متقی‌فر:

انتخابات تقسیم غنایم نیست باید بر اساس شاخص‌ها حرکت کنیم

سخنگو و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: انتخابات که تقسیم غنایم نیست و ما هم می‌خواهیم افراد مفید وارد مجلس شوند حتی اگر از جبهه پایداری نباشند.

به گزارش راه شلمچه، مجید متقی‌فر در نشست خبری روز سه شنبه که در محل خبرگزاری برگزار شده بود گفت: تخصص در انتخابات بسیار مهم است؛ مگر می‌شود کسی در انتخابات شرکت کند که تخصص کافی نداشته باشد و تنها با تکیه بر تقوا نامزد معرفی کنیم؟ این کاملاً مخالف آموزه‌های اسلام است زیرا امام علی(ع) به کمیل فرموند که تو اصلاً وارد فعالیت‌های سیاسی نشو، ما هم می‌خواهیم افراد مفید وارد مجلس شوند حتی اگر از جبهه پایداری نباشند.

وی با بیان اینکه انتخابات تقسیم غنایم نیست، گفت: ما گفته‌ایم که در انتخابات اولویت ما لیست واحد است. ما دوست داریم همیشه مثل ۹ دی «یک حرف» در وسط باشد و بر اساس شاخص‌ها حرکت کنیم نه اینکه هرکسی از طرف خودش حرفی را مطرح کند.

متقی‌فر ادامه داد: اگر به طور اجمالی بخواهم بگویم، تحصیلات و تعهد مهم است زیرا اگر کسی تعهد و تخصص نداشته باشد شاهدیم که برای سلفی گرفتن با دشمن شماره یک ما صف می‌بندند، آیا آنها شاخص‌های تعهد را دارا بودند؟

سخنگوی جبهه پایداری گفت: برخی از نمایندگان حتی برجام را نمی‌دانستند، وقتی از آنها پرسیدم برجام چیست نمی‌دانستند و می‌گفتند کارشناس‌های سیاست خارجی این را تایید کردند، من معتقدم کلیت نماینده‌ها باید حقوق بین‌الملل را خوانده باشند، اگر دست من بود می‌گفتم از سطح علمی نامزدها باید آزمون گرفته شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد: امام فرمودند کسانی مانند مدرس به مجلس معرفی کنید، او حتی حقوقش را هم نمی‌گرفت و این کجا و نماینده‌ای که ماشین‌های لوکس سوار می‌شود‌، کجا. بله شاید کسی مانند مدرس نتواند زندگی کند اما باید یک زندگی متوسط داشته باشد زیرا کسی که بالاتر از سطح متوسط مردم زندگی کند درد مردم را نمی‌فهمد.

وی با بیان اینکه امروز شاخص شایسته‌سالاری کنار رفته و شاخص هم‌خونی جایگزین آن شده است، یادآور شد: رابطه‌بازی با اهداف انقلاب اسلامی در تضاد است و متأسفانه در این شرایط، تدابیر نظام دست این افراد می‌افتد و همین اشخاص وارد مجلس می‌شوند که اتفاقاتی مانند فساد و احتکار رخ می‌دهد.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: برای ما ورود افراد صالح و باتدبیر به مجلس اهمیت دارد و در این شرایط اگر از پایداری‌ها کسی وارد مجلس هم نشود مهم نیست.

متقی‌فر گفت: کسانی باید وارد مجلس شوند که تعهد و توانمندی داشته باشند در غیر اینصورت مشاهده می‌کنیم نمایندگانی وارد مجلس می‌شوند که برای عکس گرفتن با دشمن درجه یک نظام رقابت می‌کنند.  

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار