هفته هجدهم؛

استقلال و پرسپولیس همچنان پیشتاز لیگ برتر +جدول

هجدهمین هفته لیگ برتر ایران عصر امروز جمعه 29 بهمن تمامی بازی‌ها در سه نوبت یعنی ساعت‌های 15، 17:30 و 19:30 برگزار شد و استقلال با عبور از تراکتور صدرنشینی را تدام بخشید و پرسپولیس با انتقام از آلومینیوم اراک همچنان در تعقیب تیم صدرنشین است.

به گزارش راه شلمچه، در آخرین دیدار از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال و از ساعت 19:30 امروز دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک به مصاف هم رفتند که پرسپولیس برای نخستین بار از رامین رضاییان در ترکیب اصلی خود استفاده کرد.

سرخپوشان بازی هجومی و رو به جلویی را انجام دادند و پِرس تیم آلومینیوم را از خط دفاعی این تیم در دستور کار داشتند. پرسپولیس در دقیقه ۱۶ با ضربه سر امیری دروازه آلومینیوم را هم باز کرد اما گل این مهاجم در شرایط آفساید به ثمر رسید.

آلومینیوم هم با وجود بازی در زمین حریف، تیمی هجومی و سرعتی نشان داد. برنامه های تیم رسول خطیبی روی نفوذ از سمت دفاع چپ پرسپولیس و استفاده از فضای پشت مدافعان سرخپوش متمرکز بود اما حملات این تیم هم ثمری نداشت تا بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شود.

بازی در نیمه دوم با همان برنامه پیگیری شد. در دقیقه ۵۱ ضربه علی آل کثیر بازیکن آلومینیوم با اختلاف کم از دروازه پرسپولیس به اوت رفت. در دقیقه ۷۴ هم شوت محکم بازیکن آلومینیوم توسط حامد لک دفع شد تا موقعیت خوب گلزنی تیم میهمان از دست برود. با این حال پرسپولیس برای گلزنی بازی رو به جلویی را انجام داد و توسط بازیکن تعویضی خود به این هدف رسید.

   

حامد پاکدل مهاجم پرسپولیس که در نیمه دوم وارد زمین شده بود، در دقیقه ۷۶ با پشت سر گذاشتن وحید محمدزاده مدافع آلومینیوم و حمل توپ تا محوطه جریمه حریف، گل پیروزی بخش را به ثمر رساند. پاکدل سال گذشته در تیم آلومینیوم حضور داشت و موفق شد دروازه تیم سابق خود را باز کند.

   

بعد از این گل آلومینیوم برای جبران نتیجه بیشتر جلو کشید اما در دقیقه ۹۴ رضا اسدی که انتقادات زیادی از سبک بازی او در هفته های گذشته وجود داشت، با یک شوت سنگین گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند. اسدی هم در دقایق پایانی نیمه دوم وارد زمین شده بود.




تراکتور 0 - استقلال 1

از ساعت 17 تیم استقلال میهمان تیم تراکتور تبریز بود که این مسابقه با یک گل به سود استقلال به پایان رسید.

در این بازی که در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی تبریز برگزار شد، امیر حسین حسین زاده (۷۰) برای استقلال گلزنی کرد. آبی پوشان تهران که تنها تیم بدون شکست لیگ هستند، با این برد ۴۴ امتیازی شدند و همچنان صدر جدول را از آن خود نگه داشتند.

کیفیت بازی در نیمه نخست چندان بالا نبود. خطرناک‌ترین موقعیت نیمه نخست توپی بود که «رودی ژستد» مهاجم استقلال به تیرک افقی دروازه تراکتور زد.

در بیشتر دقایق، توپ در میانه میدان بود و بازیکنان دو تیم از خلق موقعیت جدی گلزنی موفقیتی نداشتند. در دقیقه ۴۱ هم «کوین یامگا» بازیکن خارجی استقلال با فرار از پشت مدافعان تراکتور می‌توانست خود را در موقعیت گلزنی قرار بدهد اما توپ توسط تراکتوری‌ها به کرنر فرستاده شد.

در نیمه دوم هم وضع به همان منوال بود. استقلال در دقیقه ۵۲ با نفوذ کوین یامگا و دریبل دو مدافع تراکتور می توانست به گل برسد اما محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتور ضربه یامگا را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۷۰ امیرحسین حسین زاده مهاجم استقلال در موقعیتی تک به تک با اخباری قرار گرفت و با یک ضربه «چیپ» توانست استقلال را به گل برتری برساند. تلاش دو تیم در ادامه برای گلزنی ثمری نداشت تا استقلال با همان تک گل برنده از زمین خارج شود و با سه امتیاز به تهران بازگردد.

در نیمه دوم هم وضع به همان منوال بود. استقلال در دقیقه ۵۲ با نفوذ کوین یامگا و دریبل دو مدافع تراکتور می توانست به گل برسد اما محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتور ضربه یامگا را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۷۰ امیرحسین حسین زاده مهاجم استقلال در موقعیتی تک به تک با اخباری قرار گرفت و با یک ضربه «چیپ» توانست استقلال را به گل برتری برساند. تلاش دو تیم در ادامه برای گلزنی ثمری نداشت تا استقلال با همان تک گل برنده از زمین خارج شود و با سه امتیاز به تهران بازگردد.


امروز همچنین از ساعت 15 شش دیدار به صورت همزمان برگزار شد که نتایج آن به شرح زیر است:

نفت مسجد سلیمان 0 - پدیده مشهد 1

دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و پدیده مشهد در ورزشگاه شهید بهنام محمدی از ساعت 15 آغاز شد که این بازی با برتری یک بر صفر پدیده به پایان رسید.

پدیده با این برد 8 امتیازی شد، اما از قعر جدول تکان نخورد و نفت نیز با 11 امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند.

  

هوادار تهران 0  - سپاهان 0

دیدار تیم‌های هوادار تهران و سپاهان در ورزشگاه دستگردی از ساعت 15 آغاز شد که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 سپاهان با این نتیجه 33 امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند و هوادار نیز با 18 امتیاز به رده یازدهم صعود کرد.


فجر سپاسی شیراز 0  - صنعت نفت آبادان 0

  دیدار تیم‌های فجر سپاسی شیراز و صنعت نفت آبادان از ساعت 15 آغاز شد که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

  نفت آبادان با تساوی امروز 26 امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت. فجر سپاسی هم با 14 امتیاز چهاردهم شد.

  

 مس رفسنجان 1 - فولاد خوزستان 1

 دیدار تیم‌های مس رفسنجان و فولاد از ساعت 15 در رفسنجان آغاز شد که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

گل: شاهین توکلی (43) برای مس و محمدرضا خلعتبری (70) برای فولاد

  فولاد در این مسابقه دقیقه 6+90 توسط شیمبا پنالتی از دست داد.

  با این نتیجه مس رفسنجان 30 امتیازی شد و در جایگاه چهارم باقی ماند. فولاد خوزستان هم جمع امتیازهای خود را به عدد 25 رساند و در رده نهم ماند.

  

 ذوب آهن اصفهان 0- پیکان تهران 2

  دیدار تیم‌های ذوب آهن اصفهان و پیکان تهران در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که این بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود پیکان به پایان رسید.

  گل: مجتبی حقدوست (77) و محمد مهدی محبی برای پیکان

  پیکان با این برد 28 امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد و ذوب آهن نیز با 18 امتیاز به رده دوازدهم سقوط کرد.

  

نساجی مازندران  1 - گل گهر سیرجان 2

 دیدار تیم‌های نساجی مازندران و گل گهر سیرجان در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) برگزار شد که این بازی با نتیجه با برتری 2 بر یک گل گهر به پایان رسید.

 گل: شایان مصلح (37) و سعید صادقی (62) برای گل گهر و کریم اسلامی (70) برای نساجی

  گل گهر با این برد 28 امتیازی شد و در جایگاه ششم قرار گرفت. نساجی هم با شکستی که امروز داشت با 22 امتیاز در رده دهم باقی ماند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0