ساخت اتاق گریه در اسپانیا؛

بیا تو و گریه کن!

خبر ساخت جایی برای گریه کردن در اسپانیا حسابی در دنیا سر و صدا کرده است. در این گزارش «اتاق گریه» را به نقل از رسانه رویترز بررسی کرده‌ایم.

به گزارش راه شلمچه به نقل از خبرگزاری مهر، «اتاق گریه» یکی از ابداعات جدید یک گروه روانشناس در اسپانیاست. رسانه رویترز در این باره می‌نویسد:

«بیا تو و گریه کن!» این جمله را در ورودی این مجموعه نوشته‌اند و در قسمتی دیگر با رنگ صورتی نوشته‌اند «من نیز اضطراب دارم»

در گوشه‌ای دیگر، تلفن‌هایی است که می‌توانی با کسانی که لازم است تماس بگیری، کسانی مثل چند روانشناس که نام‌ها و شماره‌های تماس‌شان در این اتاق وجود دارد.

هر کسی می‌تواند در این مجموعه در شهر مادرید که «اتاق گریه» نامیده می‌شود، حضور پیدا کند و یک دل سیر برای خودش گریه کند! این مجموعه هدف خود را حذف تابوی سلامت روان در جامعه عنوان کرده است و می‌گوید در اسپانیا نیز مثل بسیاری از کشورها گریه کردن در ملأ عام نوعی تابو به حساب می‌آید و باعث می‌شود مردم وقتی نیاز به گریه کردن دارند جلوی خودشان را بگیرند و این آسیب‌های دیگری به دنبال دارد.

هفته پیش، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون یورو برای انواع راهکارهای سلامت روان در جامعه اختصاص داده‌اند که شامل خدمات مختلفی از جمله راهنمای ۲۴ ساعته جلوگیری از خودکشی است. جالب است بدانید که فقط در سال ۲۰۱۹، ۳۶۷۱ نفر در اسپانیا به علت خودکشی جان‌شان را از دست دادند. خودکشی دومین علت مرگ و میر در اسپانیا به حساب می‌آید و بر اساس داده‌های دولت از هر ۱۰ نوجوان در این کشور یک نفر دارای بیماری روانی است و نزدیک به ۶ درصد جامعه از اضطراب رنج می‌برند.

کارشناسان امیدوارند اتاق گریه بتواند به سلامت جامعه اسپانیا کمک کند.

بیا تو و گریه کن!

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار