محمدی:

برای مقابله با بی حجابی چه باید کرد؟

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در باره علت گرایش هدفمند برخی از بانوان به سمت بی حجابی و همچنین راهکارهای مهمی که مانع ترویج ول‌انگاری این موضوع مهم اجتماعی باشد را ارائه داد.

به گزارش راه شلمچه، صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی باره حجاب و مسئله مهم امروز جامعه با اشاره به دیدگاه قرآن کریم نوشت: خدا در آیه 31 سوره نور می‌فرماید؛ و به زنان با ایمان بگو «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهران شان یا پدران شان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به‌گونه‌ای به زمین‌] نکوبند تا آنچه از زینت شان نهفته می‌دارند معلوم گردد. 

  بنابراین مسئله حجاب که ریشه در اعتقادات ما مسلمانان داشته و با فرهنگ و تاریخ جهان خصوصا ایرانیان عجین بوده، دغدغه و مطالبه‌ی عموم مردم خداجو و مسئولین دغدغه‌مند می‌باشد، می طلبد تمامی دستگاه های حاکمیتی متولی امر فرهنگ و حجاب و عفاف، اعم از؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش و... (اگر چه مسئله حجاب و عفاف وظیفه عمومی و تکلیف همه جانبه ی ملت هست و نمی توان آن را محدود نمود) با استفاده از سازمان‌های مردم نهاد مانند هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های مساجد تمام ظرفیت خود را در راستای ارتقاء سطح حجاب جامعه به ویژه در مناسبت‌ها و با شگردهای سالم و جوان پسند به کار ببندند و با انجام برنامه ریزی اصولی و دقیق مبتنی بر اقدامی عالمانه و پژوهش محور و پرهیز از اقدامات سلبی و عجولانه، گام مهمی در خصوص تحقق فرامین الهی برداشته شود تا به آرامش روانی جامعه لطمه ای وارد نشود.  

  این گونه که مشهود است طی سالیان زیاد غفلت جمعی نسبت به این موضوعِ مهم ِاجتماعی، باعث ترویج ول انگاری شده و به صورت هدفمند برخی بانوان کشور به سمت بی حجابی گرایش پیدا نموده‌اند.

یکی از عوامل مهم آن، این‌که بانوان محجبه برای تامین پوشاک خود از قبیل چادر به عنوان حجاب برتر، می بایست هزینه گزافی پرداخت نمایند که با همان مبلغ سایر بانوان می توانند تمام البسه جهت پوشش خود را کامل نمایند و یا اینکه بانوان محجبه امکان انتخاب و خرید سهل الوصول پوشاک مناسب خود را ندارند چون اکثر پوشاک مغازه‌ها و فروشگاه های مرتبط، غالبا مملو از پوشاک نامناسب و مبتنی بر فرهنگ غرب می‌باشد که نظارت بر تولیدی های پوشاک و توقف و جدیّت در عدم ورود لباس قاچاق ضروری است.  

   موضوع دیگر رقابت منفی در ترویج مدل های پوششی برای چشم هم چشمی و عرض اندام و خودنمایی است که به طور افسار گسیخته دارد طیف زیادی را با خود همراه می کند. ماجرای عدم رعایت حجاب الآن یک مسئله هست و قابل کنترل و صدا و سیمای جمهوری اسلامی می تواند با بازنگری و تسلط و تاکید بر موضوع نقش مهم و برجسته‌ای  داشته باشد. 

  در این راه مقدس دولت انقلابی بایستی دست به یک حرکت پویا و تاثیر گذار بزند و با اقداماتی از جمله راه اندازی فروشگاه های حجاب و عفاف که باعث پایین آوردن هزینه ی تامین پوشاک بانوان محجبه می شود و مقابله با قاچاق پوشاک نامناسب و غربی و سایر راهکارهای قابل اجرا با نهایت آرامش و توجیه و ارشاد سالم ، نقش خود را ایفا نماید.  

 مجلس  نیز بایستی همراهی و همگامی لازم را با متولیان موظف، در خصوص تصویب قانون های حمایتی، بودجه گذاری و... را انجام دهد و دستگاه قضا نیز با خاطیان و هنجارشکنان و از طرفی با ترک فعل‌ها و اهمال‌ها مقابله نماید.

 مسئله رعایت حجاب باید آن قدر زیبا و جذاب و مهم تعریف و اثبات شود که هر کسی مانند شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و دیگر برنامه های اجرایی بر خود تکلیف، وظیفه و الزام بداند. ضمن اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که برگرفته از قرآن کریم می باشد، مردم در خصوص اجرای شعائر و احکام اسلامی‌ (امر به معروف و نهی از منکر ) نقش مهم و کلیدی دارند و با تذکر لسانی مستمر منطبق بر رعایت اخلاق حسنه، وظایف شرعی خود را انجام داده و جامعه را به سمت حجاب مناسب هدایت نمایند که قطعا نزد خداوند متعال ماجور هستند.

اگر خوشت اومد لایک کن
9
2
موحد ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
تا گشت ارشاد دوباره برنگرده و برخورد فیزیکی و تعزیری و کیفری صورت نگیره مطمئن باشید وضعیت حجاب نه تنها درست نمیشه بلکه روز به روز خراب تر میشه.الان تقریبا میشه گفت دیگه چیزی به نام حاکمیت اسلام و فقه در ایران عملا وجود نداره!! اینها نتیجه عملکرد ضعیف و سست حکومت و تساهل و تسامح است.اوایل انقلاب شعار اسلام ناب محمدی می‌دادیم و از اسلام آمریکایی برائت می‌جستیم ولی الان دقیقا دچار همون اسلام آبکی و آمریکایی شدیم که اوایل انقلاب ازش برائت می‌جستیم!!
اسرافیل ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
آیه مایوس کننده نخوان برادر عقل کل ، در رابطه با جنگ نرم باید همینطور نرم برخورد کرد و البته در عصر مدرنیته نمی توان با زد و بند و زور و مثل دهه ۶۰ برخورد کرد .
پاسخ
0
ابوالفضل ۶ فروردین ۱۴۰۲
باعرض سلام و خسته نباشید خداقوت
الان شما دارین به زن های بی حجاب در واقع بقول خودشون روشنفکر رو پررو تر میکنین.
به هیچ وجه نباید و نباید اجازه داد که بی حجابی در کشور مقدس جمهوری اسلامی بیداد و رونق پیدا کند واله مگه ما شهید ندادیم از خون اونا خجالت بکشید مسئولین پس چیکار میکنن
باید حتی به ضرب زور هم که شده جلو بیحجابی رو گرفت از خون ریخته شده شهدا خجالت بکشیم. والله ی مشت تازه بدوران رسیده و بیغیرت اومدن میگن ما روشنفکریم.
با تشکر التماس دعا
پاسخ
0
ناشناس ۳ تیر ۱۴۰۲
ما نمی خواهید حجاب رعایت نمیکنم مگر زور ولم کن
پاسخ
آخرین اخبار