بهترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران برکنار می‌شود!

حذف دراگان اسکوچیچ به نوعی قدرنشناسی است که با دست خالی در حالی که هیچ مربی داخلی شهامت هدایت تیم را که برای صعود به جام جهانی با اما و اگرها روبرو بود قبول نمی‌کرد، این اسکوچیچ بود که بدون هیچ بهانه و نازکردن‌ها سرمربی‌گری ایران را بر عهده گرفت و با نتایج فوق‌العاده‌ای تیم ملی را به جام جهانی قطر برد.

به گزارش راه شلمچه، کمیته فنی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باید برکنار شود. پس از پایان اظهارنظر تمام اعضای کمیته فنی در جلسه عصر امروز(20 تیر‌ماه) کمیته فنی فدراسیون فوتبال، جمع بندی به این شکل شد که اکثریت قاطع اعضای کمیته فنی، رای به برکناری دراگان اسکوچیچ دادند.

دراگان اسکوچیچ 54 ساله بازیکن و مربی فوتبال اهل کرواسی است که در ایران تجربه مربی گری در تیم هایی چون ملوان بندر انزلی، خونه به خونه بابل، فولاد خوزستان و نیز نفت آبادان را داشت، از ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ رسماً هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت. 

دراگان اسکوچیچ به غیر از رکورد سریع‌ترین صعود به جام‌جهانی، با حداقل تعداد بازی (10)، رکورددار بهترین آمار پیروزی در میان سرمربیان تاریخ تیم ملی کشورمان است.

وی با هدایت تیم ملی ایران در 18 بازی 10 برد، 1 تساوی، 2 باخت، 40 امتیاز و 8 گل خورده را در کارنامه خود دارد که در عین ناباورای کمیته فدراسیون فوتبال ایران تصمیم بر برکناری وی دارد که با توجه به زمان اندکی تا جام جهانی قطر باقی مانده است این تصمیم فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد غیر کارشناسی باشد.

با توجه به اخباری که در رسانه‌ها شنیده می‌شود جایگزین اسکوچیچ یک فرد داخلی است که از میان؛ علی دایی، افشین قطبی، امیر قلعه‌نوعی، یحیی گل‌محمدی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام یک نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی کنند که در این شرایط هر کسی معرفی شود بعید است از این فرصت طلایی دست رد بزند و حضور در جام جهانی قطر یک فرصت طلایی است تا صرفا برای دیده شدن است تا هیچ انتظاری برای موفقیت با تیم ملی برای صعود از گزوه خود نیست چراکه در دوره‌های گذشته هم اتفاقی روی نداده بود.

با این شرایط حذف دراگان اسکوچیچ به نوعی قدرنشناسی است که با دست خالی در حالی که هیچ مربی داخلی شهامت هدایت تیم را که برای صعود به جام جهانی با اما و اگرها روبرو بود، قبول نمی‌کرد این اسکوچیچ بود که بدون هیچ بهانه و نازکردن‌ها سرمربی‌گری ایران رابر عهده گرفت و با نتایج فوق‌العاده‌ای تیم ملی را به جام جهانی قطر برد. معلوم نیست فدراسیونی که کاملا بهم ریخته است و هنوز با سرپرست اداره می‌شود برای تیم 80 میلیون ایرانی می‌خواهند تصمیمی بگیرند تا آبروز فوتبال ایران در جام جهانی را حفظ کنند.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار