بشریت از درک مقام والای خدیجه کبری عاجز است

حجت‌الاسلام امیری سوادکوهی به‌مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری(س) گفت: حقیقتاً نمی دانیم درد غربت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را به کجا فریاد بزنیم.

به گزارش خبرنگار راه شلمچه در شهر مقدس قم، همزمان با وفات جانسوز اسوه ی ایثار و فداکاری، حضرت ام المؤمنین خدیجه ی کبری سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان نویسندگان جوان شیعه در بیاناتی آن بانوی با عظمت را ظرف امامت و مادر امت و فخر عترت معرفی نموده و با بیان القاب منحصر بفرد همسر فداکار و مهربان رسول اعظم به تشریح مقام و منزلت برترین بانوی جهان خلقت بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت.

این محقق برجسته در ادامه ضمن اعتراف به عدم شناخت بشریت نسبت به مقام والای آن بانوی بزرگ جهان خلقت افزود: قلم و زبان بشر از زمان خلقت آدم تا ظهور موعود امم عاجز و ناتوان از آن است که بتواند نمی از یم حقیقت نوریه ای به نام صدیقة النبی، حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را به جهان معرفی کند.

وی با توصیف خدمات ارزنده و بی نظیر مادر حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در این دنیا در قامت برترین همسر رسول اعظم و اول مدافع و تصدیق کننده ی دین و بعنوان ظرف امامت و مادر امت متلألی بود.

این محقق و نویسنده جوان ضمن اعتراض شدید از عملکرد ضعیف مراکز علمی، فرهنگی و رسانه ای کشور، از عدم اطلاع رسانی و تبیین زوایای شخصیتی این بانوی باعظمت به نسل های جوان و طیف های مختلف جامعه، مظلومیت برترین همسر رسول خاتم را مصیبتی بزرگ برای امت اسلام دانست و افزود: حقیقتاً نمی دانیم درد غربت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را به کجا فریاد بزنیم؟!

امیری سوادکوهی با بررسی کتب آسمانی ، ضمن اشاره به انجیل گفت: نام حضرت خدیجه علیهاالسلام پیش از ولادت در کتاب آسمانی انجیل که بر حضرت عیسی نازل شد، به عنوان «بانوی مبارکه» و همدم مریم در بهشت یاد شده است. هم چنین درعصر جاهلیت که بسیاری از زنان به انحراف های عصر جاهلی آلوده بودند، حضرت خدیجه علیهاالسلام به خاطر قداست وپاکی به عنوان «طاهره» یعنی پاک سرشت و پاک روش خوانده شد. از سویی نیز شخصیت خدیجه علیهاالسلام آن چنان چشم گیر بود که او را به عنوان «بانوی بانوان» و «سرور زنان» می خواندند و لقب دیگر آن حضرت «کبری» است که به معنی «ارج مند و والا مقام» می باشد.

وی تاکید کرد: حضرت ام المؤمنین خدیجه کبری سلام الله علیها زيباترين زنها از نظر جمال، و كامل ترين از نظر عقل، و تمام ترين از نظر رأى و تصميم گيرى، و زيادترين از نظر عفت و دين و حيا و مروت و مال بود و شایسته است جامعه اسلامی بیش از پیش در شناخت برترین همسر خاتم الانبیاء تلاش نموده و گرد غربت را از خورشید درخشان ام المؤمنین حقیقی جهان اسلام بزدایند.



اگر خوشت اومد لایک کن
4
آخرین اخبار