احیای عملی غدیر در دفاع از مظلومان عالم

نمی دانم چرا لبخند های دیپلماسی برخی به هِق هِقِ آتشِ غربتِ بیوه زنان داغدیده ی شیعه بدل نمی شود و طنین آزادی خواهی شان ستون های سازمان های جهانی را به لرزه در نمی آورد؟!

به گزارش راه شلمچه، در آستانه ی ایام الله دهه فرخنده ی غدیر، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نويسندگان جوان شیعه در یادداشتی جهان اسلان را به احیای عملی غدیر در دفاع از مظلومان عالم دعوت کرد و شیعیان مظلوم افغانستان را پاره ی تن و نورچشم مسلمانان دانست که نباید از غربت و مظلومیتِ آنان غافل شد.

متن این یادداشت بدین شرح می باشد :
احیای غدیر یعنی جاری شدن خون عطوفت و انسانیت در رگ های امت اسلام و بیداری مردم در احقاق حق مظلومان و مستضعفان جهان!.
احیای غدیر تنها به درج روز شمارهای مرسوم قابل تقدیر و یادآوری های متنوعِ قابل تحسين در میان شیعیان نیست. اگر چه هر آنچه از ما بر می آید می بایست برای ایام الله دهه ی غدیر انجام دهیم... ولی از سیره ی پیشوای غدیریان آموختیم که می بایست مدافع حق مظلوم بود و نسبت به ایتام آل محمد علیهم السلام بی تفاوت نبود و این قلم شکسته آنرا، یکی از قدم های ارزنده در احیای غدیر و در عصر غیبت موعود امم می داند.
مع الأسف در روزهای تلخی بسر می بریم که شیعیان مظلوم افغانستان تنهاتر از هر زمانی شاهد قتل و غارت و سلاخی توسط حیوانات وحشی دو پایی به نام طالبان هستند و با کمال تأثر ، جهت ثبت در تاریخ فریاد می زنیم که آنان جز خدا و ائمه ی هدی کسی را ندارند و مدعیان اسلام منطقه نه تنها پشتیبان شان نبودند، مع الأسف با خونخوارترین فرقه ی گمراه تاریخ تعامل دارند.
نمی دانم چرا لبخند های دیپلماسی برخی به هِق هِقِ آتشِ غربتِ بیوه زنان داغدیده ی شیعه بدل نمی شود و طنین آزادی خواهی شان ستون های سازمان های جهانی را به لرزه در نمی آورد؟!
حقیقتاً چرا کسی سخن نمی گوید و کسی از این داغ نمی میرد که دهها شیعه ی مظلوم را در افغانستان آنچنان قتل عام کرده اند و دهها دختر جوان شیعه را اینچنین به بردگی جنسی به تاراج برده و خانه هایشان را ویران کرده اند.
در روزگاری که روشنفکر نمایانِ روزگار، کمپین های حمایت از سگ راه می اندازند و مدافع حریم سگ می شوند، چه می توان گفت که از بی غیرت های ریاکاری که روزی نیز هوس نمی کنند که برای خودنمایی هم که شده، مدافع حریم انسانیتِ کسانی شوند که جز خدا پناهی ندارند و هر روز در افغانستان با خنجر جهل و کینه قطعه قطعه و ارباً ارباً می شوند.
چرا ائمه ی جمعه ی بلاد شیعی سکوت کرده اند، مگر حرمت مؤمن به مراتب از کعبه بالاتر نیست؟ چرا سخن نمی گویند و از قتل عام این روزهای شیعیان افغانستان غافل و آتش مهر سکوت بر دهانشان ساطع شده است.
چرا قلم بدستان ساکت شده اند و شمع روشن کنندگان برخی سفارت ها شمع های انسانیتشان خاموش شده است.
شیعیان غیور فاروق اعظم امیرمؤمنین علی ارواحنافداه! بیایید کمی از افغانستان غریب بگوییم که هر روز به جرم وفاداری به وارث غدیر سر از پیکر خسته و آزرده ی شان جدا می کنند... آنان پاره ی تن شیعه و نور دیده ی فاطمیه هستند. فتأمل!

امیری سوادکوهی_قم المقدسه

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار