زنجانی حسنلویی در نطق میان‌دستور:

بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج در مناطق محروم کوتاهی می‌کنند

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس در خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: جناب آقای وزیر علیرغم تبلیغات گسترده دولت محترم در خصوص اعطای وام ازدواج و فرزندآوری و وام تولیدکنندگان، متاسفانه درحوزه انتخابیه اینجانب این مسئله چندان ملموس نبوده است و  مردم و تولیدکنندگان دچار مشکلات متعددی شده‌اند.

 به گزارش راه شلمچه، علی زنجانی حسنلوئیدر نشست علنی امروز (یکشنبه، 10دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با سلام و درود خدمت روح پرفتوح شهدا، امام شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دیماه و عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار جبهه مقاومت سردار موسوی خدمت مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور و خانواده محترم آن شهید عزیز ،گفت: شکر خداوند که نعمت خدمت به بهترین، شریف‌ترین و غیورترین مردمان ایران اسلامی را نصیبمان نمود که هر لحظه خدمت به این مردم نوعی عبادت و افتخار بزرگی است.

 

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس یازدهم با قدردانی از رییس جمهور به دلیل حضور در حوزه انتخابیه؛ برای افتتاح تونل کانی سیب و اهتمام ویژه ایشان جهت تدبیر در احیای دریاچه ارومیه، افزود: لازم می‌بینم از جناب آقای رییسی رییس جمهور محترم و آقای متعمدیان استاندار محترم استان آذربایجان غربی به دلیل حمایت از طرح‌های حوزه انتخابیه از جمله توسعه بیمارستان‌های نقده، اشنویه و دانشکده پرستاری و علوم پزشکی نقده و ده‌ها طرح و پروژه بزرگ دیگر از طرف مردم شریف منطقه تقدیر و قدردانی دارم.

 

وی خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی، اظهار داشت: جناب آقای خاندوزی در نحوه محاسبه مالیات شهرستان‌های کم در آمد نقده و اشنویه که امرار معاش آنها از طریق کشاورزی و دامداری است، عدالت را رعایت کنند که متاسفانه در حال حاضر نحوه محاسبه ناعادلانه و غیر اصولی بوده است و اعتراض مؤدیان را به دنبال داشته است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جناب آقای وزیر علیرغم تبلیغات گسترده دولت محترم در خصوص اعطای وام ازدواج و فرزندآوری و وام تولیدکنندگان، متاسفانه درحوزه انتخابیه اینجانب این مسئله چندان ملموس نبوده است و  مردم و تولیدکنندگان دچار مشکلات متعددی شده‌اند؛ دستور فرمایید این معضل هر چه سریع‌تر حل شود، هر چند رییس جمهور محترم نیز دیروز به این مسئله تاکید ویژه داشتند.

 

زنجانی خطاب به وزیر نیرو تاکید کرد: جناب آقای محرابیان وزیر محترم نیرو ضمن تشکر در اقدامات صورت گرفته در مدیریت مصرف و کاهش انرژی تابستان امسال دلیل افزایش ده برابری قیمت کنتورهای برق و عدم تامین و تحویل به موقع آن به مردم بعد از گذشته 5 الی 6 ماه چیست. علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته علت عدم سروسامان گرفتن و تعیین و تکلیف وضعیت فاضلاب شهری محمدیار و اشنویه که تبدیل به یک معضل زیست محیطی شده است و جان مردم منطقه را تهدید می‌کند چیست؟ چرا تدبیری برای رفع این معضل صورت نمی‌گیرد؟

 

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به بذر پاش وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: عدم وجود کمربندی در شهرهای محمد یار و نقده، همچنین تردد خودروهای سنگین و ترانزیتی به طرف مرز تمرچین به جز ناهنجاری‌های صوتی و تخریب زیرساخت خیابان های این دو شهر چیزی عاید مردم نشده است، وجود مرز هیچ سودی برای مردم شهرستان‌های نقده و محمدیار ندارد، لذا انتظار داریم با توجه به اتمام مطالعات و آماده بودن طرح در خصوص اختصاص بودجه جهت احداث کمربندی‌های نقده و محمدیار که در حال تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی است، دستور ویژه و عاجل را صادر فرمایید

 

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور ادامه داد: درخواست دارم در خصوص اختصاص وام بافت فرسوده شهرستان های نقده و اشنویه که از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور محسوب می‌شود دستور ویژه و عاجل را صادر فرمایید، جنابعالی و رئیس جمهور محترم در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن جهت خانه‌دار شدن مردم هستید، چرا مشکل زمین های تعاونی، بسیج، نیروی انتظامی ، دادگستری و بازنشستگان فرهنگی در شهرستان نقده که با گذشت ۲۰ سال و حتی فوت برخی از سهامداران علی رغم پیگیری‌های مستمر و مکاتبات بسیار که شخصاً داشتم قول‌های مساعدی که داده شده، هنوز مرتفع نشده است.

 

وی در ادامه خطاب به معاون رئیس جمهور  و وزیر راه و شهرسازی، افزود: جناب آقای منظور و جناب آقای بذرپاش عدم تخصیص اعتبار جهت جاده‌های مواصلاتی شهرستان‌های نقده و اشنویه به طور علنی پیمانکارهای این پروژه‌ها را دلسرد کرده است، آیا بدون اعتبار می‌توان پیمانکاران را قانع به ادامه فعالیت نمود؟ اگر امروز این جاده‌ها صرفاً جهت اتصال کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب بود، امروز با قرار گرفتن حوزه انتخابیه بنده در مسیر زائرین اربعین حسینی به جهت حفظ امنیت جان این عزیزان اهمیت دوچندان پیدا کرده است، چرا در اختصاص بودجه‌های اخیر این مورد لحاظ نشده است؟ البته در این راستا نباید از جاده اشنویه به ارومیه نیز غافل شد که تبدیل به یک قتلگاه شده است مردم باید چند سال منتظر به اتمام این جاده بمانند‌.

 

این نماینده مجلس یادآور شد: با توجه به کمبود اعتبارات تخصیص یافته و تعهد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تامین اعتبار برخی از پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور محترم از محل منابع مجرب بالاخص مولدسازی دارایی‌های دولت، متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه تحقق نیافته است، این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون با کاهش و کمبود تخصیص به صورت معطوف نسبت به سال ۱۴۰۱ دستگاه اجرایی مواجه می‌باشد که این امر موجبات نارضایتی پیمانکاران و تعدد شکایات قضایی را فراهم آورده است.

 

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، اظهار داشت: با توجه به عدم وجود سالن سینما در شهرستان‌های نقده، اشنویه و محمد یار همچنین با پیگیری‌های بنده و قول مساعد جنابعالی ایجاد پردیس سینمایی و یا سالن سینما در شهرستان‌های نقدی و اشنویه از واجبات و مطالبات جدی و مهم در حوزه انتخابی بنده می‌باشد، لذا تقاضا دارم تدبیر و دستوری ویژه و فوری جهت ایجاد سینما در شهرستان‌های نقده و اشنویه را صادر فرمایید.

 

وی  خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکیدکرد: با توجه به مشکلات حوزه کشاورزی در شهرستان‌های نقده و اشنویه در تولید سیب، همچنین سختی و مشکلات عرضه این محصول،ایجاد پایانه صادراتی سیب در شهرستان نقده نیاز و ضروری می‌باشد، دستور فرمایید این امر در اولویت قرار بگیرد کثرت تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در شهرستان نقده باعث ایجاد مشکلات و معضلات اجتماعی بسیاری شده است، چنانچه کشاورز  باید بعد از ۱۰۰ سال کشاورزی بر روی زمین خود این زمین‌ها را دو دستی تقدیم منابع طبیعی نماید، لذا لازم است در حل این مشکلات عنایت اهتمام ویژه‌ای داشته باشید.

 

زنجانی در پایان خطاب به هاشمی وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان نقده معروف به شهر طلایی ورزشی ایران می‌باشد، بفرمایید چند میلیون و نه چند میلیارد، برای بازسازی و ارتقاء مجموعه های ورزشی حوزه انتخابیه بنده اختصاص داده شده است؟عمده قهرمانی های فرزندان غیور این خطه صرفا از هزینه‌های شخصی و پتانسیل های بومی بوده است .

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار