اسلام - ایران» ، «خودی - غیر خودی» ، «شیعه - سنی» ، «مسلمان - غیر مسلمان» و هر نوع «صف بندی شیطانی» که باعث «تفرقه در جامعه» میشود در «نگاه عمیق» شان هیچ جایگاهی ندارد.


در مرزبندی اعتقادی شان تنها «یک دوگانه اصیل» و حقیقی رسمیت دارد : «خدا -- شیطان»


«حفظ و ترویج» ارزش‌های انقلاب را در «زدودن چهره زشت فقر و تبعیض» میدانند . «ربا و رانت و اختلاس» را «زهر کشنده اعتماد مردم» به اسلام و نظام میدانند.


برای «بسط آزادی و استقرار عدالت» سر از پا نمیشناسند ... «انقلابی و مطالبه گر» اند و «اعتراض به ناکارآمدی» را «حق مسلم مردم» میدانند . «منتقدین دلسوز» را «ضد ولایت» نمی‌خوانند . پیروی از رهبری را در «تحقق منویات عدالت خواهانه ولی فقیه» میدانند نه در «فریادها و شعارهای بی خاصیت و فریبنده و چاپلوسانه» ..


«اردوهای خالصانه جهادی» برای رفع محرومیت را بر «مسافرت به کانادا و ترکیه» قلبا" ترجیح میدهند ... «فرزندان» خود را به «بهانه تحصیل» به مناطق خوش آب  و هوا در «آمریکا و اروپا» نمی فرستند تا در «دام سرویسهای جاسوسی بیگانه» بیفتند ...


درود بر «مدیریت جهادی و تفکر بسیجی» که بحق «نماد مردم سالاری» و «الگوی ایثار و فداکاری» است.


همه «دلسوزان انقلاب بویژه مسئولین» در همه رده ها را به «دانشگاه دفاع مقدس بسیجی» دعوت نموده و انتظار داریم برای «حفظ نظام و حفظ باور مردم به اسلام و بازگشت به ارزشهای انقلاب» و به تاسی از سیره  «امام راحل(ره) و شهیدان عزیز» ، «جذب حداکثری و دفع حداقلی» و «محبت و خدمت به مردم» را سرلوحه فعالیت سیاسی - اجتماعی خود قرار دهند .


یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس  را گرامی میداریم .


اللهم عجل لولیک الفرج

اگر خوشت اومد لایک کن
17
1
مراد حسینی ۶ خرداد ۱۴۰۲
درود بر «مدیریت جهادی و تفکر بسیجی» که بحق «نماد مردم سالاری» و «الگوی ایثار و فداکاری» است.
کجا رفتند مردان زاهد و شجاع دهه ۶۰
سلام خداوند بر آنان
پاسخ
آخرین اخبار