افشای دو بار استعفای ریاست جمهوری حسن روحانی

«حسن روحانی، رئيس‌جمهور پيشين ايران در دوران حضور هشت ساله‌اش در دولت استعفا کرده است؟»؛ اين سوالی است که در چند مقطع زمانی به ويژه در دولت دوم روحانی مطرح شد.

به گزارش راه شلمچه، رئيس‌ دولت‌های يازدهم و دوازدهم در نشست خبری خود در بهمن ۹۸، حداقل دو نوبت استعفای خود را تاييد کرده بود. حسن روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اينکه «مدتی است شايعاتی درباره‌ی استعفای شما مطرح می‌شود، پاسخ شما به اين شايعات چيست؟»، گفته بود: «ماه‌های اوليه که انتخابات برگزار شد، موضوعی به دلايلی در ذهن من بود و خدمت رهبري بيان کردم که دولت آمده است و مي‌خواهد کار کند، اما شما اگر به هر دليلی فکر می‌کنيد فرد يا دولت ديگری بهتر می‌تواند خدمت کند، من آماده‌ام که کنار بروم. ايشان به شدت اين موضوع را رد کردند و گفتند من دلم می‌خواهد شما تا آخرين لحظه به خدمت خود ادامه دهيد و من از دولت حمايت می‌کنم».

روحاني درباره‌ی دومين استعفاي خود نيز بدون اعلام زمان اين استعفا گفت: «من به دلايلي خدمت رهبری رفتم و مسئله‌ی استعفا را مطرح کردم، ايشان گفتند من اجازه نمی‌دهم دولت حتی يک ساعت زودتر به کار خود پايان دهد».
در سال‌هاي اخير شنيده‌های غيررسمی و تاييدنشده‌ی ديگری نيز درباره‌ی استعفای روحانی و يا تهديد او به اين اقدام مطرح شده است. از جمله اينکه رئيس‌جمهور سابق چند ماه پس از حوادث دي‌ماه ۹۶ و همينطور در دي‌ماه ۹۸ در ماجراي سقوط هواپيماي اوکراينی و همچنين در واکنش به مخالفت‌ها با مذاکره‌ی مستقيم با آمريکا استعفا و يا تهديد به استعفا کرده بود.

به گزارش انصاف نیوز، حسام‌الدين آشنا، مشاور رئيس‌جمهور در دولت‌های يازدهم و دوازدهم درباره‌ی شنيده‌ها پيرامون استعفای روحانی و تکذيب اين شنيده‌ها از سوي خبرگزاري فارس در دي‌ماه ۹۸ به انصاف نيوز گفته بود: «متاسفانه ما به اطلاعاتی که خبرگزاری فارس دارد دسترسی نداريم».

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار