برف در شمال، سیل در جنوب، کرونا درهمه‌جا

در حالی که کرونا نَفَس نوروز را گرفته و حوصله مردم در قرنطینه‌های خانگی سر رفته، اخبار بارش برف در جاده‌های شمالی و وقوع سیل در مناطق جنوبی، اوضاع را نگران‌کننده‌تر می‌کند.

به گزارش راه شلمچه، بارندگی‌های شدید این روزها در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان و قم موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده که خسارات و تلفاتی را نیز به همراه داشته است.     

کشته‌های سیل ۲۴ ساعت گذشته در کشور به یازده نفر رسید.

از این تعداد از کشته شدگان ۲ نفر مادر و فرزند در بندر عباس، ۳نفر در استان فارس، ۳ نفر در کنارگ ،۳ نفر هم در قم و یک نفر در بوشهر جان خود را از دست داده اند.

رضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه مناطقی از شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه‌گنج، منوجان، کهنوج و ریگان درگیر سیل هستند، اظهار داشت: امدادرسانی هلال احمر از دیشب شروع شده است.

  

مدیرعامل هلال‌احمر کرمان از امدادرسانی حدود 200 نفر نیروی هلال احمر در مناطق سیل‌زده استان خبر داد و افزود: امداد هوایی نیز آغاز شده و مناطق رودبار با بحران مواجه هستند و هلال‌احمر با 20 دستگاه خودروی امدادی در این مناطق فعالیت می‌کنند.

فرماندار سپاه ثارالله استان کرمان از اعزام نیروها و امکانات سپاه شامل قرارگاه خاتم‌الانبیاء، قرارگاه قدس، لشکر 41 ثارالله و یک بالگرد از نیروی دریایی سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب کرمان خبر داد و گفت: ورودی و خروجی‌های آب کنترل و آب شهرها تخلیه می‌شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: موضوع را جدی گرفتیم که جدای از بحث امدادرسانی به مردم می‌خواهیم ورودی و خروجی‌های آب به سمت منطقه زهکلوت را کنترل کنیم و دستگاه‌های سپاه را در منطقه نگه می‌داریم و هماهنگی کردیم با مدیریت بحران استان که بالادست ورودی آب را در منطقه برای همیشه اصلاح کنیم که مردم دچار این مشکلات نشوند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: انسداد برخی محور های فرعی در شهرستان‌های رودبارجنوب، کهنوج و فنوج خدمات رسانی به آسیب دیدگان ناشی از سیلاب را دچار اختلال کرده است.

مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش ها تا ساعت ١١ روز جاری هفت استان از جمله هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان و کرمان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.

وی از مصدوم شدن ١۵ نفر تا این ساعت خبر داد و گفت: ١٠ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند و پنج نفر در محل درمان شدند.

خالدی تعداد جانباختگان بر اثر سیلاب را همچنان هفت نفر اعلام کرد و گفت: همچنین تا کنون دو نفر در رودان مفقود شده اند.

خالدی از تخریب هشت واحد مسکونی روستایی در شهرستان چابهار خبر داد و گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها دهستان زهکلوت در شهرستان رودبار جنوب در محاصره است. همچنین محورهای اصلی رودبار جنوب به ایرانشهر، فنوج، کهنوج، قلعه گنج و کهنوج به قلعه گنج، جیرفت و بندرعباس مسدود است و خدمات رسانی حوزه سلامت به آسیب دیدگان دچار اختلال شده است.


                               

                                        

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار