استیضاح هیئت رئیسه مجلس را چه کسانی و برای چه منظوری مطرح کردند؟!

با انتشار خبری از رسانه‌های اصلاح‌طلب به قول نماینده‌ای مجهول الهویه‌ای از طرح استیضاح هیات رئیسه مجلس یازدهم را خبر دادند.

به گزارش راه شلمچه، بحث استیضاح هیئت رئیسه مجلس یازدهم در حالی به گوش می‌رسد که کمتر از یک‌ماه است این مجلس و هیئت رئیسه تشکیل شده‌است اما علت این طرح استیضاح را به‌خاطر چیدمان خاص نمایندگان در کمیسیون‌ها و مداخله برخی اعضای هیات‌رییسه در انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون‌ها اعلام شد.

محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه‌ای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حساب توئیتر خود درباره خبری مبنی بر استیضاح هیات رئیسه مجلس یازدهم واکنش نشان داد و خواهان نام نماینده درخواست کننده استیضاح شد و نوشت: «رسانه‌های اصلاح‌طلب از قول نماینده‌ای مجهول الهویه خبر استیضاح هیات رئیسه مجلس را می‌دهند. اگر این خبر دروغ نیست و هدف واسطه‌گری برای فشار به مجلس نیست، اسم آن نماینده را اعلام کنند تا مردم بدانند علت اعتراض آن نماینده نرسیدن به کدام کمیسیون و به چه علتی بوده است.»

به نظر می‌آید طراح استیضاح هیئت رئیسه را کسانی کلید زدند که در انتخاب ریاست کمیسیون‌های مجلس اقبالی نداشتند و بر این اساس با جمع‌آوری امضا علیه هیئت رئیسه طرح استیضاح را به میان آوردند.

در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی، کشور به مجلسی کارآمد نیازمند است اما متأسفانه بعضی از نمایندگان مجلس به‌خاطر خواسته‌های غیر ضرور باعث التهاب در جامعه شده و همچنین مانع وظایف اصلی نمایندگان مجلس که همان نظارت و تصویب قوانینی که باعث رفع افسارگسیختگی تورم باشند را به حاشیه برده و آرزوی مخالفان نظام را همان اختلاف‌افکنی است را ناخواسته برآورده می‌سازند.

مجلس یازدهم را به جرأت می‌توان مجلسی با نمایندگان انقلابی، جوان و باتجربه‌ها دانست که بیشتر از هر زمانی عاشق خدمت و در شرایط بحرانی آماده نمایش خدمتی جهادی بوده که شاید بارقه‌های امیدی را برای کشور به‌وجود آورند.

انتظار می‌رود نمایندگانی که سن زیادی از آن‌ها گذشته و در آستانه بازنشستگی سیاسی قرار دارند سعی کنند چراغ راه نمایندگان جوان بوده و در مقام عمل هم به وعده‌های قرآنی که چنگ زدن به ریسمان الهى در صریح‏ترین آیه خود(«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»)، در دعوت به اتّحاد، تمام مؤمنان را به چنگ زدن به ریسمان الهى و پرهیز از تفرقه خوانده است را رقم بزنند.

احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در باره طرح استیضاح هیئت رئیسه مجلس می‌گوید: برخی نمایندگان معترض به روند انتخاب اعضای کمیسیون‌ها در پی جمع‌آوری امضا هستند تا هیئت رئیسه مجلس را استیضاح کنند در حالیکه این مسئله باید پس از بررسی در کمیسیون آیین‌نامه داخلی در صحن علنی و توسط نمایندگان رأی بیاورد.

امیرآبادی فراهانی گفت: استیضاح همه اعضای هیئت رئیسه مجلس عملاً امکان‌پذیر نیست و نمایندگان تنها می‌توانند از یک فرد شکایت کرده و در ضمن باید دلیل موجهی برای آن بیاورند.

همچنین احمد نادری، نماینده مردم تهران گفت: طبیعی است که در انتخابات یک نفر برنده می شود و نفر دیگر بازنده، انتخابات برای ریاست کمیسیون ها نیز از این قائده مستثنی نیست. من کاندیدا ریاست کمیسیون آموزش بودم و با اختلاف یک رای باختم. 

نادری در ارتباط با طرح استیضاح هیئت رییسه اظهار داشت: در صحن متوجه چنین طرحی شدم. تعدادی از نمایندگان بدنبال استیضاح هیئت رییسه هستند. این استیضاح رییس مجلس را در بر نمی گیرد و فقط مختص به دیگر اعضای هیئت رییسه، است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار