بازگشت ولاسکو به ایران برای المپیک 1400 توکیو!

حضور دوباره سرمربی آرژانتینی روی نیمکت والیبال ایران خیلی‌ها از بازگشت دوباره او استقبال می‌کنند تا تکانی دوباره به والیبال ایران بدهد.
به گزارش راه شلمچه، شایعه بازگشت خولیو ولاسکو به والیبال ایران جذاب‌ترین خبر این هفته بود، شایعه‌ای که با تأیید مسئولان فدراسیون والیبال هم روبه‌رو شد تا گمانه‌زنی‌ها درباره حضور دوباره سرمربی آرژانتینی روی نیمکت والیبال بالا بگیرد، به خصوص که جهانی شدن والیبال کشورمان با نام ولاسکو مترادف شده و خیلی‌ها از بازگشت دوباره او استقبال می‌کنند تا تکانی دوباره به والیبال ایران بدهد که در هفت سال گذشته پس از رفتن این مربی، روز‌های پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است. البته برخی تأیید مذاکره با ولاسکو را یک مانور تبلیغاتی از سوی داورزنی می‌دانند، با این حال شایعه حضور ولاسکو در صورتی که عملی شود یک خبر خوب برای والیبال ایران است که برای حضور در المپیک توکیو و رفتن روی سکوی در تابستان آینده آماده می‌شود.

روز به یادماندنی هتل آکادمی

۲۶ بهمن ۹۲ آخرین روز حضور ولاسکو در ایران بود. او سه سال پس از نشستن روی نیمکت تیم ایران و زیرورو کردن والیبال کشورمان و رساندن آن به تیم‌های مطرح جهان با پیشنهاد ناگهانی کشور زادگاهش، یعنی آرژانتین قراردادش را با ایران نیمه‌تمام باقی گذاشت تا با حضور در کشورش، سروسامانی به وضعیت والیبال آلبی‌سلسته بدهد. ۲۶ بهمن ۹۲ او برای آخرین بار در هتل آکادمی ملی فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی تهران روبه‌روی خبرنگاران نشست و تجربه حضورش در ایران را به یادماندنی توصیف کرد: «یکی از تجربیات جالب و خوب زندگی‌ام را پشت سر گذاشتم. ایران برای همیشه در قلب من باقی خواهد ماند و اگر به روند موفقیت‌های خود ادامه دهد بزرگ‌ترین هدیه برایم خواهد بود.»

ولاسکو آن روز کیک تولدش را در حضور خبرنگاران برید تا قاب‌های ماندگار والیبال از سه سال حضور این مربی آرژانتینی که با عکس مشترکش با کی‌روش در فروردین‌ماه ۹۰ در فرودگاه امام خمینی کلید خورده بود، با عکس بریدن کیک تولدش در روز خداحافظی از ایران تمام شود.

پرونده بازگشت ولاسکو به جریان افتاد

ولاسکو در حالی اردیبهشت سال گذشته پس از کناره‌گیری از هدایت تیم آرژانتین از سرمربیگری خودش را بازنشسته کرد و به عنوان مدیر مشاور تیم‌های پایه ایتالیا کارش را ادامه داد که روز دوشنبه شایعه بازگشت او به ایران مطرح شد. برکناری کولاکوویچ با توجه به تعویق المپیک، سبب شده نیمکت والیبال در انتظار یک مربی جدید باشد و پس از مطرح شدن انتخاب مربی ایرانی یا خارجی، حالا نام ولاسکو هم به گوش می‌رسد، مربی‌ای که با توجه به وجهه خوبی که در کشورمان دارد، می‌تواند دوباره والیبال را به اوج برگرداند.

شایعه بازگشت ولاسکو در شرایطی است که پس از جدایی از ایران، هیچ‌گاه علاقه‌اش را به کشورمان پنهان نکرده است. او در شرایطی شهریور ۹۸ در مصاحبه‌ای در حاشیه رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان از بازگشتش به ایران به عنوان یک توریست خبر داد که به نظر می‌رسد با توجه به تلاش فدراسیون والیبال، شاید ولاسکو دوباره بالای سر تیم ملی والیبال قرار بگیرد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال عصر سه‌شنبه در مصاحبه با رادیو ایران، جزئیات بیشتری از احتمال همکاری با ولاسکو را بیان کرد: «یکی از ظرفیت‌هایی که روی آن فکر می‌کنیم، تجربه مربی بزرگی، چون ولاسکو است. مردم ما حس خوبی به ولاسکو دارند. این احساس در بین بازیکنان و مربیان ایرانی هم وجود دارد. اگر این امکان فراهم شود، ما هم استقبال می‌کنیم. باب مذاکره را هم باز کرده‌ایم. البته با توجه به شرایط مربوط به کرونا، ولاسکو در خانه مستقر است و والیبال را دنبال می‌کند. پیام‌هایی رد و بدل شده که او در کنار کادر فنی جدید ایران برای المپیک توکیو باشد، اگر ولاسکو بتواند به صورت کوتاه‌مدت در فاصله بین فروردین تا مرداد سال آینده به ما کمک کند، استقبال می‌کنیم.»

ولاسکو؛ سرمربی یا مشاور فنی؟

در حالی شایعه بازگشت ولاسکو به والیبال قوت گرفته است که این مربی آرژانتینی پس از هدایت تیم کشورش، اوایل سال گذشته اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد به عنوان سرمربی فعالیت کند و در حال حاضر دپارتمان تیم‌های پایه ایتالیا را مدیریت می‌کند: «سرمربیگری برای من تمام شده است. البته کارم در ایتالیا مثل یک مدیر نیست و من مثل سرمربی تمام رده‌های پایه ایتالیا هستم. کار در آرژانتین را متوقف کردم تا در ایتالیا کنار خانواده‌ام باشم.»

حالا این سؤال مطرح است که ولاسکو در صورت نهایی شدن بازگشت به ایران چطور قرار است به والیبال ایران کمک کند. داورزنی در این باره گفته است: «فعلاً مشخص نیست که او را به عنوان سرمربی بخواهیم یا به عنوان مشاور از او استفاده کنیم. اولویت اول کادر ایرانی است و اولویت دوم، سرمربی ایرانی با کادر یا مشاوری خارجی. همچنین دیدگاهی وجود دارد که اگر مربی تراز اول پیدا کردیم با او قرارداد ببندیم.  الان در حال بررسی شرایط هستیم تا ببینیم چه کسی می‌تواند به والیبال ایران در رسیدن به اهدافش کمک‌ کند.»

شنیده می‌شود که فدراسیون والیبال در صورت اینکه ولاسکو نخواهد دوباره به دنیای سرمربیگری برگردد، از این مربی آرژانتینی در صورت توافق به عنوان مشاور یا مدیر فنی در کنار تیم ملی والیبال در المپیک توکیو استفاده خواهد کرد. مسئله‌ای که می‌تواند شانس رفتن ایران روی سکوی المپیک را بالا ببرد. هرچند برای مشخص شدن آمدن یا نیامدن ولاسکو به ایران باید به انتظار هفته‌ها و ماه‌های آینده نشست و دید که سرانجام چه مربی یا مربیانی تابستان آینده در المپیک روی نیمکت والیبال ایران می‌نشینند.

         


                                

منبع: روزنامه جوان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار