محمدی در نطق میان دستور:

جامعه جهانی مقر سازمان ملل را از آمریکا به کشورهای بی‌طرف انتقال دهد

نماینده بافت، رابر و ارزوییه در تذکری به وزیر کار و و رفاه اجتماعی میزان تولید در معادن اسفندقه را مطلوب ندانست و اضافه کرد: این معادن علیرغم داشتن ذخایر مختلف معدنی متأسفانه تک محصولی کار می کنند؛ فرصت سوزی تا کی؟ چرا با داشتن این ظرفیت ها، جوانان منطقه باید راهی سایر شهرها شده و به دنبال کار باشند.

به گزارش راه شلمچه، در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، 5 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگمرد تاریخ مقاومت، سردار بی تکرار دل‌ها، شهید سلیمانی، گفت: امیدوارم همگان توفیق خدمت رسانی و ادامه مسیر مکتب این شهید والامقام را داشته باشیم؛ این هفته مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی است که این روز را روز مقاومت نامیده اند و مراسم و برنامه های باشکوهی در کرمان برگزار می شود از این رو از مردم و شما همکاران گرامی، دوستداران این شهید دعوت می کنیم برای حضور در این مراسم ها، قدم بر چشم بگذارند.

 

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ریشه اغتشاشات اعتراضات اخیر که مورد سوءاستفاده و بهره برداری ضد انقلاب قرار گرفت و نیازمند واکاوی است، فقط و فقط مسائل معیشتی و اقتصادی است، عنوان کرد: دولتمردان باید به این مهم توجه کرده و مشکلات را ریشه یابی و حل کنند و این درست نیست که عملکرد دولت ها به پای نظام نوشته شود.

 

وی اضافه کرد: آمریکا و دولت های آمریکایی-اروپایی بدانند که ملت ها بیدار شده و نمی توانند با سوءاستفاده از مشکلات داخلی کشورها، مقاصد خود برای جلوگیری از نظم نوین جهانی را دنبال کنند و البته گاهی به زعم خود برای اعمال فشار اقداماتی می کنند که مطلوب ما می شود.

 

محمدی بر همین اساس تصریح کرد: به عنوان مثال تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا طرح منع صدور و لغو ویزا برای مقامات ایرانی و خانواده های آنها را دنبال کرده اند که از آن استقبال می کنیم اما اگر این اقدام بهانه ای برای جلوگیری از حضور مقامات در مجامع بین المللی مثل سازمان ملل باشد، جامعه جهانی باید بلافاصله مقر این سازمان ها و نهادهای بین المللی را به کشورهای بی طرف انتقال دهد.



وی با بیان اینکه اگر طرح منع صدور و لغو ویزای ایرانیان در آمریکا بهانه‌ای برای جلوگیری از حضور مقامات در مجامع بین‌المللی مثل سازمان ملل است، گفت: جامعه جهانی باید بلافاصله مقر این سازمان ها و نهادهای بین المللی را به کشورهای بی طرف انتقال دهد.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه قدردان مردم عزیزی هستیم که در همه صحنه ها پای نظام ایستاده اند و همواره پشتیبان جمهوری اسلامی بوده اند، گفت: وظیفه مسئولان و دولتمردان این است که تلاش بیشتری برای حل مشکلات آنها داشته باشند و بدیهی است که توجه به موضوعاتی همچون اشتغال زایی، مهار تورم، ایجاد ثبات اقتصادی، تأمین مسکن و تقویت پول ملی از اولویت های کشور است چرا که در تقویت معیشت و رفاه خانواده نقش دارند.

 

وی نیروی انسانی تحصیل کرده را ظرفیت بزرگی برای کشور دانست و افزود: باید با فراهم سازی بستر مناسب و به کارگیری ظرفیت جوانان رو به جلو حرکت کنیم که در این راستا مجلس قوانین خوبی تصویب کرده که اجرای برخی از آنها اورژانسی بوده و باید ضمن اولویت قرار دادن آنها، با اجرای درست همراه شود. به طور مثال تعداد زیادی از دهه شصتی ها با بیکاری یا عدم امنیت شغلی روبرو هستند.

 

محمدی در ادامه در تذکری خطاب به مرتضوی عنوان کرد: بعد از گذشت سه دهه از کلنگ زنی پروژه فروکروم هنوز مدیران اجرایی به دنبال طرح توجیهی هستند که شأن نظام و مردم غیر از این است. انتظار می رود در دوره وزارت شما با جلوگیری از خام فروشی، مردم به حق خود برسند.

 

رئیس فراکسیون معادن در مجلس در ادامه میزان تولید در معادن اسفندقه را مطلوب ندانست و اضافه کرد: این معادن علیرغم داشتن ذخایر مختلف معدنی متأسفانه تک محصولی کار می کنند؛ فرصت سوزی تا کی؟ چرا با داشتن این ظرفیت ها، جوانان منطقه باید راهی سایر شهرها شده و به دنبال کار باشند.

 

وی در ادامه در تذکر دیگری خطاب به فاطمی امین عنوان کرد: عدم انجام تعهدات شما در احداث جاده معدنی رابر-شیرینک زمینه ساز بی اعتمادی مردم به تصمیمات وزارتخانه شما و به دنبال آن دولت شده است. بی اعتنایی وزارتخانه شما به حکم مصرح قانون بودجه برای واگذاری معادن غیرفعال مانند معادن رابر که پروانه بهره برداری دارند، جز آسیب زدن به اعتماد مردم چه حاصلی دارد.

 

محمدی ادامه داد: مجموعه وزارت صمت گرچه در اجرای پروژه انتقال آب دریا موفق خواهد بود اما نگاه بخشی و عدم توجه به اهداف دولت موجب شده مسیر خط انتقال با نیازهای توسعه منطقه هماهنگ نباشد لذا ضرورت دارد وزیر با دستور خود مسیر این پروژه به بافت و رابر را اصلاح کند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: بسیاری از مشکلات موجود ارث گذشته است اما قدر ندانستن فرصت امروز نیز نابخشودنی بوده و زود دیر می شود. خشکسالی و فرونشست زمین از تهدیدات بزرگی است که بارها متذکر شده ایم و ضرورت اجرای عملیات آبخیزداری را مطالبه کرده ایم. کم توجهی و عملکرد نامناسب شما چه نتیجه ای برای مردم دارد؟

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نه تنها برای تغییر الگوی کشت و ترویج کاشت محصولات کم آب بر در منطقه کاری نشد بلکه برای پایان دادن به خام فروشی محصولات زراعی منطقه نیز اقدامی نشده است. کمبود و گرانی نهاده های دامی موجب ورشکستگی واحدهای دامی شده و وزارت کشاورزی به مسئولیت خود در این خصوص توجه نمی کند.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار