آیت‌الله طبرسی که بود؟ + زندگی‌نامه

آیت الله طبرسی عالم وارسته، نماینده سابق، ولی فقیه در مازندران سرانجام پس از ۷۹ سال مجاهدت در ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ پس از عمری مجاهدت و پس از تحمل مدتی بیماری سخت به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش راه شلمچه، آیت الله نورالله طبرسی فروردین ۱۳۱۹ شمسی در روستای سوچلماء از توابع بخش هزار جریب شهرستان نکا در بیت علم و فقاهت و روحانیت متولد شد.

پدر ایشان مرحوم آیت الله حاج شیخ حسن طبرسی سوچلمائی از علمای برجسته و طراز اول مازندران و منطقه هزار جریب بود که پس از تحصیل در حوزه علمیه مشهد مقدس و نجف اشرف به مازندران مراجعت و در آن منطقه و شهرستان ساری مشغول امامت و ارشاد شد.

نورالله طبرسی تا سن دوازده سالگی در روستای خود سوچلماء در مکتب خانه قرآن خواندن و نوشتن را فرا گرفت و پس از آن در حوزه علمیه کوهستان و در خدمت مرحوم آیت الله کوهستانی قسمت اعظم جامع المقدمات صرف و نحو را فرا گرفت.

پس از دو سال تحصیل در کوهستان راهی حوزه علمیه قم شد و در آنجا حدود بیست سال سطوح مقدماتی و عالیه را نزد آیات عظام فاضل لنکرانی، مشکینی، بروجردی، جوادی آملی، حسن زاده آملی، حاج میرزا هاشم آملی و امام راحل (ره) فرا گرفت.


آیت‌الله نورالله طبرسی از سال ۱۳۴۲ و زمانی که امام راحل عظیم الشان علم پرچم مبارزه علیه طاغوت را برافراشتند در تظاهرات قم و پخش اطلاعیه، فاجعه مدرسه فیضیه و مراجعت امام راحل به قم و در جشن عظیم مدرسه فیضیه برای ورود امام و نیز در تهران علیه نظام ستم شاهی فعالیت می‌کرد.

آیت‌الله نورالله طبرسی سال ۱۳۵۲ به علت کسالت مرحوم پدرشان ناگزیر از قم مهاجرت کرد و در ساری به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی تا اوائل پیروزی انقلاب ادامه داد.

پس از پیروزی انقلاب کمیته انقلاب اسلامی در ساری را تشکیل داد و در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی به عنوان امام جمعه دائم ساری منصوب شد و پس از درگذشت آیت الله روحانی نماینده، ولی فقیه وقت در مازندران، توسط مقام معظم رهبری به عنوان نماینده، ولی فقیه در مازندران منصوب شد.

آیت‌الله نورالله طبرسی در دو دوره به عنوان نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و سر انجام در دهم آبان سال ۱۳۹۸ به دلیل بیماری از سمت نمایندگی، ولی فقیه در مازندران استعفاء داد.

آیت الله طبرسی عالم وارسته، ولایت مدار و نماینده سابق، ولی فقیه در مازندران سرانجام پس از ۷۹ سال مجاهدت در ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ پس از عمری مجاهدت و پس از تحمل مدتی بیماری سخت به ملکوت اعلی پیوست.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار