احزاب باید نخبگان و شایستگان را در انتخابات مجلس به مردم معرفی کنند

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی با تاکید بر افزایش مشارکت در انتخابات مجلس، خواستار معرفی گزینه‌های «صالح» و «مقبول» به مردم از سوی احزاب شد.            

به گزارش راه شلمچه، «فرید شهاب» دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اهمیت مشارکت بالا در انتخابات مجلس اظهار کرد: دشمن اگر ببیند که ما انسجام داخلی نداریم، طبعا زمینه‌هایی فراهم می‌کند که دشمنی خود را بیش از پیش ابراز کرده و قلدرمآبانه رفتار کند؛ لذا اگر ما انتخاباتی پر شور و گسترده با حضور همه‌ی اقشار مردم داشته باشیم، اقتدار ملی خود را به رخ دشمنان خواهیم کشید.

 

وی با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌ها و گزارش‌های دبیرهای استانی ما در جامعه جوانان متحد اسلامی، شاهد آن هستیم که میزان مشارکت نسبت به چند ماه گذشته افزایش محسوس یافته است گفت: از میان 4 مولفه مورد تاکید رهبر انقلاب یعنی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، دو مولفه رقابت و مشارکت در انتخابات به‌عهده احزاب است؛ لازم است که رقابتی پویا و فعال داشته باشیم و در این باره احزاب می‌بایست نخبگان و شایستگانی به مردم معرفی کنند که موجب افزایش مشارکت مردم شوند.

 

شهاب با بیان اینکه معرفی «صالح مقبول» از وظایف احزاب است تصریح کرد: احزاب به‌عنوان مراجع سیاسی، با جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت، باید زمینه تشکیل مجلسی که بتواند از پس مشکلات برآید را به وجود آورند.

 

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی ضمن اشاره به نقش «رسانه ملی» در تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با آگاهی‌بخشی به مردم، می‌توانند نقش مهم و موثری در جلب مشارکت مردم ایفا کنند. از سوی دیگر، شایسته است که مراجع تقلید از نظر شرعی و فقهی، لزوم مشارکت بالای مردم در انتخابات را تبیین کنند.

 

وی با اشاره به نقش شورای نگهبان در افزایش میزان مشارکت، گفت: امیدواریم با احراز صلاحیت افراد بیشتر از سوی شورای محترم نگهبان، زمینه برای افزایش رقابت و مشارکت فراهم شود.

                                                                                                                                                                                                        

اگر خوشت اومد لایک کن
0